Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Miroslav Hantych (neregistrovaný)
Ach jo.. a co se na to podívat z jiného pohledu. Tak třeba, jsem táta od rodiny ve věku 40-45 let, mám dvě děti ve věku 10-15 let. Oba dva s manželkou jsme v produktivním věku a oba pracujeme. Bydlení zajištěno a pod. No a teď se řeší jaké auto pro tátu a jaké pro ženu... Takže řekněte někdo jeden jediný důvod, proč kupovat takhle malé auta s motorem ze sekačky, když jeho užitná hodnota je naprosto absolutně nulová? Proč bych ve svém věku měl jezdit třeba i sám v autě velikosti škoda fabie s motorem ze sekačky a spotřebou jak od dvoulitra? Já i rodina chceme žít a mít nějaké pohodlí, i když jezdíme třeba jen do práce, děti odvážíme na kroužky, jezdíme na chatu, sem tam nějaký výlet, v zimě lyžování do Alp a pod... Proč tohle absolvovat v autě velikosti fabie ??? A tak jsme to vyřešily takto: Auto pro taťku a větší do rodiny vyhrála Seat Alhambra s dvoulitrovým motorem o výkonu 130kw s šestistupňovým DSG a pro manželku klasika Škoda octavia opět s dvoulitrovým motorem o výkonu 110kw a opět DSG. Teď začnou eko - blbové nadávat, ale proč bych měl jezdit menšíma autama s malým obsahem? Takže začnu: Alhambra po městě jezdí za nějakých 7,4/100 Km a jelikož jsme s ní byly minulý rok i v Řecku, tak ve čtyřech lidech a plně naložená jela za 6,7/100km a vůbec nemíní rozebírat komfort té jízdy oproti fabii s litrovým motorem, to prostě nemá absolutně smysl. A žena s tou Octavií jezdí vesměs po městě a spotřeba?? Dlouhodobá vychází na 6,4. Pokud s ní vyrazí na nákupy do Německa, za kamarádkama do Práglu a pod. tak se vejde do 5,8. A pointa? Jezdíme v klidu a pohodlně s naprosto přijatelnou spotřebou a pokud by jsme chtěli jet někam dál a klekla nám třeba ta Alhambra, tak se s tou Octavií pořád dá důstojně dojet třeba do těch Alp na lyže a podobně. Ale trmácet se ve Fabii s litrovým motorem, který bude ve finále náklkadově na palivo výše než ta Octavie, proboha proč??? Žijeme, aby jsme žily a ne proto, abychom se někde trmácely. Podle mého osobního názoru, jsou ty motory úplná kravina, protože i když na papíře to sice vypadá hezky, zkuste naložit čtyři chlapy do Octavie a jet 800km s lyžema na střeše třeba do Italie si zalyžovat a pak to samé udělějte s tím samým autem, ale se dvoulitrovým motorem.. poté pochopíte. ( osobní zkušenost, kdy jsem si za ten litrový holící strijek sedl a jel ) .PS: naše posádka jela v Alhambře :-) A teď za další: v mém zaměstnání se snažilo být In a být ekologičtí.. tak se nakoupily jednolitrové motory do služebních Fabií.. No a dnes po třech letech, když dochází k omněně vozového parku? :-) Inu moudří již vědí... A těm ostatním nemá smysl cokoliv vysvětlovat. Toť pouze názor člověka, který je běžný uživatel, který o toho o autech zase toho tolik neví, ale snaží se používat mozek a ne se nechat zblbnou eko-teroristama a kecama politiků. A řeči, že oba s manželkou jezdíme po městě s dieselama? Znáte snad jakéhokoliv politika, nebo EKOTERORISTU, že by jezdil v autě s litrovým benzínovým motorem? Já tedy ne. A jsem si naprosto jistý, že motory minimálně od Euro-5 zase takový bordel v ovzduší neudělá.