Mikrol (neregistrovaný)
Když vynechám debat, jestli to je nebo není nebezpečné, tak článek je napsaný zcela tendenčně. Pokud by totiž pokračoval stejnou rychlostí dalších 15 km po této silnici do DE, tak to bude hodně DE policii zajímat, protože na jejich straně dálnice není. Nejbližší dálnice je A93, kde je až na relativně krátký tříproudý úsek před Mnichovem rychlost omezená na 130km/h. Ti, kteří pořád argumentují že v DE je neomezená rychlost, tak ve skutečnosti je to ani ne polovina a to pouze úsecích, kde jsou 3 pruhy pro každý směr. Přičemž podle oficiální statistiky 70% smrtelných nehod se stane na úsecích s neomezenou rychlostí
Martin Kunčický (neregistrovaný)
Přesně tak.Článek napsal trouba,který nemůže přijít Policii na jméno,ale jen do té doby než mu někdo něco ukrade a nebo se stane účastníkem jinéhom trestného činu.Pak volá a volá a domáhá se zásahu Policie.Z takových anarchistů je mi na blití.
Roman Hronec (neregistrovaný)
Souhlas.Novinář co to psal je ťězce nemocen.I v Německu na dálnicích mají povolené limity kde o 50km může jet neomezeně ale v určité dálnici musí jet podle pravidel.Nechápu retarda novináře.Jde vidět jak vše umí zdůvodnit ku prospěchu svého.
MK (neregistrovaný)
Milý pane Lukáši Dittrichu, ačkoli komentuji články na internetu zřídka, na ten Váš jsem se rozhodl reagovat. Z jeho obsahu mi vyplývá, že vlastně považujete porušování zákona za standardní věc. Litera zákona o provozu na pozemních komunikacích - Zákon č. 361/2000 Sb., § 18 Rychlost jízdy, odstavec 3 - jednoznačně stanovuje maximálně dovolené rychlosti. Jakékoli překročení je jednání v rozporu se zákonem. Ano, ve Vámi zmiňovaném Německu je pouze doporučená rychlost 130 km/h na dálnicích - tedy pokud není upravena omezenou rychlostí, což je poměrně časté. Ano, v Německu je možné (mimo zmiňovaná omezení) jet rychlostí, co dokáže auto. Cestoval jste někdy po dálnicích v Německu ? V drtivé většině případů jedou řidiči osobních aut kolem 130km/h … Vaše obhajované skutečnost, že "Řidič nedělal nic nebezpečného, prostě jel rychle", je naprosto irelevantní. Řidič porušil zákon. Pro informaci. Ve městě Linz v Rakousku je měřena rychlost na jeho obchvatu. Mnoho českých řidičů se mělo již možnost seznámit s tím, že nedodržení stanovené rychlosti na tomto místě je poměrně finančně náročné. Nářky typu, jel jsem tam v noci a bylo to naprosto bezpečné, jsou taktéž irelevantní. Za porušení zákona se platí ...
Jan (neregistrovaný)
Ja tu pokutu zaplatim tvl Co je to za zlocin ze nekdo jel pres 200kmh pokazdy kdyz jedu do cz tak musim vse uklidit z auta aby mi ho nekdo zase neuklidil to policie neresi ale hovna ze nekdo jede rychle to je zlocin je mi jich lito chapu ja bych to Mel za 35tis mesicne taky v prdeli abych honil opravdove zlodeje radsi chytnu pirata
Jan (neregistrovaný)
Přesně tak naprosto souhlasím s tím co píšeš já jezdím 600km do práce v DE a normálně okolo 160 až 200km v hodině se jezdí a omezení je pouze tam kde dálnice vede okolo měst nebo větší křížení dálnic. Jsme banda ubožáků zde v ČR. Ale je fakt že by tu jatka byli kdyby českým oveckam dali neomezenou rychlost.
PP (neregistrovaný)
Jsem z příhraničí s DE a jezdím do Německa po dálnicích často.... plně souhlasím s MK !!! Je to tak jak popisuje. Co píše Jan je blábol člověka,který viděl německou dálnici ,tak akorát v televizi! Velice zřídka potkáte někoho pelášit nad 150km/h a to ještě v situaci,kdy chce jenom předjet více pomalých vozů.Ve většině případů se zařadí a jede lidovou 130-140.
muhehe (neregistrovaný)
Tak ja tam taky jezdim často a když zahučim na benzinku a kouknu se na dalnici jak se tam lita, mam strach se tam někdy vrátit. Pyčoviny, že tam většina lidí jezdí 130 si nech pro děti. A největší závody bývají ráno když jedou lidi do práce. Německo je jedine místo kde vidim auta tipu corza, clio, megan, punto a podobne prcky letet na max co to da.
Karel (neregistrovaný)
No vsecky komentare jsou jen tluceni hubou k nicemu.At si kazdej jezdi a odpovida za svou rychlost v CR ci Nemecku.Zakony jsou dane tam ci tam.No a kdyz chcete zase o necem diskutovat....jezdim felicii z roku 1996 najeto 300t dalnice u nas i v D.V Nemecku 150 u nas tech 130.Auto umi 180 a je v perfektnim stavu.Policie? Vzdy ji zajimalo jen tech.stav.Tam ci tam.A jednani P vzdy profesialni.
Honza (neregistrovaný)
Zabývá se někdo nebezpečností takového jednání? Ne, prostě jsi překročil rychlost v o něco a podle tabulky to máš za tolik. To je správné? Takže když byste někoho třeba okradl nebo mu způsobil jinou škodu, tak se taky nebude hájit a argumentovat? Prostě by řekli podle tabulky tu je trest 10 let. Šel byste do tepláků, jo? Proč se třeba u trestných činů přihlíží k různým okolnostem? A nedávají se jednotný tresty? Ale překročil jsem rychlost o 20 km/h na prázdným obchvatu města ve 3 ráno, tak si zasloužím exemplárně potrestat. Dobrá logika.
Petr zatím řidič (neregistrovaný)
tak když už se tedy bavíme o dodržování předpisů tak si prosím všichni dohledejte vyhlášku ministerstva dopravy ze dne 19.12 2014 v příloze E bodu 6 na strr 49 se dočtete toto: Zvláštní vystražná a světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1m nad vozovkou, vzdáleného 20m od tohoto světelného zdroje. Posuďte sami zda skryté výstražné světlo je viditelné 360° kolem dokola. Bod 5 upřesnuje umístění toho světla co nemají na střeše a měli by mít. A bod 7 upřesňuje použití doplňkových světel( to jsou ty co mají nový policejní škodovky skrytý)mimochodem boční světla v okýnkách za řidičem a spolujezdcem směřující do stran jsou taky v rozporu s touto vyhláskou. Mají být v přední části tedy u řidiče a spolujezdce a ne v zadu. Tak kdo tady má vozidlo nezpůsobilé k provozu na veřejných komunikacích? Takže až mně budou stavět tak je to bude bolet víc než mně. Budou stranou žalovanou a budu žádat kontrolu policejních vozidel na STK a odebrání technického osvědčení v případě že nebudou splňovat legislativní požadavky. S pozdravem Petr zatím řidič.
Milan (neregistrovaný)
Pro mě je to hlavně o prioritách policie. Když jedu na dálcici 130 - 140 km/h a někdo mě předjede o hodně rychleji, je mi to fakt celekem jedno. Když čekám třeba na tramvaj v Praze na Poděbradské a kolem mě sviští frajer v 90, je mi to už celkem nepříjemné. A u nás v obytné zóně je limit 30 km/h a hoši (obvykle) v Citigu, co chvátají s pizzou či jinou lahůdkou, často nemají problém jet dvakrát tolik a občas se ozvou i pneumatiky ... Jo a o motorkářích v Praze nebudu raději ani začínat. Ale pro naši policii jsou ti nejnebezpečnější piráti v levém pruhu dálnic. :(
muhehe (neregistrovaný)
U nas je taky třicítka na sidlisti a uz se i stalo, že sem jednoho pycuse tahal z auta, filcka z výfukem od kamen Remus. Řekl sem mu ad me potom jde udat na policajty. Fizlum sem několikrát říkal , že by nebylo špatne místo ježdění autem dokola jak pycusove, kdyby vytahli radar a trošku to tam zklidnili. Marna snaha. udělali to jednou. Pak vše při starem. Děcka tam jezdi na kolobkach, litaj tam pro balony a na bordech jezdi, je to jen otázka času. To pomáhat a chranit je ve vetsine pripadu na tech jejich mrdkach jen pro smich.
Tom (neregistrovaný)
Není pravda ,že v Německu jezdí auta z pravidla 130km/h. Jsem tam každý týden.Tak tu zbytečně nelžete. Každý jede podle toho,na co se cítí a klidně i hodně přes 200km/h.....a tak to má být, ať se každý rozhodne sám a ne aby někdo rozhodoval za nás, co smíme a co ne!!! Zákony jsou s námi už dlouho a jsou buď dobré, nebo špatné a buďto se ty špatné změní, nebo je lidi i přesto budou,či nebudou respektovat....- buď je někdo ovce,nebo není. Pořád je to o tom ROZHODNOUT SE SÁM.
Lukáš Svoboda (neregistrovaný)
Naprosto souhlasím s článkem. Podívejte se v Česku na tříproudou dálnici. Blbů jedoucích 100 km/h v prostrednim pruhu naprosto bezdůvodně je mraky mraky a ještě mnohlem víc. Dálnice mezi Plzni a Rozvadovem je pro rychlost napr. 180km/h naprosto v pohodě. A po Německu jsem já jel mockrát. Hodně lidí jede 130km/h, ale ti co jedou rychleji, nemusí neustále koukat kde stoji policajt a muze se věnovat rizeni. A s těmi 70% nehod na neomezenych usecich lžete. Minulý týden naštěstí zavřeli v Německu hubu těm, co chtěli neomezené úseky zrušit pravě argumentem, ze na neomezených úsecích německých dálnic, je provoz nejbezpečnější. Raději si vy co jedete v prostredním pruhu 100km/h aniž byste někoho předjížděli zkuste uvědomit, jak jste právě vy nebezpeční. A kecy, ze pravy pruh je pro kamiony nebo ze je od nich rozbity opravdu neobstoji, např. na D1 minimálně mezi Prahou a Mirošovicemi je dálnice bez problémů. A ještě jeden vzkaz pomalým rodičům: když za sebou uvidíte blížící se kamion před kopcem, jeďte rychleji než 70km/h!!! On by se ten naložený kamion pred kopcem rad rozjel, abyste pak nemuseli za ním nadávat, že pak jede do kopce 40km/h, když Vám veze například potraviny do supermarketu nebo benzin a naftu na nějakou čerpací stanici. Nebo možná raději vy, co na padesatce jedete pro jistotu 40km/h, jezdete vlakem.
V (neregistrovaný)
Drahy pane, sice cituji "ridic porusil zakon", ale to jeste samo o sobe nestaci. Tento cin musi ohrozovat statem chraneny zajem - coz se tady nestalo. Tudiz sice doslo k poruseni zakona, ale nejedna se o prestupek, protoze nebyla naplnena podminka materialniho aspektu. Ono totiz samotne "poruseni zakona" jeste neznamena, ze se jedna o prestupek nebo trestny cin.
Bobátor (neregistrovaný)
Jestli někdo jel, nebo nejel rychle by se řešit němělo. Řešit by se mělo to, jestli jel podle předpisů-----ty paltí pro nás všechny. Jel rychle-pak je to porušení a uvědomte si, co by se stalo, kdyby nekdo třeba začal předjíždět. To by asi byl smetený ze silnice a pak by byl někdo nešťastný. Určitě řidič rychle jedoucího vozu by vyvázl samozřejmě bez zranění---vždyť takovým "hovadům" se nikdy nic nestane. Že?
Wow (neregistrovaný)
Kdyby nekdo zacal predjizdet a zpusobil tim nehodu, tak je jednoznacne zmetek on. At uz jel v levem pruhu 130 nebo 330, ma prednost. Proc si myslite, ze rychlost zabiji? Vzdycky je to ten blb mezi volantem a sedackou. Prijde mi nanejvys nestastne, ze se v CR bere RP lidem, kteri proste jen jedou rychle, ale lidem, kteri neustale bouraji ne.
Milan (neregistrovaný)
Dobrý den, Německu jsem žil 3 roky a najezdil tam hodně přes 100.000 km. Běžně jsem jezdil 200 km/h (jako mnozí další) a vzpomínám si za celou dobu možná na jednu nehodu. Nejsem expert, ale myslím, že ani ty časté nehody na D1 nezpůsobují ta zmíněná "hovada". Jako autorovi i mě vadí více ti, kdo dělají z tříproudé D1 dvouproudou ... Kdysi dávno (asi 1995) jsem v Německu předjížděl (kolem 200 km/h). V levém pruhu za mnou mne problikalo "hovado" v černém Porsche. Od té doby prostě používám zpětné zrcátko - to jako odpověď Hynkovi. Závěr: Zajímala by mě analýza příčin nehod na dálnicích (a tomu odpovídající priority policie). Nevěřím, že je na prvním místě překročení rychlosti 130 km/h.
Stanislav (neregistrovaný)
Já teda osobně patřím mezi ty hovada, které jsou schopny jet nad 130. A s klidem vám odpovím, že v takové rychlosti s tím počítám, že se tam někdo připlete a neuhne mi hned a taky si to případně dobrzdím. A pokud řidič přede mnou není úplný idiot a ví k čemu má zpětná zrcátka dokáže se zařídit a není problém. Nevídím problém v rychlosti, ale vidím problém v takových individuech, které jsou schopné jet 100 v levém pruhu, nedej bože tam jet 100 a před ním žádné auto v pravém pruhu žádné auto a když mě spatří ve zpětném zrcátku a když ho probliknu nebo hodím blinkr ať uhne tak je schopný mě vybrzdit. V takových idiotech vidím největší problém co se týká bezpečnosti.
Jakub (neregistrovaný)
To se pletete. Tyto případy již byly judikovany. I když podle pravidel byste měl mít přednost, tak tím, že výrazně překročite rychlost, nesete za případnou nehodu velkou část viny, a to proto, že ten co vám tam vjede, nemůže odhadnout dobu, kdy k němu dojedete správně, a to právě proto, že jedete mnohem rychleji, než on oprávněné čeká.
Roberto Mattiello (neregistrovaný)
Zdravím autora, a rád bych položil několik otázek Zaprvé kolik let jste v BRD strávil a kolik tisíc km tam najezdil? To proto že 1/3 úseku dálnic má omezeni rychlosti a 1/3 tak hustý provoz, že se jede 120 a poslední díl se opravuje, to jen na úvod Dále bych rád se dověděl kolik jiných zemí již autor navštívil, aby se věděl o rychlostních limitech i jinde než v Germaii.
Rava (neregistrovaný)
Nestačilo jen napsat "nemám rád dopravní policii, včetně prezentace její práce"? To se musíte ponižovat a dělat ze sebe právnika amatéra(ignoranta)? To že na určitém území a v určité společnosti platí nějaké zákony a ty se mohou rozcházet s vaším světonázorem a názorem řidiče co jede 217 je úplně irelevantní. Dyť si tak jezděte, ale až vás chytí,tak raději nic moudrého neříkejte. I člověk se zákazem řízení může být v provozu schopnější než vy a přesto to není důvod mu jej neuložit, pokud si jej zaslouží vy Přemysle
H (neregistrovaný)
Pane redaktore - v ČR je na dálnici povoleno 130, mimo obec 90, v obci 50 a TEČKA! Kam sakra všichni spěchají? Co je mi po tom, že se chcete projet? Jestli se chceš rozsekat, zaplať si okruh a klidně si to auto otoč na střechu. Ale v provozu dodržuj předpisy!!! Jestli máte něco proti rychlé jízdě policie - jak dotyčného mají chytit? Už i "redaktoři" říkají, ať kašleme na předpisy, jezděme jak chceme.. Víte co? Vy, co máte potřebu pořád si něco dokazovat rychlou jízdou, jste pěkní sobci. Pokaždé to někdo odnese s vámi, ale vám je jedno, že s sebou vezmete matku s dětmi, kteří ten den vyrazili na výlet, nebo otce, který jede ze šichty domů za rodinou, hlavně, že na to šlápnete. Každý, kdo jezdí takto, ať už takto rychle, telefonuje nebo posílá zprávy za volantem, řídí pod vlivem, by měli zavřít, napařit mu pokutu od 100 000 výše, zabavit řidičák a doživotní zákaz řízení. Pokud jste cizinec - zákaz vstupu do ČR. Je mi jedno, jestli máte Felicii nebo Ferrari, pravidla musí platit pro všechny - hotovo.
Ps (neregistrovaný)
Ta pravidla platí i pro policajty pokud nemají zapnutý maják. Proč ho policajti nepoužívají když někoho pronásledují od čeho ho mají ty tupci, ostatní řidiči pak nemohou rozpoznat jestli se jedná o policajty nebo civilního řidiče co jede taky rychle. V jiných zemích ho vždy používají i v Německu a zbytku světa, jenom v Čechách mají protekci nebo co. Měli by snad ukázat že se jedná o ně v takovém případě.
Ps (neregistrovaný)
Ta pravidla platí i pro policajty pokud nemají zapnutý maják. Proč ho policajti nepoužívají když někoho pronásledují od čeho ho mají ty tupci, ostatní řidiči pak nemohou rozpoznat jestli se jedná o policajty nebo civilního řidiče co jede taky rychle. V jiných zemích ho vždy používají i v Německu a zbytku světa, jenom v Čechách mají protekci nebo co. Měli by snad ukázat že se jedná o ně v takovém případě.
Jan (neregistrovaný)
Ty jsi debil co nepochopil podstatu clanku. Chápu že předpisy se musí dodržovat já v ČR jedu 130 a v DE kolikrát na to šlápnu na 240 ale jen pro tóze můžu ale normále těch 160 az 200 jedu jak kde a podle tebe bych měl jít sedět seš fakt k smíchu...predcti si to ještě jednou o co tam de v tom článku
Tom (neregistrovaný)
Sám se nech zavřít, nejlepe někde ,kde není provoz. Někdo na to ma schopnosti jezdit rychle ,někdo ne a jde mu třeba pletení....Jezdi si svých 80km/h a nemoralizuj. Jsou lidi ,které řízení baví a ti to s autem většinou umi a pak ustrašenci typu TY s bulvama na tachometru,abys nepřesáhl 50ku....pak trefiš pošťáka na kole,protože nevíš co se děje. A takovéhle muly nám ostatním kur.. život....,ještě nejlépe někoho udej
Pavel (neregistrovaný)
Tenhle článek je naprosto k smíchu. Autor pan Dittrich je evidentně zcela rozladěný z toho, že Policie ČR se snaží vynutit dodržování zákonů této republiky. V celé stati se snad sedmkrát opakují jeho stesky nad tím, že se vše odehrálo jen 15 km od hranic s Německem, kde by o nic nešlo. Možná, ale rozdíl je právě v těch 15 km. Jednou jsme zde, v tomto státě, a platí tady místní zákony, což si musí uvědomit jak Polák z D11, tak řidič Audi, a stejně tak i pan Dittrich. A pokud nechce, tak nechť se odstěhuje do Německa a jezdí si tam třeba 250 km/h, dokud mu nazatnou tipec. Podle kategorizace autora evidentně patřím k té omezenější části společnosti, protože tvrzení, že "řidič nedělal nic nebezpečného, prostě jel rychle", je podle mě naprostý nesmysl. A mimochodem. Policie ČR má ze zákona povoleno maximální rychlost překračovat, a to i bez zapnutých "majáků". A ještě ke zmínce na konci článku. Budu stokrát radši, když se z mých daní koupí další superby pro policii, než aby se po dálnicích proháněli řidiči s takovými myšlenkovými pochody, jako je pan Dittrich a spol..
PS (neregistrovaný)
Pro pána MK.Nevím kde se pohybuje v Německu, ale směrem na východ je to zhruba stejné jako u nás, ale budeme-li hovořit o západní polovině tak drtivá většina řidičů atakuje rychlosti okolo 200 km/h, nejsou-li vlastníci vozů (šrotů), což asi zmíněné Audi není.To jen pro uvedení na pravou míru aby zmínění Němci nebyli za jezdím tam každý den, ne jen na dovolenou do Itálie či Chorvatska.
Ivan (neregistrovaný)
A proč tedy drtivá většina mých kolegů z Düsseldorfu (doufám že to je dost na západ) považuje 160kmh už za relativně rychlou jízdu a normálně jezdí tak jako většina dopravního proudu těch 120 - 150 kmh? Kolem 200kmh tam jezdí málokdo, nehledě na to že obvykle je to vzhledem k provozu nemožné anebo dost nebezpečné. Vidět supersport jak jede 120kmh v pravém pruhu taky není nic vyjimečného. No a apropo 200kmh je pro velkou část aut i v západní části rychlost maximální nebo vyšší než dokáží vyvinout za ideálních podmínek. Jen mimochodem dle rozodnutí německého nejvyššího soudu řidič jedoucí na dálnici více než 130kmh má vždy část viny na případné nehodě.
Frajer (neregistrovaný)
S článkem souhlasim, je to napsané přesně jak to je. Na dálnici vás spíš ohrozí a přizabije kokot co čumí do mobilu a jede předpisově než člověk který jede rychle a vnímá okoli. Takže se proberte vy ubožáci. Vaše názory jsou na kulku do hlavy!
Ivo (neregistrovaný)
Většinou na žádné články nereaguji, ale teď mi to fakt nedá. Autor článku musí být totální magor... Mám taky silné auto, ale jet po našich dálnicích i 150 km/hod je kolikrát síla. Každou chvíli někdo vyjede z pravého pruhu a pak je to jízda brzda/plyn. Jet 200 Km/hod je fakt sebevražda a v tomto rozhodně souhlasím s policií. A pokud jezdím po Německu, tak je téměř všude omezená rychlost maximálně na 130 km/hod. Takže pane Dittrichu, tento článek se Vám fakt nepovedl.
Jakub (neregistrovaný)
Nejhorší jsou lidé, co mají silná auta a nepoužívají hlavu. Což je váš případ. Pan Ivo o ničem takovém, na co vy reagujete, nepíše. Píše o nebezpečí rychle jízdy vzhledem k tomu, že vás mohou ohrozit i ostatní řidiči. Až vaše žena někoho sejme, tak se budete divit. O vaší bábě ani nemluvě. Myslete trochu.
Mrixy (neregistrovaný)
Pane redaktore, pokud by mu někdo vjel do levého pruhu a stala se nehoda tak co? Policie by byla neschopná protože nezabránila nehodě? Proč se radši nezajímáte o youtubery (Taryho) který "jde příkladem" dětem. Když člověk jede 240 a dělá nebezpečné manévry tak už to je špatný že? Pokud by si jel jenom tak v levém pruhu kde nikdo není tak to je v pořádku?
Kulda (neregistrovaný)
Pane Ditrichu, myslíte si , že když by jel po dálnici 217 km/h 15 km od hranic s Německem v Rakousku, Holandsku, Belgii, že by to bylo jiné? Ve Švýcarsku by za to šel rovnou sedět. Proč Němci kontrolují 5 km před Rozvadovem auta mířící do Čech? Vždyť za 5 km už budou v Česku? Můžete mi to vysvětlit?
tom (neregistrovaný)
Tak koukám, že si tu někdo léčí mindrák z polapení formou absurdního článku, z kteréhož si čtenář odnese pouze zjištění, že Lukáš Dittrich je hlupák bez kapky rozumu. Opět se přesvědčuji, že takovéto články snad píší cvičené opičky za krájený banán. Ačkoliv tato opička za tento výtvor by spíš místo banánu zasloužila pár facek..
Vodouch (neregistrovaný)
Velmi lituji toho, že již neexistuje alespoň nějaká kontrola nad články různých autorů- nestávalo by se, aby se do éteru dostal takto hloupý článek!.. Tento autor zjevně patří do skupiny lidí, kteří si myslí, že pokud se nic nestane, tak se může všechno a zákony jsou jen prostředkem k otravování lidí.. Možná by si mohl zkusit uvědomit co by se stalo s takhle rychle jedoucím autem při sebemenším vyhýbacím manévru...- bohužel velmi často jedou kolem nevinní lidé.. Zajímalo by mne, jestli by takto "pohodového řidiče, který nic špatného nedělá" obhajoval stejně, kdyby mu způsobil nějaké rodinné neštěstí. Každý by měl přemýšlet předem co se může stát a je lepší být "trochu brzda než machr v base.." Řidiči by si měli uvědomit, že emoce a nervozita za volant zkrátka NEPATŘÍ! Jak by nám bylo na silnicích krásně, kdyby se lidé k sobě chovali slušně a ohleduplně- každý udělá občas chybu a je lepší se pousmát než být vytočený a agresivní - ale to je přeci o naladění každého z nás..
Miki (neregistrovaný)
Autor evidentně poukazoval na nesmyslné a nabubřelé termíny o nebezpečném chování rychle jedoucího řidiče. V okamžiku, kdy policisté začali dotyčného pronásledovat, se stali stejnými ohrožovateli jako on. Jaký je mezi nimi rozdíl? Měli by mlčet a být rádi, že oni se mohou svézt a jsou přitom chráneni zákonem. A lžou když tvrdí že ne!
Mira z jihu (neregistrovaný)
No nevim,ale me rychlost jako taková taky uplne nebere . Tedy pokud nepřileti auto a je jedno jake znacky a ve visu na mem kufru na me neblika ,ale v klidu s respektem počká az predjedu a pak neakceleruje do pandzabu...... Ten hon na piráty je fakt masáž a uplne mimo mísu. Daleko vic mi vadi telefonování , nezastavovani na stopce , na červenou, bezdůvodně pomalejší jízda nez je pro dany úsek , nesledování provozu, dodržení bezpečné vzdálenosti.....atd atd .... A policie ma super vybaveni na dokazování .... Tak kde je problem ?
Tom (neregistrovaný)
Jeden z mála kvalitních názorů...Pokud jede v autě ŘIDIČ,tak ani vysoká rychlost není problém.Pokud debil,tak i když dodržuje předpisy,tak udělá průser.Třeba zrcátko.Pro většinu lidí naprosto zbytečná věc.A jak se to dá dokázat,že se do něj nedívá?Dokud se něco nestane?
Niki Lauda (neregistrovaný)
Zajímavá diskuze pod článkem. Rozhodně platí legislativní úprava na daném území, nicméně je třeba se zamyslet trochu filozoficky, proč asi takový zákon máme.. Vznikl proto, že každý chce dělat všechno, protože si většina lidí myslí, že všechno umí a je líná něco dělat, aby se zdokonalila. Kdyby každý řidič řídil nejhůře jako například Ayrton Senna asi by nebylo nutné omezovat rychlost na 130km/h, že? Protože neumím pořádně lyžovat a nechci se to učit, tak jsem zásadně proto, aby se zákonem omezila ryhlost na sjezdovcách a to na bezpečných 30km/h a kašlu na to, že to někdo umí rychleji a lépe.. Kdo není hlopý a pozoruje svět okolo sebe, ten tuší že za prvé, největším problémem není rychlost, ale nevěnování se řízení. Za druhé je to počet řidičů, statictický je vcelku jasné, že pokud dáme auto a ŘP skoro všem, kvalita řidiče musí jít dolu, je to politicky nekorektní, ale je to tak. Teď ke zmiňovanému Německu, neomezit rychlost je opatření, které zajišťuje, že tamní řidiči se věnují řízení (viz jejich statistiky nehodovosti), protože pokud jedu na komunikaci, kde mě někdo může míjet 300km/h a více, tak pud sebezáchovy mi velí bedlivě sledovat provoz, abych náhodou neumřel..Na světě existují i jiná místa než Německo a nikde se žádná jatka nakonají, protože tamní řidiči na sobě společně pracují a nespoléhají na to, že je ochraňuje zákon. Myšlenka na závěr: Každý by měl vždy řídit tak jak nejlépe dokáže, nespoléhat na zákon že ho ochrání..neochrání, bolí to totiž vždycky stejně, ať je omezená rychlost či nikoliv..
Mira z jihu (neregistrovaný)
Však už pár nehod způsobili pri tom adrenalinovem honu na piráty co zrovna jeli doslova o par km v hodině více ..... Myslim, ze v tom je zakopanej pes jejich nerespektování ze strany řidičů i občanů..... Stali se z nich jen výběrčí penez do pokladny .... A z nekterych i kovbojove .....
Ladislav (neregistrovaný)
Božínku --rychlost nezabíjí .....prej pravidla platí pro všechny --,aby se každý nepokakal z těch pravidel , zákonů . Furt něco nakazovat , přikazovat , zakazovat ...Co něco nechat na řidiči ? Ten jediný se musí včas rozhodovat , přizpůsobit se v dané situaci . To , že kvůli pár blbům co neumí řídit v rychlosti dáme plošnou maximální rychlost a pak vybírám výpalné od každého , který tuto rychlost překročí , tím jak je dávno prokázáno ničemu a nikomu nepomáhá a dokonce ani nechrání . Už neumíte sami myslet a rozhodovat se ! Musíme svítit i ve městech za jasného počasí ?? Kuva jako proč ? Jo protože pravidla platí pro všechny ... Musíte jezdit i ve městech při popojíždění připoutaní ? To se už nemůžu ani rozhodnout co je pro mne pohodlnější či lepší ? Nee máme pravidla , sankce , represe ... Za chvíli budou pravidla , kdy a s kým souložit a co mám žrát . ---- a když čtu tady ty příspěvky dobře nám tak , jsme tupé stádo . Naprosto vygumované hlavy bez vlastního názoru řídící se pouze pravidly... Dřív jsem měl škodu 100 , jednookruhové brzdy a jezdilo se v obci rychleji než nyní v těch moderních autech ... Po 22 hodině dokonce 80 km/h . Tomu říkám pokrok ...K smíchu . Prej pomáhat a chránit --- koho ? Před kým ?
Miki (neregistrovaný)
Z vlastní zkušenosti vím, že když jedu po dálnici vic1jak160, tak jsem skara soustředěný na jízdu a chování ostatních okolo mě. Když jedu 130, mám problémy neusnout. Argument nepřiměřené rychlosti při nehodě je scestný. Pokud dojde k nehodě, tak každá rychlost byla nepřiměřená. A je úplně jedno, jestli jel dotyčný podle předpisů. Problém není v rychlosti, ale ve schopnostech řidiče své auto ovládat, správně vyhodnotit situaci na silnici a včas reagovat.
Mrtvy Lev Cecil (neregistrovaný)
Obecne - cim vyssi rychlost, tim vyssi pocet ridicu, kteri nejsou schopni pri dane rychlosti vozidlo ovladat. On si mysli o svych schopnostech kdekdo, kdeco. Faktem je, ze vetsina ridicu je tech prumernych. Za soucasneho stavu silnic, provozu a chovani ostatnich ucastniku by mel byt dobry ridic schopny vyhodnotit, ze jezdit nad limity je pitomost. A to nevztahuju na to, ze je nekde nejaka zapomenuta nebo uhozene umistena tricitka, ktera nezachrani nikdy nikoho.
MIROSLAV dopravní inženýr (neregistrovaný)
Každá dálnice a třída silnice je projektována na určitou max.návrhovou rychlost.Tomu odpovídají poloměry oblouků,klopení,rozhledové vzdálenosti,umístění značení,atd. Kdo jede rychleji porušuje fyzikální zákony a je hovado. Zákony setrvačnosti platí pro každého.
Karel Klimo (neregistrovaný)
Tady se odráží ovšem absurdita a licoměrnost reklamy a propagace v tržním systému. Všelijaké "Autorevue" a motoristické pořady nás krmí samými supersporty, vozy s maximálkou 250 a akcelerací na stovku za 5 sekund. Novináři, prodejci a odborníci je velebí a předvádějí jízdu s nimi na videu atd. Nikdy nikdo neřekne, že podobný sportovní styl je zcela nevhodný na naše silnice a většinou i v rozporu se silničním zákonem. Naopak, ti co se v reklamě podobných vozů nemohou nabažit, nám tady potom předkládají rozhořčené úvahy nad tím, jak jel někdo přes dvěstě.
Franta (neregistrovaný)
Tady si někdo neuvědomil, že opravdu není v Německu, kam zbývalo těch stále opakovaných 15 kilometrů. A pokud vím, tak i v Německu platí "oficiálně" stotřicítka. Takže velmi hodnotný článek úplně o ničem.
Simon (neregistrovaný)
V Německu je skoro všude 130 ??? Hmm, zvláštní. Jezdil jsem pracovně do Mnichova a moc dobře vím že to není pravda. Omezení jsou, ale jen někde nevážení pánové co tu píšete bláboly a v Německu jste byly možná tak prstem po mapě... A pravdou je tedy že je dost lidí co jezdí kolem těch 130... Ale taky je dost těch co využívají té možnosti jet si svou rychlostí, a pak jsou tu ti blbečkové co jedou 130 v levém pruhu a když je člověk vytroubí tak čumí jak telata. Jet 200km/h není nikterak nebezpečné, nebezpeční jsou právě troubové co jedou 120 a najednou vjedou do levého pruhu a kochají se... Já při dlouhých cestách při pomalé jízdě usínám ( žádný adrenalin ), při 150 a více jsem ostražitý a cestu perfektně vnímám. (V Německu.... pro chytráky) Asi tak... Ale samozřejmě v ČR musíme dodržovat pravidla, takže to nepřeháním. No ale přesně 130 po dálnici dneska jezdí snad jen …..... jak je jen nazvat... :) Takže zdravím řidiče co jezdí svižně a bezpečně a vy troubové co jezdíte max. 120 zůstávejte v pravém pruhu a ani nevykukujte ať se vám něco nestane nebo ať něco nezpůsobíte. Čus...
Honza (neregistrovaný)
Vážení, plně souhlasím s autorem článku a na věc mám úpně stejmý názor. Ano, zákon hovoří nějak. Na druhou stranu jel skoro po prázdné dálnici. A opravdu rád bych věděl, od těch, kteří se tu tak bijí za dodržování předpusů - opravdu jste nikdy předpisy neporušili? Tak vidíte. Takže takovéhele kecy mám nejradši. Kdysi jsem jel kvůli vozíku za autem 80 po dálnici z Plzně a na hradeckou D11, byla to tak šílená jízda, že jsem za volantem usínal a byl jsem milionkrát nebezpečnjší, než když si to pádím vysoko nad limit a sleduji provoz a dívám se dopředu. Jasný je, že nepojedeš 200, kde má každou chvili auto nebo plný pravý pruh,že? A jelikož policajti (asi) nepoužili majáky, když ho stíhali 225 km/h, tak byli stejně nebezpeční jako ten frajer v Audině nebo snad ne? Tak jakápak skvělá práce policie?? Jezdím podle citu a předvídám, nejezdím jak dobytek a taky ne strikně podle předpisů. To je daleko nebezpečnější než jezdit podle citu a situace. Toť vše.
Václav Furiš (neregistrovaný)
Autor použil selský rozum, bo není ovce a to se některým místním přizdisráčům vůbec nelíbí. Plně souhlasím a podepisuji článek autora. Rok jsem žil v Německu, jezdím s EVO X na 400 koních a jediné co mě ohrožuje bude větší polovina dementů hlásajících a hystericky se modlících za zákonné limity rychlosti. Autore Děkuji za článek a neřeš to stádo.
Honza (neregistrovaný)
Přesně, díky bohu za normálně uvažjící lidi. Kéž by takových bylo víc a hlavně těch, co vymýšlí ty nesmyslný zákony. Zábavný je, že nikomu nepřijde nebezpečné např. 30 tunový kamion, který jede 90 km/h. Ale osobák, který zastaví "relativně na fleku", jedoucí na 90 130 třeba, je nebezpečný a řidič musí být pro výstrahu likvidačně potrestán. Jo a ještě tu asi nezazněly argumenty až ti nekdo zabije dítě :-)
René (neregistrovaný)
Můj názor jezdit rychle není trestné ,ale trestné je to v jakém stavu jsou naše silnice viz dálnice za to by mněl někdo platit co se tu prokrade peněz !!! každý at jede na to na co má jsem nula amatér pojedu jako sráč, a budu řidič na úrovni vím na co mám a co si můžu dovolit tak pojedu, a jet na dálnici i víc jak 200km/h je preci krása a perfektní relax,ale bohužel néé v Čechách tady je to konec světa a vydírání různými zákony a omezením když se chcete svést musíte do EU a už i Poláci mají lepší silnice a dálnice než mi ...jed tak na co máš a bez diskuze ...
Vasek (neregistrovaný)
Jak je videt, dneska uz opravdu muze na net psat nesmysly beztrestne uplne kazdy, kdo ma pripojeni a klavesnici. Tenhle pisalek clanku bude hodne mladej a zakomplexovanej, typickej vyplod dnesni doby- koho zajimaji zakony CR, ze? Na zapade je to jinak, tak co taty resime, place onen usmrkanek. Hele sasku, zakony jsou od toho, aby se dodrzovaly, klidne i 30 metru pred statni hranici, jasny?
M. Cobretti (neregistrovaný)
To je fakt tragédie tenhle článek......Kdyby se autor aspoň podíval do mapy, tak by zjistil, že o 15 km dál už vůbec žádná dálnice není, silnice je svedena do dvou pruhů a platí tu klasická 90. A to jak na české i německé straně. Takže takový kec, že o 15 km dál by už vysoká rychlost nikoho nezajímala, je totální blábol pana Dittricha. Asi už nemá o čem psát.
René (neregistrovaný)
Vždy je problém s retardákama na silnici jedu 80-90km/h jsem bezpečný řidič hovno , jsem magor a brzda v provozu mluvím o osobních vozidlech tak už to nefunguje doba a provoz na silních je dávno jinde než naše zastaralý uhnilí zákony..Zkus jet v německu 130 v rychlím pruhu tam ti dají tě vyfakují a vytlačí na svodidla noumo...tady je to kšeft a jeden velkej podvod kamery radary mýto a jen platit pokuty a odevzdávat řidičáky ..jedno velké fuj fuj fuj!!! ministři co tyto zákony vytvořili a přijali povozit po D1 a D2 aspon týden v kufru aby viděli co se děje v reálném řízení aut..
Honza (neregistrovaný)
Někteří rádoby "novináři" by si dobrovolně měli useknout ruce. Tohle mohl napsat asi jen naprostý imbecil, s inteligencí osmiletého dítěte, držitel řidičského oprávnění skupiny chůze pěšky za doprovodu dospělé osoby.
Jan (neregistrovaný)
Je úplně zbytečné tady ty reakce číst. Všichni jezdí jako Niki Lauda, všichni mají auta ve 100% pořádku, všichni by si předpisy vykládali po svém, protože tomu nejvíc rozumí, všichni mají péro až na zem. Jestli nechcete dodržovat zákony a předpisy a nejlíp víte, co je a co není správné, tak odjeďte do toho Německa, tam z vás budou na větvi. Sice budete jezdit po dálnici bez omezení, ale jinde si zkuste dělat, co vás napadne, jako to děláme tady v tom našem bordelu. Velmi rychle se budete vracet. Oni jsou totiž zvyklí předpisy dodržovat.
Garry (neregistrovaný)
Neschvaluji porušování platných předpisů v ČR a ani si ale nemyslím, že by zmíněná porušení rychlosti byla táááák životu nebezpečná, jak se tu mnozí diskutéři snaží prosadit. Co na dálnicích chybí je prevence. Kdyby česká Kobra 11 po nich proháněla raději označená auta, byl by na řidiče větší psychologický tlak a jezdili by více ukázněně. Honění se za "piráty" v neoznačených autech a následné vybírání pokut je dobré pouze pro obohacování státní kasy, bezpečnosti na dálnicích to nijak nepomůže.
Karel (neregistrovaný)
Již jste viděli jet policii 220? Kdo jim to dovolil? Jsou nebezpečím na silnici pro nás ostatní řidiče kteří jedeme po dálnici 130. Oni nemají majáky když někoho honí? Již jsem se s nimi setkal jak se řítí vysokou rychlostí za někým kdo jede rychle nemají zapnuté majáky a ostatní řidiči je nezajímají. Měl jsem dojem že se dva blbečci snaží tomu třetímu vpředu ukázat komu to jede víc a přitom mě málem smetli z vozovky.
Petr zatím řidič (neregistrovaný)
Policie bez majáku ve 220km/h a nebo řidič v rychlosti 220 km/h je totéž. Oba porušují předpisy s tím rozdílem, že policejní auto se skrytými majáky porušuje navíc i vyhlášku č. 341/2014 ministerstva dopravy v příloze E bod 5,6 a 7 a tím je vozidlo PČR nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích.
Petr zatím řidič (neregistrovaný)
tak když už se tedy bavíme o dodržování předpisů tak si prosím všichni dohledejte vyhlášku ministerstva dopravy ze dne 19.12 2014 v příloze E bodu 6 na strr 49 se dočtete toto: Zvláštní vystražná a světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1m nad vozovkou, vzdáleného 20m od tohoto světelného zdroje. Posuďte sami zda skryté výstražné světlo je viditelné 360° kolem dokola. Bod 5 upřesnuje umístění toho světla co nemají na střeše a měli by mít. A bod 7 upřesňuje použití doplňkových světel( to jsou ty co mají nový policejní škodovky skrytý)mimochodem boční světla v okýnkách za řidičem a spolujezdcem směřující do stran jsou taky v rozporu s touto vyhláskou. Mají být v přední části tedy u řidiče a spolujezdce a ne v zadu. Tak kdo tady má vozidlo nezpůsobilé k provozu na veřejných komunikacích? Takže až mně budou stavět tak je to bude bolet víc než mně. Budou stranou žalovanou a budu žádat kontrolu policejních vozidel na STK a odebrání technického osvědčení v případě že nebudou splňovat legislativní požadavky.
Petr (neregistrovaný)
To se ví dávno,že policajtům tajné auta nesplňují předpisy.Jenže,kdo jim odebere techničák?Další polda?Asi těžko!Sám policejní prezident se vysmíval novinářům na otázku,když přebíral zamaskované auta,že mají všechno schválené a ještě dodal,že si to schválila policie sama.
Karel (neregistrovaný)
Měl jsem možnost vidět, jak řeší provoz na dálnici policie v Itálii. Silná Alfa Romeo v plných policejních barvách a s puštěnými majáky jede v pravém pruhu 120 km/h. Vidíte ji na kilometr, než je povolenou stotricitkou predjedete, trvá to. Nikdo nebude riskovat vyšší rychlost. A pak i oni vás vidí na kilometr před sebou. Takže všichni dají tempomat, a celá dálnice plynule jede. Jen policie nevybere za pokuty. Řešení u nás - dvě auta letí za sebou přes 200. Ale bude pokuta. Co je lepší pro bezpečnost ? I když, daleko víc mi pije krev značka s třicítkou, co hlásá "za 14 dnů se tu bude něco opravovat". Znáte ji taky ?
Ghostbuster (neregistrovaný)
Autor článku má naprostou pravdu.Když pojede dodávka s podválem po D1 z Prahy na Mirošovice na tŕíproudovce bezdůvodně v prostŕed tak si toho policajti ani nevšimnou ale když tam někdo pojede 200 tak ho sejmou.Myslim si že 99 % českých řidičů ani neví že ani ve městě nesmí jet bezdůvodně v prostřed nebo nedejbože vlevo pokud nejsou všechny pruhy plný.A i na tohle policajti kašlou.Jezdím každých 10 dní do Německa a denně mezi Prahou a Mirošovicema takže s autorem článku naprosto souhlasím .Jezdím do Berlina s velkou dodávkou a jsem zvyklej jet v Německu 160-190 km/h a pak když přejedu čáru k nám tak v těch místech co slovili tu audinu jezdím s šestimetrovou dodávkou 160 .Desítky let máme na autobáně 130 ale nikomu nedochází že litrová oktávka jede 200 litrovej yaris jede 190 ,dvoutunový 3 metry vysoký movano jede 195,patnáct let starej naftovej jeep gch jede 190 .Myslím si že aspoň 160 už mělo bejt dávno u nás na autobahnu povoleno.Ještě k těm vprostředjezdičům :když jedu denně do Mirošovic z Prahy je fakt frustrující když jedu poctivě vpravo 130 km/h a podlíždím (i když to nesmím) auta vprostředjedoucí kilo.Na některé to zapůsobí výchovně dojde jin že jsou za blbce a uhnou do pravého pruhu.
Fišer Patrik (neregistrovaný)
Jestli autor vystudoval žurnalistiku, tak se divím, že dostudoval. Kdyby tohle napsal při praxích, tak letí. Základní pravidlo žurnalistiky říká, že autor má psát pouze objektivní fakta a ne subjektivní názory. A doporučil bych autorovi zkusit jet na omezeným úseku v Německu, kterých tam je jako hub o dešti, jet o skoro 90 km/h víc. Když ho chytnou, tak přijde o papíry, o auto a pěkně si poplatí. Tolik asi k tomu...
Kocian (neregistrovaný)
Zakon je zakon a po spouste prikladu z Nemecka rad prihodim praxi-zakonnou z Francie,kde leta bydlim a jako ridic se zivim,takze za excesivni prekroceni povolene rychlosti se ridic vystavuje postihu zabaveni auta,coz je tvrdy postih,ale velice vychovny.
Igor (neregistrovaný)
Zdravím všechny, za mě, ať si každý jezdí jak chce. Podle mě kdo um, jezdí, kdo neumí je plný slov "irelevantní a zskon". Za moji pracovní praxi mám vyzkoušené, že 90% lidi už jen nastavením sedačky ohrožuje sama sebe a to nemluvím o nevěnovani se řízení vlivem telefonu, až po přehlížení zrcadel. Vy co jste zde za moralisty, srdnatě na skutr 125ccm, máte všichni oprávnění a zkuste se při předjíždění koukat na okolí co se děje za volanty ostatních. A pak začnete tvrdit, kdo je vlastně ten pirát. Zdar všem vašim názorům.........
Petr (neregistrovaný)
Ta hlídka policajtů musela být asi pod vlivem drog.Proč pronásledují auto tolik kilometrů,když stačí dát vysílačkou echo kolegům 10 km napřed a ti ho zastaví?Tak jen zbytečně mohli policajti zavinit nehodu když stíhali tohoto piráta.Určitě policie svým autem převýšila rychlost toho stíhaného piráta aby ho vůbec dostihli.Myslím,že naše policie má za vzor Kobra 11 a Šílený Max,jinak si to nedovedu vysvětlit.Až tady budete proti mému názoru vykřikovat tak si uvědomte,že kdyby ti poldové sejmuli třeba někoho z vaší rodiny a on zemřel tak už tak nadšení pro policejní naháněčky nebudete!
Honza (neregistrovaný)
Předpokládám, že řidič v noci po dálnici jede na tlumená světla, aby neoslňnoval ostatní řidiče, kterých jsem na videu viděl dost. Skutečně je na světě někdo, kdo si myslí, že dohledová vzdálenost 60 m je bezpečná pro zastavení z rychlosti 200 km/hod? Dotyčného prosím, aby se při svých naivních závodnických pokusech raději rozmázl o mostní pilíř, který si s jeho genialitou poradí, a nebral s sebou na věčnost normálního účastníka provozu. Samozřejmě pomíjím skutečnost, že hrubě porušuje předpisy, což je špatně. Nejsem zrovna loudal a taky jsem se ve dne na suché a prázdné Německé dálnici 200 km rychlostí svezl. Tam mj. všicni počítají s možností takto rychle jedoucích vozidel. U nás v souladu s předpisy ne - pokud nejedou pod majáky.
Vladimír (neregistrovaný)
Naše silnice ani schopnost většiny lidí není schopna ovládat takto jedoucí auta. Až se budete dívat do rozsekaných aut na zraněné a mrtvé,mnohy to ani nezavinili nebo budete muset jet oznámit příbuzným,že marně čekají.Ti jejich blízcí se už n i k d y nevátí. A to jenom kvůli jednomu,který si dokázal,jak umí rychle jezdit a náhodou mu to nevyšlo. Je to sobecké od jedinců,kteří se přeceňují, ale za to platí jiní. Potom vlastně my všichni.Léčení,invalidi, pozůstalí ..... Potom hodnotit práci policie může jenom ten,který tuto práci někdy dělal.Vy kecálkové od piva to asi nebudete. Kdo byl v tom autě,mohlo být kradené a pod. A věřtě za více než 20 let v této profesi jsem něco viděl a zažil.Je mě Vás líto.
Jan (neregistrovaný)
No předem podotknout, že v Německu ty dálnice vypadají jinak než u nás. A navíc ve většině případů mají ploty proti zvěři které u nás opravdu nejsou proto si můžou dovolit tam lítat 200 km/h. Navíc pokud je tam nějaká nehoda jsou tam během chvíle a odstranění probíhá opravdu rychle. Oproti u Nás. A jak někdo píše, že se v Německu jezdí 130-140 tak byl v Německu zřejmě jen ve snu. Běžná rychlost 160-210.
Standa (neregistrovaný)
Já chápu autora článku a dalších pisálků do podobných "motoristických" serverů. Byla by to paráda jezdit po dálnicích nadupanými auty, tak 250 km/h a PČR by akorát "důsledně" pokutovala pletoucí se řidiče v levém nebo prostředním pruhu. Naštěstí tady takový svět ještě nemáme to radši klidně přispěji policii na Superby. Mimochodem, že je tak trápí právě "okupování" levého pruhu, a co třeba nedodržování vzdálenosti mezi auty, kvůli čemu je spousta nehod v levém pruhu (Jižní spojka v Praze by mohla vyprávět), nebo třeba vytvoření záchranářské uličky (tam jde opravdu o život), to už je nezajímá vůbec.
béla belanič (neregistrovaný)
Logika nekterých ...jezdim tak rychle, jaký mám auto...PSD me nezajimají....regulace rychlosti je blbost...atd nehodu budu rešit až se stane..atd to sou hrdinové co vubec neví jakou cenu má lidský život a potom když se to stane, tak toho strašne litují a víckrát to neudelají.....Jen - oni....oproti nemecku sou lidi strašne arogantní...kto to pozná, tak ví proč...proč se stane z čecháčka v nemecku slušný ridič ? a když dojedu za hranice, strácí mozek...! Na slovači je to uplne stejný jak tady....50 neplatí ve meste !!!???
Petr (neregistrovaný)
Skvěle napsaný článek. Líp bych to nevyjádřil. Jinak je krásně vidět, jak rozdělená naše společnost je. Sotva někdo vyjádří svůj názor, který se nemusí shodovat s názorem někoho druhého (ať už většinovým či ojedinělým), následuje odsouzení, posměch, urážky, vulgarity. Tím se postupně posouváme do stavu, kdy je lepší nemít buď názor vůbec žádný (však on to za mě někdo rozhodne, což může nahrávat elitám s ne úplně čistými úmysly), nebo se ke svému názoru nehlásit. Ani jedno není dobré. Naučme se toleranci a úctě ke druhému, ať už má názor jakýkoli. A když už má odlišný od toho našeho a máme potřebu to komentovat (i když / přestože se nás na náš komentář nikdo neptal), dá se to vyjádřit slušně a s respektem. Jinak se z nás stává stádo hulvátů...
Rava (neregistrovaný)
Až na to,že je zcestný...Na dálnici se toho po nás moc nechce. Jet 80-130, co nejvíce vpravo a s dostatečným odstupem a zbytečně nepřekážet. Platí to ve dne i v noci. Pokud to někdo nepochopí, je tu policie, které zákon ukládá povinnost "konat" a toto jí zákonodárce umožňuje za užití výjimek z obecných pravidel. To by pochopili i ve zvláštní škole, že chyba není na straně policie.(autor zřejmě nepochopil a tak hejtuje). Můžeme se tedy bavit o tom, proč je ta rychlost 130. Pomineme li vozový park a stav dálnic(jámy, kusy bordelu co někomu vypadnou, běhouny..), zbyde nám už jen pár nebezpečných faktorů : k smrti unavení a myškující kamioňáci (Maďaři, Bulhaři, nesmrtelní Poláci, Srbové, Turci...), Dovozci aut všeho druhu, vystresovaní řidiči služebáků, důchodci, začátečníci, maminy, závodníci, vybrzďovači, ignoranti, hendikepovaní, labilové, svátečníci...Ne každý je v ideálním psychickém a fyzickém rozpoložení připraven a natěšen řídit. Já osobně si od přesunu přeji už jen jediné - dojet celý, v rozumném čase a nestát někde v koloně. Závidím pacientům, kteří řeší otázky, proč to nejde 260kou
Jakub (neregistrovaný)
Autor článku je patrně omezený člověk. Když bude někdo někde střílet a ohrožovat ostatní a policie ho zastřelí, tak tento chytrák se bude dožadovat potrestání policie, protože přece taky střílela. Autorem článku, až ti nějaký takový blázen řidič někoho sejme, tak ho nezapomeň obhajovat.
Zdeněk (neregistrovaný)
Po přečtení většiny komentářů jen žasnu. Všichni si tu nadávají a ponižující. No myslím si že se to bude týkat asi i mě. Co jsem z toho článku tak pochopil tak se policie chlubí zásahy na dálnicích. Ale pisatel článku tam napsal ze v obou případech i policie porušila zákon. Jet 220km bez majáku a zapnout ho az kdyz pronasledovane auto dojedu to si myslim asi porušení zákona je. Nebo snad ne? Kdyz už nekoho stíhám tak s majakama. A to uz od začátku změření. Je to jen můj názor tak mi za to nenadavejte.
Pavel (neregistrovaný)
Pokud policejní vůz jel 220 bez modrého majáku, šlo jednak o ohrožení ostatních řidičů a jednak porušení zákona. To je bez debat a pokud k tomu má někdo nějaký důkaz, měl by ho předat GIBS. Nicméně autor článku pouze naznačil, že policie obvykle maják zapíná až po dohnání provinilce. Neříká, že tomu tak bylo i v tomto případě. Proto asi nemá smysl se o tom víc bavit. Co se týče nadávání, souhlasím že úroveň je strašná. Co je ale ještě horší, k nadávkám se uchylují v první řadě spíš zastánci vysoké rychlosti. Tedy lidé, kteří by chtěli jezdit riskantním způsobem, nejsou schopni krotit ani své emoce. Jak tedy mohou jezdit tak, aby neohrozili ostatní? Byť sám jsem ještě před deseti lety jezdíval o něco rychleji než bývá povoleno a nikterak mi nevadí, když po dálnici někdo jede 150, přečtení této debaty mne přesvědčilo, že řidiči v tomto státě si žádnou benevolenci nezaslouží. Až budeme muset uvolnit silnice robotům, bude to nejen díky bolševikům v Bruselu, ale i díky podobným vytečníkům.
Laďa (neregistrovaný)
No takto, nedávno mě orgáni pokutovali. Ve stovce. na cca 300 m snížené na 80 pro mě zcela nepochopitelných důvodů, jsem jel 103. Tihle speciálové (speciálně velcí kokoti) zastavili, nic je nezajímalo, žádná dechová zkouška, nic, jen rychle 500Kč, aby mohli jít vydělávat dál. Takhle si heslo pomáhat a chránit nepředstavuji. Každopádně, jeli za mnou cca 500 m stejnou rychlostí, bez označení, za kteoru mě pokutovali...a jestli mě nějaký debil bude řáíkat, že na to mají právo a že jsou speciální útvar, tak by mě zajímalo co je speciálního na tom chytat lidi, co jedou o 20 km/h víc. Jak jsem říkal jsou to kokoti a být policajtem už dávno není něco čím by se člověk mohl chlubit...
Petr (neregistrovaný)
Přečtete si článek prezidenta policie v Austrálli, který říká, že je třeba, aby policie byla vidět !!! a ne se schovávala a tajně měřit. Měření e represe není ta správná cesta. Prevence je v tom, být vidět !!!
Ondřej (neregistrovaný)
Ja si myslim, ze kde je 130 mam jet 130, kde je neomezeno muzu jet kolik chci, vetsinou jezdim tudy stejne 130-150, protoze mi to neprijde pohodlné jezdit 200. Myslim si ze lidi, co jezdi tak rychle maji na draha auta, tak maji i na zaplaceni pokuty... budte lidi dobry!!!!!
Cumprcampr (neregistrovaný)
Tak zákony jsou nastavený pro čr na limit 130km/h tak i kdyby to bylo 1km pred hranicemi s Nemeckem nikoho to neomlouvá.Ta hranice tam z nejakého důvodu je. Pokud jedu na dálnici v De. počítám s tím ze se tam prostě jezdi nad limit českých Felicií a starých pleček.
René (neregistrovaný)
VŠUDE UMÍRAJÍ LIDÉ V KAŽDÉ DOPRAVĚ LETADLA VLAKY LODĚ AUTA KAMIONY MOTORKY KOLA TO PATŘÍ K ŽIVOTU A TÍM ŽE BUDE NĚCO OMEZOVÁNO NAŘIZOVÁNO JED MÁLO JED OMEZENĚ JED POMALU JE JEDNA VELKÁ HOVADINA A OMLOUVAT SE ON ZEMŘEL TEN JEL RYCHLE NEZVLÁDL NUEŘÍDIL BLBOST PROSTĚ TO TAK JE A ŽÁDNÝ ZÁKON TO NEZMĚNÍ TEDY LOGICKY BY NEMĚLO STK VYDÁVAT POVOLENÍ K JÍZDĚ VŠECHNY AUTA JEDOU VÍC JAK 130KM/H A NESPLNUJÍ VYHLÁŠKU PRO POUŽÍVÁNÍ SILNIČNÍ DOPRAVY DÁME TEDY VŠEM AUTŮM OMEZOVAČE A VÝROBCI AUT DO BUDOUCNA BUDOU MUSET VYRÁBĚT AUTA POUZE NA RYCHLOST NÉÉ VYŠŠÍ NEŽ 130KM/H...
Vladimír Müller (neregistrovaný)
Jak to asi dopadne v Německu pokud řidič pojede na úseku omezeném na 130 km/hod 217 a budou tam policajti? Autor je naprosto mimo realitu, proto píše sem a ne na nějaký hodnotnější server. Tam by mu takový blábol nezveřejnili. Ale zase na druhou stranu, minimálně dal o sobě vědět Hodně pracovních úspěchů pane Dittrichu.
Petr (neregistrovaný)
Asi to pan policejní prezident ještě nechápe, ale PČR si sama nemá pravomoc schválit ani barvu tkaniček do bot. Takže samolibá prohlášení tohoto zaměstnance státu, jsou trošku mimo mísu. Ono to po první prohře u soudu dojde více lidem, že účel nesvětí prostředky.
Lukáš Kment (neregistrovaný)
Autor má v hlavě slušně vyvětráno. Zkuste si jet v Německu 217 v místech, kde je omezená rychlost na 130 nebo někde na 120 a pak něco povidejte. A že takových úseků je tam dost. I v místech s neomezenou rychlosti jezdí Němci kolem 150-160km, minimum z nich jezdí rychleji. Naopak nejrychleji se tam většinou řítí namachrovaní zbohatlíci z Čech nebo východní Evropy. Policie má dohlížet na dodržování všech pravidel a pokud u nás platí 130, tak logicky je její povinnosti zastavit někoho, kdo se tu řítí 217, a řádně jej osolit. Zkuste podobným způsobem jet v Rakousku na 130ce a vrátíte se domu busem.
lokna (neregistrovaný)
Po precteni clanku mam dva dotazy? Jaky duvod ma PCR k pouzivani neoznacenych vozu na dalnicich? Jaky duvod ma PCR k zapnuti vystraznych svetel az po dojeti a ne ihned pri zahajeni tzv.stihani? To by urcite melo vliv na delku pronasledovani, pokud jde jen o ridice ,co jede rychleji.
John Doe (neregistrovaný)
Domníval jsem se, že je v článku popisovaná situace v České republice. pokud tedy policie postupovala podle českých předpisů, lze s ní jenom souhlasit. Kdy byl někdy v Německu, je mu známo, že se s nim jejich policie nemazlí, nesmlouvá. V Německu umí měřit rychlost na hranici obce a trvají na dodržení této rychlosti. Prosím, aby Policie ČR po všech vyžadovala dodržování předpisů a zákonů platných v tomto státě. Je jedno, jestli je to 15 km od hranic nebo jiná vzdálenost.
Roman (neregistrovaný)
V podstatě s vámi souhlasím, jen k jízdě v Německu bych dodal to, že tam je doporučená rychlost 130, když tam pojedete 300, nic se neděje, ale nastane-li nehoda, máte velký problém, a může se stát i to, že budete uznán viníkem v případě který by vám při 130 km prošel. Přeji hodně šťastných kilometrů.
Piters (neregistrovaný)
Předně. Jednou nohou jste v base když pokaždé sedněte do auta a pojedete 20 a nebo 220. Ve 105l šlo zajet Praha Ostrava pod 4 hodiny. Později Praha Brno i za hodinu. Samozřejmě že ne predpisove, ale pokud máte trochu nadhled a nejste magor tak to jde jezdit rychle. Rychle, ne závodit. Pokud vidíte na tachometru 200 a jste z toho podelani tak to radši nezkoušejte ani v Německu. Protože se zapomenete z vyděšení koukat za sebe, jezdí tam i rychleji. A před sebou odstup na případnou reakci. Nejvíc mi změřili 237 v Chorvatsku - 3000 a 50 éček do kapsy. A to jen proto že jsem vjel do levého pruhu před magora který se mi lepil na zadek na 10 m ve dvoustovce a za ním jel policejní Ford co ho měřil. Rychlost dodržují jen tam kde jsou radary a nebo stávají policajti a..body mám pořád všechny. Dokonce jsem od 1985 nezpusoblil žádnou nehodu vlastní vinou. Ale podle spousty jiných budu asi ten pirát silnic. A to každý den co sedím v autě.
Zdeněk (neregistrovaný)
Pirát jste . Už jenom tím , že riskujete . Dobrých rychlých řidičů a jejich obětí jsou plné hřbitovy . A to těm dobrým řidičům se většinou třeba tisíckrát předtím také nic nestalo až , do doby , kdy po tisíc první roztřískaly sebe či ostatní . Můžete být skvělý řidič , zvyklí jezdit vyššími rychlostmi . Můžete mít pravidelnou vyšší rychlostí vypěstované reflexy . Ale jednou může přijít chvíle , kdy vám ani um , ani reflexy nepomůžou a čím vyšší rychlostí právě jedete , tím méně času a méně šancí budete mít k řešení nastalé situace , navíc následnými horšími až fatálními následky .
Renda (neregistrovaný)
Jet 200 podalnici není s dobrým autom žádné umění, když se opravdu doustředíte na jízdu. Problém je, že ostatní řidiči nejsou zvyklí na rychlá auta, při přejíždění do levého pruhu se podívají do zpětného zrcátka jen na zlomek vteřiny a nedojde jim, že to za nimi auto za nimi může jet jednou tak rychle a než zapnou blinkr a začnou přejiíždě do levého pruhu uběhne několik vteřin, během kterých už se do zrcátka nepodívají, samozřejmě auto v levém pruhu, je mezitím u jejich zadního blatníku. Nejhorší jsou zamindrákovaní bezohlední zoufalci, kteří si myslí, že jsou nejrychlejší, proto přejíždí z pruhu do pruhu, i když vidí jiné auto, protože jsou si jistí, že dostatečně rychle zrychlí, nebo spolehají, že ostatní jim musí uhnout, nebo včas zareagují a přibrzdí. Proto i když umím jet přez 200 jezdím max do 150 a to ještě jen na rovném úseku a když jede málo aut. Když natrefíte na nějakého takového moulu v pravém pruhu, je často i povolených 130 hodně.
žere mi klakson (neregistrovaný)
Dittrichu, ty už nepiš o autech, piš radši o pěstování mrkve. Na našich dálnicích je zákonem stanovené rozpětí rychlostí 80 až 130 kmh. Jelikož na dálnici nejsou konstrukčně žádné pevné překážky (resp kde jsou, tam je rychlost omezena) může být teoretická rychlost při srážce dvou aut 130-80=50 kmh, což je stejně, jako naráz do sloupu v obci. Auto jedoucí legálně 81 kmh se pak pro zamindrákovaného kokota jedoucího 210 nedobrovolným cílem pro srážku s fatálními následky (=náraz ve 130 kmh). Dálnice není halt jen kvalitní povrch a mírné zatáčky, ale hlavně ostatní auta, která se na dálnici pohybují.
Michal (neregistrovaný)
Souhlasím s tím co je zde napsáno. Ano, na jednu stranu je problém rychlost a protože Audi povolenou rychlost překročila, byla potrestána. "NEOZNAČENÝM AUTEM, BEZ VÝSTRAŽNÝCH MAJÁKŮ JEDOUCÍ DALEKO RYCHLEJI, NEŽ ZMIŇOVANÉ AUDI" , ale to je v pořádku. Když se tu někteří oháníte tím, že v sousedních státech by Vás za rychlou jízdu také zastavili, tak máte pravdu, " ALE V AUTĚ SE ZAPNUTÝMI VÝSTRAŽNÝMI MAJÁKY". Osobně považuji za daleko horší, když někdo na padesátce jede devadesát, i policie v označeném autě, a o 100 metrů dál je křižovatka. Proč já mám jet 50km/h a oni nemusí? Jen proto že na autě mají naspáno pomáhat a chránit? Blbost. Zdržování provozu je taky porušení zákona a nikdo s tím nic nedělá. Nejvíc mi vadí rádoby řidiči jedoucí mezi 40 - 90km/h, kteří každých 100 metrů mění rychlost, takže vlastně ani nevím kolik mám jet a jak mám dodržet "bezpečnou" vzdálenost. Naučte se jezdit plynule, dát blinkr, kouknout do zrcátka(zpětného) a pak teprve vybočit z pruhu a přejet do toho rychlejšího. POKUD ZÁKONY, TAK PRO VŠECHNY STEJNĚ A NE KAŽDÉMU JINAK. Tak se zamyslete nad tím co je vlastně v článku napsáno a na co autor poukazuje a taky nad tím, jak se chováte na silnici. Chápu že Avie nepojede z kopce 90 - 100, ale nechápu proč nový rapid jede 45. Rychlá, ale soustředěná jízda je daleko bezpečnější než pomalá nesoustředěná. To je asi tak vše co k tomu chci říci a klidně mi nadávejte, já si za tím, co jsem napsal stojím. S pozdravem bezpečnému a plynulému provozu přeje Michal. :-)
Vendelín (neregistrovaný)
Proč tady každá chytrá hlava pořád mluví o Rozvadově, když ten s D6 nemá vůbec nic společného? ‍♂️ A jestli má někdo problém s dodržováním zákona, tak pak musí počítat s následným trestem, nic víc nic míň ‍♂️ Omezenost některých zdejších komentátorů je velice úsměvná.
Loysa (neregistrovaný)
Aha. Takze budeme pokutovat lidi, kteri jedou rychlosti, na ktere je to jejich auto dimenzovane (Audi). Nebudeme krive mluvit o policajtech, kteri v podstatne horsim aute jeli podstatne rychleji, bez majaku. Kde to jsme? Neznate zakladni poucku, ze "neni zlocinu bez obeti"? Kde je v tomto pripade ta obet??? Proste sejmeme nekoho, kdo nikomu zadnou skodu nezpusobil. A naopak, kdyz nekdo zpusobi nehodu, protoze je hovado, nebo proste proto, ze NEUMI RIDIT, tak se mu nic nestane, protoze ke skodam do urcite vyse skody se ani policie volat nemusi??? Takze tu v klidu mohou jezdit hovada, ktera: - nevedi, ze na dalnici a silnici pro motorova vozidla se jezdi ZASADNE VPRAVO a z praveho muzete vyjet POUZE TEHDY, kdyz predjizdite - neumi se rozject do kopce a kdyz jim na krizovatce v kopci blikne zelena, ucouvnou si metr - nevedi, kde maji radici paku a plynovy pedal. Kdyz po bliknuti zelene ten pred nimi ujede 100m, tak plyn a radicku teprve zacnou hledat.
Jan (neregistrovaný)
Pokud měl spěchající řidič v úmyslu jet přes 200Km/h i za hranicemi, tak by ho němečtí policisté zastavili úplně stejně a měl by to ještě dražší. Dálnice D6 za Chebem před hranicemi končí a navazuje na ni bundeska, kde je max. dovolená rychlost 100 km/h. Autorovi unikají fakta, ale nechybí mu odvaha tvrdit, že rychlost 200 km/h je bezpečná. To bych se odvažoval tvrdit na rovné dálnici uprostřed širého lánu, mezi které D6 nepatří. Řidič prostě riskoval a policisté ještě víc, aby toto nebezpečí vyřešili.
Zdeněk (neregistrovaný)
Suma sumárum . Policie by dle autora článku neměla stíhat auta překračující povolenou rychlost , z důvodu překročení povolené rychlosti stíhajícím policejním vozidlem . Rád bych věděl , jestli by obhajoval podobný názor ve chvíli , kdyby se podobný bezmozek řítící se po silnici dvojstovkou rozstřelil o auto s jeho nejbližšími .
Honza (neregistrovaný)
Když tady čtu ty příspěvky vševědoucích agresivních hovad v čele s Dittrichem, pro které neplatí zákony, je evidentní, že zásah Policie a následná medializace byla správná. A je třeba to dělat častěji. A klidně si argumentujte těmi řidiči jedoucími 90 km/h v levém pruhu. Já jsem někoho takového snad ještě nepotkal, ale hovad jedoucích "bezpečně" 170 potkávám víc než dost.
O. P. (neregistrovaný)
Tenhle clanek se mi fakt nelibi .. veta proste jel 200 a to neni nebezpecne je fakt hloupa a nema co delat v mediich i kdyz se jedna jen o svobodny nazor jednoho z nas. Mame nejaka pravidla a civilizovanou spolecnost, proste je normalni je dodrzovat a kdyz ne, mame slozky ktere to trestaji...to je normalni fungovani. Kazdy kdo neco porusuje musi pocitat s moznym trestem a nechapu jak to nekdo muze takto obhajovat a jeste urazet nekoho, kdo plni sve povinnosti v praci... Hloupe to je!
Johan (neregistrovaný)
Pravidla jsou jasné, porušil je, porušil, toť vše. Článek ale poukazuje nato, že policie provádí skrytý dohled (tzn. pouze represívní nikoli preventivní) a nepostihuje nebezpečné jednání, ale především měření rychlosti (lékárničky už jim zatrhli). Za 30 let PČR nedokázala přispět k bezpečnosti a plynulosti silničního provozu vůbec ničím, za 20 let nenaučili řidiče zipovat, neodnaučili je bezdůvodně jezdit v levém pruhu na dálnici atd. Problém totiž je, že sami mají mezery ve znalostech zákona o provozu na pozemních komunikacích
hdzrshcpck (neregistrovaný)
Řidiči jeli po D6, když kolem nich prosvištěl Superb rychlostí 225 km/h (komentář) - Autobible.cz hdzrshcpck http://www.gy5qo6k602t7x499c7gcm3y15dfh655js.org/ [url=http://www.gy5qo6k602t7x499c7gcm3y15dfh655js.org/]uhdzrshcpck[/url] ahdzrshcpck
prgdrid (neregistrovaný)
Řidiči jeli po D6, když kolem nich prosvištěl Superb rychlostí 225 km/h (komentář) - Autobible.cz aprgdrid prgdrid http://www.g0wp3iut570lr7u685xpv7396q4k58wss.org/ [url=http://www.g0wp3iut570lr7u685xpv7396q4k58wss.org/]uprgdrid[/url]
Dallas (neregistrovaný)
Hello mates, its enormous post about tutoringand completely explained, keep it up all the time.|