Vlákno názorů k článku Retro: Osmikolová Tatra 813 CAS 55 dodnes vozí hasiče. A svezla i nás od Hynek Obroučka - Novinářský řemeslo braň se, takovou snůšku blábolů jsem...
Hynek Obroučka
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 14:11
Novinářský řemeslo braň se, takovou snůšku blábolů jsem už dlouho nečetl, pokuid vám tohle nakukali libušský hasiči, tak si příště prosím ty informace, které vydáváte za fakta někde ověřte...
1. Hned v úvodu chyba - ve Slovnaftu sloužilo pět T813 8x8 a ne čtyři (AZ 44 Titan, 2x PHA-55 Rosenbauer, 1x KHA-55 Rosenbauer, 1x PRHA 10000 Total)
2. Ve slovnaftu služily pouze dvě totožné PHA 55, nikoli tři. Třetí, podle článku totožné, bylo úplně jiné KHAčko s 3000 kg prášku a nádržemi na 10000 l hasiv.
3. Pro německou rafinérii PCK Schwedt an Oder bylo vyrobeno jenom jedno a navíc mírně odlišné auto, žádné jiné v Německu nejezdilo. Další, se stejným objemem hasiv, ale úplně jinou, modernější nástavbou, vzniklo pro bulharskou rafinerii Neftochim Burgas, kde sloužilo ještě i jedno KHAčko, ovšem taky s modernější nástavbou než to ve Slovnaftu. Tato fakta mohu doložit referenčními listinami všech hasičských vozidel vyrobených na podvozku Tatra firmou Rosenbauier.
4. Naprostým nesmyslem je, že druhý pěňák je někde u Kolína, je kousek opd Liberce a vedle něj v hale navíc stojí i práškový speciál T813 8x8 PRHA 10000 Total ze Slovnaftu, v Hrádku nad Nisou je pak i žebřík T813 8x8 AZ-44 Titan ze Slovnaftu... KHA Rosenbauer ze Slovnaftu bylo bohužel sešrotováno.
5. Odstavec o hašení požárů je natolik velká pí.ovina, že by se za ní nemuselo stydět ani pětiletý dítě, potěš koště...
6. Podvozek není sklopkový z S1 zvané drtikol, ale pod jeřáb AD-350, tedy zase nesmysl...
7. Jestli na tom autě řaděj tak jak píšou, tedy půlky malá -> velká bez vyřazení a zařazení celého kvaltu, tak je převodovka je brzy opustí do věčných lovišť, chudák auto, to to při tom řazení neslyšej?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Krupička
(neregistrovaný)
5. 1. 2019 16:49
Dobrý den, pane Obroučko,
děkujeme za připomínky a rádi článek opravíme. Prosím napíšete mi na email krupicka@mf.cz připomínky? Bohužel pokud se připravuje časopis, tak není tolik času na ověření fakt a musíme kolikrát věřit majitelům strojů. Za nás mají i tak hasiči v Libuši poklonu za udržování takové stroje a bylo vysloveně vidět, jak máti Tatru rádi.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jirka M.
(neregistrovaný)
6. 1. 2019 11:11
Jezdil jsem s Tatrou 2 roky a v návodu výrobce se píše že " půlka" se může řadit do rychlosti max. 40 km/h. Praxe je ovšem jiná, s plně naloženou Tatrou s vlekem se běžně používá tato půlka i ve vyšších rychlostech. Samozřejmě záleží na zručnosti řidiče, když neubere včas plyn a předvolbu tam vrazí pod plynem, tak se ozve rána jak z kovárny. Já jsem ty půlky používal i ve vyšších rychlostech a Tatra to bez problémů vydržela i když tam ty rychlosti řadil vzduchový posilovač ovládaný elektromagnetem.
Výhoda té 1/2 byla že se rychlost předvolila a buď se přeřadilo o stupeň níž nebo výš.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat