Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Rok ve společnosti tříválce. Motor ze sekačky, nebo normálně použitelné auto? (komentář). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Petr (neregistrovaný)
Předem bych chtěl říct, že nejen zastáncem fór, nemám facebook a ni podobné nesmysly, ale opravdu mě fascinuje, jak se to tady hemží "odborníky" na auta, kteří se v daném autě jednou svezli a nebo ještě lépe si o něm přečetli několik článků. V autech dělám celý život, nemám rád litrové tříválce (hlavně kvůli jejich zvukovému projevu, který mi rve uši) a mám rád stará auta s "poctivými" motory. ALE: srovnáváte tady hrušky s jabkama. Pokud mám porovnat 1,0 tsi 70 kW se starším "kvalitním čtyřválcem" nabízí se srovnání s Fabii 1,4 MPi 55 kW. Pro t co potřebují celý test tak spotřeba Tsi 5-7,5 litru, u Mpi 7-9 litrů. Zrychlení u Tsi je o polovinu lepší a s vlekem a plným kufrem nejede ani jedno. Navíc jak psal někdo nade mnou, běžný nájezd u těchto vozů je do 15 000 Km z rok, takže s životností motorů není žádný problém. Nehledě na to, že jsem viděl několik "kvalitních" Mpi které měli ve 180 000 Km prsklý rozvodový řetěz, o spotřebě oleje ani nemluvě. Co se týká větších motorů, tak když mi někdo řekne kup si rotačku (tédéíčko) to najede půl milionu bez šáhnutí, musím se smát. Nejčastější auto které jezdí na servis je Octavia s rotačkou potažmo Octavia II s PD. Ono každé auto najede půl milionu km, ale otázka je, co to bude stát. Na těchto autech se neustále sypou turba, podtlaky, váhy vzduchu, dvouhmoty, vyjímkou nejsou čerpadla.... Navíc alternátor, startér, podvozek, zámky, stahovačky..... těch půl milionu taky nevydrží. Většina lidí si raději koupí vylítnou Octavku s 300 000 Km než třeba o pět let mladšího Focuse v benzínu se 130 000 Km za stejné peníze, protož je to "jenom Ford" a nežere 3,765 litrů/100 km. Ve výsledku bude Focus jezdit a Octavka stát v servisu. A když se podíváme na tu zmíněnou Mazdu, musím uznat, že má dobře zmáknutej marketing a prodává to co lidi "chtěj". Ale mám několikaleté zkušennosti ve značkovém servisu koncernových značek a Mazdy a musím říct, že nic horšího než Mazdu si v dnešní době neumím představit. Byť jsem vždy byl zastáncem japonců, Mazda mě velmi zklamala. Tolik problémů s motory (a je jedno jestli benzín nebo nafta) jsem u žádného výrobce neviděl, není týden, abychom v servisu neměli několik motorů na opravu a to se s koncernem absolutně nedá srovnat. U koncernu řešíme jednotky kusů měsíčně naproti Mazdě několik kusů týdně, nehledě na mnohonásobně větší počet prodaných aut koncernu oproti zanedbatelným prodejů Mazdy. Nechci aby to vyznělo, že zastávám jen koncerny. Vždy jsem upřednostňoval japonce a dle dlouholetých zkušenností vím, že třeba Honda, Suzuki, Toyota a třeba Subaru má výborné poctivé benzínové motory. Závěrem, doba je prostě taková, EU vymýšlí totální nesmysly co se týká emisí a automobilky se s tím musí nějak vypořádat. Také bych si rád koupil nové auto se starým, poctivým motorem, třeba TDi s rotačkou, nebo atmosféru VTi od Hondy. Ale naproti tomu, nemůžu říct nic špatného na 1,4 Tsi 110 kW v Octavce, perfektní motor se supr spotřebou a dlouhou životností, Fabia s 1,0 tsi 70 kW je taky dobré v porovnání s předchůdci HTP a MPi. Takže i dnes se dá najít dobrý i špatný motor, důležité je si při koupi auta vybrat ten správný, který bude vyhovovat požadavkům na provoz auta. Tak to je asi tak vše, a teď s chutí do mě:-) jsem zvědavý co se dočtu