Vlákno názorů k článku Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář) od Petr - Předem bych chtěl říct, že nejen zastáncem fór,...
Petr
(neregistrovaný)
8. 2. 2019 9:20
Předem bych chtěl říct, že nejen zastáncem fór, nemám facebook a ni podobné nesmysly, ale opravdu mě fascinuje, jak se to tady hemží "odborníky" na auta, kteří se v daném autě jednou svezli a nebo ještě lépe si o něm přečetli několik článků.
V autech dělám celý život, nemám rád litrové tříválce (hlavně kvůli jejich zvukovému projevu, který mi rve uši) a mám rád stará auta s "poctivými" motory.
ALE: srovnáváte tady hrušky s jabkama. Pokud mám porovnat 1,0 tsi 70 kW se starším "kvalitním čtyřválcem" nabízí se srovnání s Fabii 1,4 MPi 55 kW. Pro t co potřebují celý test tak spotřeba Tsi 5-7,5 litru, u Mpi 7-9 litrů. Zrychlení u Tsi je o polovinu lepší a s vlekem a plným kufrem nejede ani jedno. Navíc jak psal někdo nade mnou, běžný nájezd u těchto vozů je do 15 000 Km z rok, takže s životností motorů není žádný problém. Nehledě na to, že jsem viděl několik "kvalitních" Mpi které měli ve 180 000 Km prsklý rozvodový řetěz, o spotřebě oleje ani nemluvě.
Co se týká větších motorů, tak když mi někdo řekne kup si rotačku (tédéíčko) to najede půl milionu bez šáhnutí, musím se smát. Nejčastější auto které jezdí na servis je Octavia s rotačkou potažmo Octavia II s PD. Ono každé auto najede půl milionu km, ale otázka je, co to bude stát. Na těchto autech se neustále sypou turba, podtlaky, váhy vzduchu, dvouhmoty, vyjímkou nejsou čerpadla.... Navíc alternátor, startér, podvozek, zámky, stahovačky..... těch půl milionu taky nevydrží. Většina lidí si raději koupí vylítnou Octavku s 300 000 Km než třeba o pět let mladšího Focuse v benzínu se 130 000 Km za stejné peníze, protož je to "jenom Ford" a nežere 3,765 litrů/100 km. Ve výsledku bude Focus jezdit a Octavka stát v servisu.
A když se podíváme na tu zmíněnou Mazdu, musím uznat, že má dobře zmáknutej marketing a prodává to co lidi "chtěj". Ale mám několikaleté zkušennosti ve značkovém servisu koncernových značek a Mazdy a musím říct, že nic horšího než Mazdu si v dnešní době neumím představit. Byť jsem vždy byl zastáncem japonců, Mazda mě velmi zklamala. Tolik problémů s motory (a je jedno jestli benzín nebo nafta) jsem u žádného výrobce neviděl, není týden, abychom v servisu neměli několik motorů na opravu a to se s koncernem absolutně nedá srovnat. U koncernu řešíme jednotky kusů měsíčně naproti Mazdě několik kusů týdně, nehledě na mnohonásobně větší počet prodaných aut koncernu oproti zanedbatelným prodejů Mazdy.
Nechci aby to vyznělo, že zastávám jen koncerny. Vždy jsem upřednostňoval japonce a dle dlouholetých zkušenností vím, že třeba Honda, Suzuki, Toyota a třeba Subaru má výborné poctivé benzínové motory.
Závěrem, doba je prostě taková, EU vymýšlí totální nesmysly co se týká emisí a automobilky se s tím musí nějak vypořádat. Také bych si rád koupil nové auto se starým, poctivým motorem, třeba TDi s rotačkou, nebo atmosféru VTi od Hondy. Ale naproti tomu, nemůžu říct nic špatného na 1,4 Tsi 110 kW v Octavce, perfektní motor se supr spotřebou a dlouhou životností, Fabia s 1,0 tsi 70 kW je taky dobré v porovnání s předchůdci HTP a MPi.
Takže i dnes se dá najít dobrý i špatný motor, důležité je si při koupi auta vybrat ten správný, který bude vyhovovat požadavkům na provoz auta.
Tak to je asi tak vše, a teď s chutí do mě:-) jsem zvědavý co se dočtu
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
8. 2. 2019 10:07
Plně s vámi souhlasím.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
8. 2. 2019 12:24
Dobrý den pánové. Souhlasím s panem Petrem. Nejsem automechanik, můj syn ale ano. Taky nejsem příznivcem turbománie. Pravdou ale je, že přplňováním se dá získat i z malého objemu v podstatě jakýkoliv výkon. Veškeré debaty na téma, že to nepojede jsou tedy nesmyslné. Pokud se to dobře vyladí, i litr je zcela konkurence schopný motor. Jenže to má haldu technických problémů zejména u benzínu - detonační spalování, velké síly a momenty při zatížení, z toho vyplývající nerovnoměrný chod klikové hřídele, namáhání rozvodů, klikovky atd. Výrobci nespí, vývoj pokračuje a řada negativních vlastností je už vyřešena nebo alespoň "potlačena". Takže kdo jezdí s novým, je zcela spokojen, pokud mu jako mně, nevadí hrubý chod benzínového turba obecně a tříválce obzvláště. Nemohu ale souhlasit s názorem, že výdrž 200 000 km je u malého auta s litrovým tříválcem v turbu dostatečná a při ročním nájezdu 10-15 000 km je zcela vyhovující. To platilo pro atmosférické motory s nepřímým vstřikem tak do Euro 3. Tam do konce životnosti motoru odešel tak vtřikovač, lambda sonda nebo alternátor. Takže kdo si koupil ojetý vůz se 100 000 km (to je prosím většina českého národa !!! nové si kupuje pouze malá část) mohl auto provozovat dalších minimálně 5 let s pravděpodobností pouze malých investic. Co nás ale čeká s těmito novými ekoteroristickými výmysly? Věřím panu Petrovi, že s nimi zatím nejsou větší problémy. Samozřejmě, dobré období těchto výrobků si užijí firemní řidiči, motoristiští novináři (budou vyzdvihovat jak to perfektně zrychluje, nejlépe koncernové výrobky, jak jinak, jsou za to placeni...) a pár těch, co si to koupí jako nové. No a pak to půjde ojeté do rukou českých rodin. Jaká asi bude pravděpodobnost, že složité systémy řízení spalování, množství čidel, elektroniky budou pracovat bez závad další roky? Obávám se, že budeme vzpomínat na jednoduché atmosférické motory a auta bez různých asistentů a pod. Myslím, že to dopadne tak, že tato auta jako ojetá nebude nikdo chtít a polovina národa si bude udržovat staré atmosféry co to půjde. Ostatně tento trend je už zcela jasný v případe Octavie I. Sám jsem si ho již vyzkoušel. Jako druhé auto v rodině pro manželku jsem koupil ojeté Twingo I (1999) a posléze jsem zdědil Punto I (1996), úplné holátko. Můžete hádat jednou, které již není. Twingo poslalo do šrotu ABS v kombinaci s elektronickou přístrojovou deskou a kusem výfuku s dvěmi sondami. Punto nic takového nemá, takže jezdí a vypadá to, že ještě dlouho bude. Na popojíždění zcela dostačující. A co je největší gól, hrozně rád ho řídím, i když vlastním mnohem dražší, luxusnější a rychlejší auto. Závěr - vývoj, který v případě motorů nastal, považuji za nešťstný. Fyzika nejde ošálit. zejména ne nařízeními, módou (SUV) a pokus se týká motorů, už vůbec. A taky nejsme a ani nebudeme tak bohatí jako Němci abychom si mohli každých 5 let kupovat nové auto. Ale ani oni nejsou tak bohatí, aby je likvidovali. To přijde k nám....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Luďa
(neregistrovaný)
8. 2. 2019 18:29
Ano, toto je poctivě napsaný, a je to celý pravda . Jsem také automechanik a každý motor chce své. Na co auto s 2-4 litrovým motorem na cestu 20-30 Km do práce a zpět.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jaroslav
(neregistrovaný)
9. 2. 2019 14:25
Zkušeně napsané. A Jaké jsou motory Renault 1.6sce? Vlastně, je to motor Nissan. Mám ho v Meganu.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat