Ruský off-road s českou technikou: Do výroby jde UAZ na elektřinu

02.03.2020
přidejte názor
  • Plzeňská firma MW Motors představila model Spartan, jde o off-road do zásuvky

  • Auto vychází z ruského modelu UAZ Hunter, Češi však původní motor nahradili elektrickým

  • Elektromobil se bude prodávat nejdřív ve Velké Británii, pak přijde i s evropským řízením

Ruský off-road UAZ Hunter se dočkal nečekané proměny. Plzeňská firma MW Motors ho přestavěla na elektromobil. Auto, které si zachovalo svůj pohon všech kol, se bude vyrábět ve dvou verzích podle kapacity baterií. Základ nabídne 56 kWh, dražší model pak 90 kWh.

Firma zatím neuvádí podrobnější technické údaje a to ani v tiskové zprávě, ani na svých stránkách. Zřejmě se ještě testují prototypy. Model s názvem MWM Spartan by měl mít ale dostatek síly pro jízdu v těžkém terénu. Ani dojezd obou variant ale není známý. Podle tiskové zprávy jde o auto pro ty, na které automobilky zapomněly – milovníky jízdy v těžkém terénu. A třeba i pro důlní společnosti, které vůz bez emisí využijí ve svých štolách.

Videodojmy: UAZ 2206 Buchanka
Přečtěte si také:

Videodojmy: UAZ 2206 Buchanka

Zvláštností představeného modelu je fakt, že má volant na pravé straně. To proto, že se jej firma rozhodla prodávat nejdříve na trzích, kde se jezdí vlevo, hlavně ve Velké Británii. Vůz s volantem vlevo by se měl objevit na silnici ještě do konce letošního roku.

Za elektrickým off-roadem stojí firma, která má už s výrobou elektromobilů zkušenosti. MW Motors sídlící v Plzni staví zakázkový vůz od zásuvky s retro designem. Luka EV má motor o výkonu 50 kW a ujede podle specifikace až 300 kilometrů na jedno nabití.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?