Ondřej (neregistrovaný)
A co udelá toto super tažné zařízení v zatáčce? Podle toho, co je vidět na videu, se přívěs v první zatáčce vylomí z nárazníku a doje*e celé auto. Bez asistenta v podstatě nepřipojitelné, připojování ve svahu, nerovném terénu a podobně taky nemožné, protože pokud se netrefíte na centimetr, tak si akorát poškodíte auto. Přívěs musí komunikovat, takže potřebuje baterku = další komplikace. Raději bych zůstal u osvědčené koule. Přívěs zvládne připojit i cvičená opice. Pro ženy je to obtížné, protože bojují s těžkým přívěsem nebo jim to nikdo pořádně neukázal. Spíše by mělo smysl přepracovat zásuvky, ať se nemusí lézt pod auto a zapojení je jednodušší a lepší. To bych viděl jako jedinou slabinu současných tažných zařízení.
VAd (neregistrovaný)
Pokud by nové tažné zařízení mělo v návrhu redukci pro připojení starých přívěsů, tak by se to prosadilo velmi rychle. Ale náběhy v nárazníku bych udělal s pozvolnější na větší rozptyl. Pokud si někdo myslí že koule na autu je ok, ať se vrátí k loukoťovým kolům a žebřiňáku. :-)
Marcin (neregistrovaný)
Naprosto zbytečné, drahé a de-bilní - nereální řešení... Občas se vymyslí něco, co je prostě dokonalé, tak proč to celé předělávat?! Jak píše Ondřej, radši vymyslet lepší zásuvku, jinak kula nemá chybu, kromě estetičnosti a už existují i odnímatelné koule. A dá se jednoduše dodělat za pár korun ke každému vozidlu. Ženy téměř s vozíkem nejezdí, je to spíš chlapská práce, trochu těžká, trochu špinavá a chce to i víc zručnosti při parkování, sorráč ženy, ale každý umíme něco jiného a pochybuji, že se bude nějaká ženská tahat s vozíkem a přepravovat třeba skříň, nebo pračku, že... Na to mají nás chlapy, co rádi pomůžeme - za kousek koláčku a pochvalu, jak jsme šikovní... ;-) Tak že vymýšlet kraviny a předělávat dokonalé zařízení je naprostá hloupost, stejně ženské nezačnou najednou víc jezdit s vozíkem... Navíc i všechny vozíky by potřebovali být kompatibilní.
Irena (neregistrovaný)
I ženy umí jezdit s přívěsem a couvat na zrcátka. není to žádná věda, je to jen o cviku a zručnosti . :) rozhodně to není o pohlaví, když vidím některé muže , jak couvají , jdou na mě mrákoty. :) Používám přívěs skoro každý den asi 10 let, cestuji za prací na hory a ve svém dvounápravovém přívěsu mám 4 psy. :) Jinak po shlednutí tažného zařízení - nesmysl . :)
Karel Čtvrtý (neregistrovaný)
:-D Nojo, to asi vymyslela nějaká ženská těsně po orgasmu... Když na tom můžu utáhnout manžela/milence, proč ne nákladní vozík, že... Jenže ten vozík asi nebude úplně spolupracovat, jako chlap... Budou tam působit určité dost silné síly, které ale nebudou přitažlivé, a které (na rozdíl od působení chytu na kouli) způsobí postupné opotřebovaní a likvidaci těch dvou úchytných plošek. Navíc bez velmi přesné elektroniky a na nedokonale rovné vozovce tohle velmi těžko správně nasměrujete, zatímco koule je spolehlivá i v těžkých podmínkách. Za mě: nahradíme kulaté kolo hranatým, protože líp vypadá...
Karel (neregistrovaný)
Prvky závěsného zařízení, na které působí síly, mi vesměs připadají příliš subtilní. Zejména ty půlměsíčky v té drážce... Nikde nevidím nic, co by trnu závěsu bránilo v pootáčení. Takže i když bude mechanismus v pořádku a bude se otáčet hladce, kolíčky kontaktů budou namáhány na střih. A jestliže se tření trochu zvětší, kontakty se prostě urvou. Pokud o tom řidič nebude vědět, tak vesele pojede s přívěsem, který nebliká, nesvítí na něm brzdovky… Bude-li systém obsahovat nějaké kontrolní a výstražné okruhy, které mají na závadu upozornit, znamená to další složitost a další náklady. Moc by mne zajímalo, jak je udělaný kloub (který bohužel není pod pryžovou měchovou manžetou vidět). Soudě podle rozměrů manžety musí být těžce poddimenzovaný. Ještě výrazněji, než záchytný mechanismus. Automatické navádění snad (?) dokáže řídit auto tak, aby otvor vždy správně nasměrovalo k trnu ve VODOROVNÉ rovině. Ale neumím si představit, jak a čím vyrovná VÝŠKOVÉ rozdíly, když budu přívěs připojovat v nerovném terénu - což je u mne zcela běžná situace. Takový systém, který to dokáže, musí být nezbytně značně složitý a nákladný. Závěr: Celé mi to připadá jako naprosto zbytečná ptákovina. Koule mi vyhovuje právě proto, že je primitivní. V podstatě nezničitelná a blbuvzdorná.
MX83 (neregistrovaný)
no to je mi zase ale kravina. Vypadne mi internet a jsem v pí.i. Prostě nacouvu, vylezu z auta, zacvaknu čubu, připojím kabel, zkontroluju, jestli bliká a svítí a frčím. Operace na dvě minuty. Když je někdo lempl a nešika, tak pak musí vymýšlet takové zhovadilosti, jako je tato. Bravo, vozík stojí dneska zhruba 13 tis, tady bude stát samotná elektronika mnohem víc, nemluvě o tom, že přívěs za auto bude muset mít připojení k internetu, nebo nějakou jinou bezdrátovou komunikaci. Takže vlastně bude přívěs potřebovat baterky. A ty se musí dobíjet. A pokud s tím pojedu jednou za rok, baterky se samy vybijí a zničí. Dámy místo, aby se anučily couvat a připojovat přívěs, radši vymýšlí hovadiny. Nejsem proti inovacím, sám se snažím zlepšovat vše, co mi přijde pod ruku, ale tohle opravdu je přes čáru.