V době, kdy ještě existovala slavná skupina B, vzniklo několik dodnes těžko uvěřitelných závodních strojů. Jak velela tehdejší pravidla, dané automobily musely být v malé sérii vyrobeny také jako běžná auta dostupná pro běžné zákazníky a určená do běžného provozu. Takhle přišlo na svět třeba Porsche 959, Peugeot 205 T16 nebo Audi Sport Quattro. A také Lancia Delta S4. Všechny tyto stroje se občas objeví v prodeji a jak ukazuje aktuální případ právě Lancie, jejich cena letí vzhůru doslova raketovým tempem.
Lancia Delta S4 je i v civilní verzi Stradale čistokrevné závodní auto. Základem je trubkový rám opatřený karoserií vyrobenou z epoxidové pryskyřice a sklolaminátu vzdáleně připomínající Lancii Deltu. Uprostřed uložený čtyřválec o objemu 1759 cm3 využívá přeplňování kompresorem Abarth a turbodmychadlem KKK. Nechybí pohon všech kol a manuální převodovka ZF. Přestože soutěžní verze měly i více než 500 koní, civilní Stradale nabízí 184 kW (250 k). I to ale pořád stačilo ke zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a k nejvyšší rychlosti 225 km/h. Lancia vyrobila celkem 200 exemplářů.
V roce 2015 se jeden z nich objevil na prodej, přičemž měl najeto zhruba 3000 km. Prodávající si za vůz tehdy žádal 319 tisíc eur a média o této částce referovala jako o „neskutečné“. Z dnešního pohledu to byla hotová lidovka, která během let několikrát znásobila svou hodnotu.
Aukční síň RM Sotheby's totiž o dva roky později nabídla další podobný kousek. Ten měl najeto pouze zhruba 1600 km a nakonec byl prodán už za necelých 500 tisíc eur. Na nedávné aukci pořádané v rámci letošního ročníku Techno Classica se pak objevila na prodej další Lancia Delta S4. Najeto měla méně než 2200 km a i tentokrát se podařilo auto v prakticky dokonalém stavu prodat. Cena už ale přesáhla milionovou hranici. Konkrétně kupující zaplatil 1 040 000 eur, tedy v přepočtu bezmála 27 milionů korun. Pořád je ovšem dost pravděpodobné, že ani tento majitel na nákupu patrně neprodělá.