Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Retro: Za volantem FSO Polonez 1.5 (1988). Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Mildas1 (neregistrovaný)
Ano, jednoduchost v každém coulu. Fiat 125p se vyráběl jako 1300,1500 a 1800. Použití motoru OHV mělo ještě jeden důvod a tím byl motorový olej. Prostě v RVHP se nevyráběly oleje požadovaných parametrů. Mě u toho asi nejvíce vadila podtlaková regulace druhé klapky v karburátoru. Někdy se otevřela, jindy ne. Nebylo to řešeno napřímo jako třeba žigul. Polonez se k nám oficiálně nedovážel. Samozřejmě že existoval individuální dovoz ale to bylo spojeno s absencí náhradních dílů. SM ho testovat mohl stejně jako spoustu jiných aut, které se tu objevily jen zřídka. Testovali i motocykl Jupiter a ten se tu také neprodával. S těmi třináctkami máte pravdu. I škodovka se k nim přiklonila od čtrnáctek. Tehdy tu byla většina aut na rozměru 165/13 ( Škoda, Lada, 125p, Moskvič atd.)