Michal (neregistrovaný)
Trošku bych si dovolil nesouhlasit s větou (cituji): "Konstrukčně se vycházelo z DKW F8. Bez velkých změn byl převzat i dvoutaktní dvouválec, nejprve o objemu 0,5 l, později 0,6 l." Kdyby nic jiného, tak DKW měla objem motoru 0,7 l a hlavně kapalinou chlazený.......
Luděk Brož (neregistrovaný)
Velice slavný byl Trabant ve chvíli, kdy bez nejmenších problémů zvládl "jízdní test stability" (rychlé vychýlení volantu oběma směry při určité rychlosti), zatím co super-novinka tehdejší doby, malý Mercedes A, se v testu překulil na střechu!
Saiman (neregistrovaný)
Pěstování řepky je větší pohroma, a našlo by se víc výdobytků demokracie, které ničí planetu. Trabant bal fenomén své doby a na rozdíl od škodovek jezdil celoročně. Startoval i v největších mrazech a v létě nestál i krajnice ze zavařeným motorem. Nehodnoťme historii dnešníma očima, po bitvě je každý generálem..
Roman (neregistrovaný)
Naši jich měli několik a nepokládám to za auto, ale je to paskvil, který se měl podle původních plánů přestat vyrábět v roce 1967. I ve Světě motorů byla spousta článků a rád, jak to trochu autu přiblížit, když tomu ve fabrice moc nedali.
Marcel (neregistrovaný)
Měl jsem jich patnáct, ten poslední má čestné místo v garáži a tak to už zůstane. Sbalil jsem na něj svojí první holku, jsme spolu dodnes. Vždycky dojel, nikdy mě nikde nenechal. Odvezl a odtahal všechno. Učil jsem ho skákat, jezdit po dvou kolech...Jasně, že je to příšerné auto, ale je s ním sranda. Na moderních gumách sedí jak motokára. Nenajdete člověka, který ho měl a nadával by na něj.
Tůma Josef (neregistrovaný)
Ohledně mazání motoru na volnoběh, nebo podle redakce nemazání. Jasně když jste dal nohu z plynu a nevyřadil a nebo zlobila volnoběžka, tak se mazal nedostatečně ale ne vůbec. Protože i když sundáte nohu z plynu tak do motoru nějaká směs paliva s olejem jde. Sice málo ale jde.
František (neregistrovaný)
Pro zajímavost doporučuji přečíst si na Wikipedii odkaz o VW Golf... Zní to možná šíleně, ale v 70. letech byl vyvíjen nový typ Trabanta 603, jenže NDR potřebovala devizy a plány se záhadně ztratily a VW vyjel s novým modelem Golf. Kdo zná historii Trabanta ví, že se Golf nápadně podobal koncepci Trabanta... Jinak jsem sám Trabika měl a měl jsem asi smůlu... Pořád se něco sypalo, od elektriky až po převodovku.. https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf
killbilly (neregistrovaný)
Trochu se zapomíná, že v období 1950 - 1990 byla výroba spartánských minimalistických aut běžná v celé evropě, nakonec do 70. let byla válkou zničená evropa celkem chudá i na západě, nebyla to amerika, kde každý student jezdil pětilitrovým osmiválcem. Trabant neradno srovnávat s normálními auty, ale když to postavíce vedle citroenu 2 CV (výroba do 90.tých let), Renaultu 4 (taky tak), Reliantu Rebel (tříkolka z plastu), nebo Fiatu 500, později Fiatu Panda tak to zas taková hrůza není. Všechno jsou to pomalá vratká autíčka bez výbavy, která ale vesničan spraví ve stodole, nepotřebují skoro žádnou údržbu, stála pár korun a z bodu A do bodu B vás dostanou.
Travolta (neregistrovaný)
Presne Par lidi co na nej nadavaji at si daj ruku na srdce ale oni od nej ocekavaji neco co jim dat nemuze. Bylo to levnejsi auto. Je to konstruknce auta z 50-60 let. Na tehdejsi dobu byl trabik moderni a nadcasovej. Motor a nahon v predu a mel skvely jizdni vlastnosti. Naorozdil od skodovek. S trabantem si muzu troufnout vzit prudkou zatacku rychleji nez plno sportovnejsich aut. Skvele sedi a ma skvelou akceleraci hrabne i na dvojkou diky sve nizke vaze. V kopcich maval skodovkam v zime projel kazdou pulmetrovou zavej. Takze mohl konkurovat i mnohem vykonejsim autum nez byl on sam trabant. Kdyby byl tak spatnej tak by ho nevyrabeli pres 30 let. Plno lidi tvrdilo ze byl spolehlivej a chytal velmi rychle. Dokonce rychleji nez ctyrtakt. Volnobezka byla super a diky ni se dalo jet i kolem peti litru. Samosebou se muselo radit pri nizsich otackach a jet hospodarne. Bohuzel se nedalo brzdit motorem. Ale zase ma plusy v jinych vecech. Treba v narazovych testech na konci 80 let byl trabant na tom nejlip. I kdyz byl z duroplastu. Ale on to primo duroplast nebyl. S plastem to nema nic spolecneho. Skoda je ze neobnovily vyrobu trabantu. Sice by si z nej nesl jen jmeno a byl by priserne drahy a ndiko by si ho skoro nekoupil. Ale zahreje nas alespon to ze Gol1 je vlastne trabant 603. V podstate vyvyjeji trabanta dal. V Nemecku se plati za trabanta zlatem. Nejdrazsiho trabanta 601 deluxe v originalnim stavu sem videl na internetu za 750 tisic korun. Jinak sem tam s nim muj deda udelal 120km/h a na to ze stal 15 let tak slape pekne. Mam ho po svym dedovi. Za nic bych ho nedal. Po kazdy clovek jede s usmevem na tvari. Lidi mavaji troubi fot si vas a nataci. Clovek je stredem pozornosti. Ma dravej zvuk motoru jako zavodak. Na trabika se neda zapomenout. Ma neco do sebe. Ma charakter kouzlo dusi. To dnesni auta nemaji. Jezdi skoro sami a je to nuda. Tady clovek ridi a ovlada vsechno. Mozna Fabia HTP vydrzi 13 let ale kdyz s ni bude jezdit duchodce co ji setri. Plno Fabii HTP ma problem najet 200 000km. Musi se delat hlava atd. Muj znamy s ni jezdi a podstive se o ni stara a meni olej. Bez velkych zasahu do motoru uz by davno nejezdila. A tam tecou tisice. Hlavne jak jsou dneska u modernich aut filtry pevnych castic. Plno aut to ma pryc a v pc je napsano ze tam filtr je. Kdyz si chcete koupit filtr tak je problem v tom softveru neco prepisovat. Desi me tahle doba. Dneska je to sama elektronika a samej plast. Hlavne ze se koujka na eko a plno dieslu huli. A vischni si stezujou na trabanta ze hulil.
AKWP (neregistrovaný)
Trabant je nejlepší auto který kdy bylo. Sice trochu čmoudil ale to nevadí. Chtěl bych ho mít....