Vlákno názorů k článku Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář) od Ondřej - Za mě tříválec ano, ale max do těch...

Ondřej (neregistrovaný)
Za mě tříválec ano, ale max do těch nejmenších aut. Sám jezdím už 9 let s Citoren C1 s atmosférickým tříválcem. Auto je lehoučké a při ježdění v 1-2 lidech motor nemá problém. Při plně naloženém autu už se motor celkem trápí. Umí jezdit celkem svižně. Na spotřebu nehledím vůbec a jezdím za 5,1l na 100km. Zpočátku nežral olej vůbec, teď musím občas dolít cca 2-5 dcl během 15tkm. Momentálně najeto 120tkm, kolik to ještě vydrží netuším, ale zatím vše ok. Jinak ten turbo tříválec va fábii bude samozřejmě jezdit celkem slušně, když to budete drtit, ale co z toho, když je spotřeba stejná jak s větším motorem a životnost max 200tkm. Proto na ně všichni nadávají. Nemají z pohledu uživatele žádné praktické výhody.
František (neregistrovaný)
Máte naprostou pravdu, a jako bývalý automechanik zde připomínám stálou a nezměnitelnou pravdu - " Objem ničím nenahradíš !!!". Ty litrové " holicí strojky" s dopováním turbem nikdy nevydrží to, co staré klasické motory o obsahu 1,6 až 3,5 litru. Čtyřválce, úžasné pětiválce Audi, šestiválce, vidlicové pětilitrové osmiválce. V důsledku to končí tak, že ty prťavé motorečky při zátěži auta čtyřmi osobami "žerou" dvakrát tolik, jak normální 1,6 atmosférický litrový čtyřválec. Mám zkušenosti, abych to mohl tvrdit. Měl jsem Fiat Uno 1.4 IE Turbo, při "důchodcovské" jízdě bral 7 litrů, když jsem mu tzv. "prdl", tak bral 22 litrů. Totéž bylo u Audi 200 Turbo, pětiválec 2.5 litru, automat 4x4, mimochodem na svou dobu v roce 1992 naprosto úžasné auto. Když jsem jel "normálně", tak spotřeba cca 8 litrů. Ovšem v zimě a ráno počítač po startu nestačil s čísílky - 99,9 litru. A když jsem jí "prdl", tak bylo běžných 18 - 25 litrů. Ale jela 250 km/h-omezovač. Měla tzv. dvoustupňový pedál plynu, kdy na první polohu jela normálně, ale po překonání odporu v polovině najednou vyrazila jak raketa, zvedl se předek auta. Ale jsou to auta s choulostivými přídavnými komponenty. U Fiatu mi odešlo ve 120 tis. turbo a protože to byl speciál, který dřív jezdil závody do vrchu a měl vysokotlakého Gareta, který stál víc, jak celé auto, tak šlo na náhradní díly. U Audiny mi odešlo těsnění sběrného výfukového potrubí a tlakový ventil turba, výsledek byl o něco lepší vzhledem k ceně auta. Pokud někdo z vás, čtenářů, uvažuje o autě s nízkoobjemovým turbo motorem, dobře si to rozmyslete, a nikdy, opakuji nikdy nekupujte tříválec, je to vývojová slepá ulička. Znám několik dobrých tříválců, jeden z nich byl Diatshu, ten jsem nepoznal v reálu, pouze z doslechu. Druhý a všeobecně známý, byl tříválec Wartburg, ovšem to byla dvoutaktní devítistovka. Jak všichni znalí motorů ví, tak dvoutaktní tříválcový motor se v reálu chová jako čtyřtaktní šestiválec. Mám bývalé spolupracovníky - automechaniky. Ukazovali mi zničené motory. Začalo to před cca 15 roky u Š Fabia HTP-tříválců. Říkalo se o nich - Honem To Prodej-HTP. Zničené vačkové hřídele kvůli kmitům od klikovky do vačky. Pak před třemi roky začaly Fordy-tříválcové Fiesty s prasklými klikovkami a tím pádem zcela zničenými motory. A teď už začínají tříválcové Focusy. Abych neskončil jen u Fordů, už měl v servisu i litrové Golfy, Octavie, většinou TFSI, to znamená turby silně nadopované litrové holicí strojky. Lidi neblázněte, vraťme se zpátky k normálním motorům, přestaňte jim ty vibrátory kupovat. Vždyť jedno letadlo nad našimi hlavami spotřebuje tolik paliva, jako vy a celá vaše rodina za celý život.
Pavel (neregistrovaný)
Jo, jo, taky mám Mazdu - 3 G120 A jsem spokojen. Když jsem si tu přečetl tu spotřebu, tak mě málem vypadly zuby. Jezdím s ní ve městě kolem 7 mimo obec (samé vesnice) kolem 6.2. Dlouhodobá spotřeba při najetých cca 60 tis. 6,23 l/100 (podle čerpání). Minulý víkend Příbram-Lipno při třech lidech, tam a zase zpátky, dle palubního počítače 5,4 l/100. Už se těším na novou 3 a nové kompaktní SUV. Šetřím na ně, i když je cena dost vysoko, myslím, že se to vyplatí.
Jan (neregistrovaný)
Téměř ve všem souhlasím, ale pozor na to přirovnání s leteckou dopravou. Tam pravdu nemáte. Pokud je velké dopravní letadlo plně obsazeno, vychází spotřeba v cestovním režimu cca 2-2,5 kg kerosinu na osobu / 100 km. Tedy méně nebo stejně než onen tříválec obsazený 2 osobami.... A navíc proudový motor díky kontinuálnímu spalování nemá problém s exhalacemi pevných částic ani NOx.
Karel 66 (neregistrovaný)
Souhlas. Jde o použití, nač to auto vlastně máte a potřebujete. Mám od r.2010 Fabii combi 1.2 HTP (slabší, 40 kW). Jezdím sám (většinou), kolem "komína" v rozsahu kraje nebo příhraniční Polsko, dálnice ne, plné auto (nabalené - dovolená) ne. Najeto necelých 80 tis. km. Zatím jsem měnil 1 ks žhavicí cívky (před svíčkou), žárovku vzadu u RZ, levý homo kloub nápravy (ten byl ale asi "křuplý") z předchozí havárky, levý podběh (taktéž pomlácený z havárky), popraskané silentbloky (2) na přední nápravě, stržený zámek u víčka nádrže (nešel zamknout - neprotáčel se), lanko zadní pravé bubnové brzdy (drhlo), pravidelně olej (Valvoline, plná syntetika), 1x chladicí a brzdová kapalina. Jinak liju jen benzín a směs do ostřikovače, měním kola léto/zima. Každý rok prohlídka a drobná údržba v dílně u zkušeného a poctivého automechanika. Spotřeba v klidu (i město), velký kufr, přivezu a odvezu, co já potřebuji.