Názor k článku Retro: Trabant slaví 60 let. Bylo to nejlevnější auto a název pochází od husitů od Travolta - Presne Par lidi co na nej nadavaji at...

Travolta (neregistrovaný)
Presne Par lidi co na nej nadavaji at si daj ruku na srdce ale oni od nej ocekavaji neco co jim dat nemuze. Bylo to levnejsi auto. Je to konstruknce auta z 50-60 let. Na tehdejsi dobu byl trabik moderni a nadcasovej. Motor a nahon v predu a mel skvely jizdni vlastnosti. Naorozdil od skodovek. S trabantem si muzu troufnout vzit prudkou zatacku rychleji nez plno sportovnejsich aut. Skvele sedi a ma skvelou akceleraci hrabne i na dvojkou diky sve nizke vaze. V kopcich maval skodovkam v zime projel kazdou pulmetrovou zavej. Takze mohl konkurovat i mnohem vykonejsim autum nez byl on sam trabant. Kdyby byl tak spatnej tak by ho nevyrabeli pres 30 let. Plno lidi tvrdilo ze byl spolehlivej a chytal velmi rychle. Dokonce rychleji nez ctyrtakt. Volnobezka byla super a diky ni se dalo jet i kolem peti litru. Samosebou se muselo radit pri nizsich otackach a jet hospodarne. Bohuzel se nedalo brzdit motorem. Ale zase ma plusy v jinych vecech. Treba v narazovych testech na konci 80 let byl trabant na tom nejlip. I kdyz byl z duroplastu. Ale on to primo duroplast nebyl. S plastem to nema nic spolecneho. Skoda je ze neobnovily vyrobu trabantu. Sice by si z nej nesl jen jmeno a byl by priserne drahy a ndiko by si ho skoro nekoupil. Ale zahreje nas alespon to ze Gol1 je vlastne trabant 603. V podstate vyvyjeji trabanta dal. V Nemecku se plati za trabanta zlatem. Nejdrazsiho trabanta 601 deluxe v originalnim stavu sem videl na internetu za 750 tisic korun. Jinak sem tam s nim muj deda udelal 120km/h a na to ze stal 15 let tak slape pekne. Mam ho po svym dedovi. Za nic bych ho nedal. Po kazdy clovek jede s usmevem na tvari. Lidi mavaji troubi fot si vas a nataci. Clovek je stredem pozornosti. Ma dravej zvuk motoru jako zavodak. Na trabika se neda zapomenout. Ma neco do sebe. Ma charakter kouzlo dusi. To dnesni auta nemaji. Jezdi skoro sami a je to nuda. Tady clovek ridi a ovlada vsechno. Mozna Fabia HTP vydrzi 13 let ale kdyz s ni bude jezdit duchodce co ji setri. Plno Fabii HTP ma problem najet 200 000km. Musi se delat hlava atd. Muj znamy s ni jezdi a podstive se o ni stara a meni olej. Bez velkych zasahu do motoru uz by davno nejezdila. A tam tecou tisice. Hlavne jak jsou dneska u modernich aut filtry pevnych castic. Plno aut to ma pryc a v pc je napsano ze tam filtr je. Kdyz si chcete koupit filtr tak je problem v tom softveru neco prepisovat. Desi me tahle doba. Dneska je to sama elektronika a samej plast. Hlavne ze se koujka na eko a plno dieslu huli. A vischni si stezujou na trabanta ze hulil.