S elektřinou na tankodrom. Mercedes představil EQC do těžkého terénu

13.10.2020
1 nový názor
  • Koncept Mercedes-Benz EQC 4x42 je ideovým následovníkem slavné třídy G

  • Využívá portálové nápravy a má dokonce vyšší světlou výšku než „Géčko“

  • Zatím jde pouze o koncept

Mercedes-Benz nepřichází o své nadšení do hard-core off-roadového ježdění ani v nastupující době elektromobilů. Představil proto koncept EQC 4x42, který je ideovým nástupcem Mercedesu G 4x42, jen s nulovými výfukovými emisemi. Svědčí o tom třeba i portálové nápravy, na nichž model stojí.

Instalace portálových náprav přinesla vozu extrémní světlou výšku. Standardní EQC má 140 mm, model 4x42 dosahuje na 293 mm. To je dokonce o 58 mm víc, než nabízí Mercedes-Benz G. Auto díky tomu projede vodou hlubokou až 400 mm a je o 200 mm vyšší než standardní EQC.

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace
Přečtěte si také:

Mercedes EQC je tady. Srovnali jsme jeho reálnou dynamiku, spotřebu i prostornost s Audi e-tron a Jaguarem i-Pace

Zvednutí podvozku samozřejmě přináší i výhodnější nájezdové úhly. Z původních hodnot 20,6 a 20 stupňů se zvedly na na 31,8 a 33 stupňů. Auto stojí na 20palcových kolech s terénními pneumatikami 285/50 R20. Specialitou jsou pak světlomety, které fungují také jako reproduktory syntetického zvuku v nízkých rychlostech.

Světlá výška není problém
EQC dostalo i jízdní režim do terénu

Je pravděpodobné, že Mercedes-Benz EQC 4x42 zůstane jen v podobě konceptu. Mercedesu by se možná špatně hledali zákazníci, kteří chtějí divočit v terénu a zároveň nabíjet. Nicméně i G 4x42 bylo nejprve konceptem a později se dostalo do sériové produkce. Auto s cenovkou okolo sedmi milionů korun tehdy zaujalo i několik českých klientů.

  • Našli jste v článku chybu?