Mercedes-Benz nepřichází o své nadšení do hard-core off-roadového ježdění ani v nastupující době elektromobilů. Představil proto koncept EQC 4x42, který je ideovým nástupcem Mercedesu G 4x42, jen s nulovými výfukovými emisemi. Svědčí o tom třeba i portálové nápravy, na nichž model stojí.
Instalace portálových náprav přinesla vozu extrémní světlou výšku. Standardní EQC má 140 mm, model 4x42 dosahuje na 293 mm. To je dokonce o 58 mm víc, než nabízí Mercedes-Benz G. Auto díky tomu projede vodou hlubokou až 400 mm a je o 200 mm vyšší než standardní EQC.
Zvednutí podvozku samozřejmě přináší i výhodnější nájezdové úhly. Z původních hodnot 20,6 a 20 stupňů se zvedly na na 31,8 a 33 stupňů. Auto stojí na 20palcových kolech s terénními pneumatikami 285/50 R20. Specialitou jsou pak světlomety, které fungují také jako reproduktory syntetického zvuku v nízkých rychlostech.
Je pravděpodobné, že Mercedes-Benz EQC 4x42 zůstane jen v podobě konceptu. Mercedesu by se možná špatně hledali zákazníci, kteří chtějí divočit v terénu a zároveň nabíjet. Nicméně i G 4x42 bylo nejprve konceptem a později se dostalo do sériové produkce. Auto s cenovkou okolo sedmi milionů korun tehdy zaujalo i několik českých klientů.