Názor k článku Tatra 613 vozila jen papaláše a doplatila na minimum inovací od Radim - Jinak Tatra 613 asi nejvíc doplatila na neschopnost...
Radim
(neregistrovaný)
7. 7. 2018 10:15
Jinak Tatra 613 asi nejvíc doplatila na neschopnost manažmentu Tatry v letech 1990 až 1995. V té době ještě Tatrovka měla nebo snadno mohla získat peníze a měla lidi, aby do technologie výroby T613 investovala příslušné stamilióny a udělala ji tak konkurenceschopnou v západním světě.
Před rokem 1989 ty modernizace udělat nešly, protože nebylo možné potřebné komponety dostatečně rychle a pružně dovážet ze Západu. Snad jedině přes tehdejší JZD Slušovice by to bylo dostatečně pružné, ale ti by z Tatrovky za ty dovozy finančně "sedřeli kůži". Po roce cca 1994 - 1995 už to zase nebylo možné, protože ty peníze už nešlo sehnat a Tatrovka naopak postupně rozpouštěla vývojové týmy a provozy, propouštěla ty lidi a prodávala příslušné budovy všelijakých zklušeben a laboratoří, aby mohla mít peníze na vlastní provoz a na zlepšování technologie pro náklaďáky.
T700 byla už taková poslední labutí píseň, byla to už spíš garážovka než nějaká sériová výroba a spousta věcí byla montována ze šuplíkových zásob tatrováckých skladů nebo z toho, co šlo rychle a levně sehnat.
A je to škoda, že se to v letech 1990 - 95 nepovedlo. Protože kdyby ta nová linka na osobní Tatrovky byla dělána dobře a pružně, mohla tam taky vyrábět všelijaká dodávková auta pro podnikatele. ( jiná než Tatra Beta) To byl okolo roku roku 1995 velký hit, přitom ty auta tehdy byla technicky velmi jednoduchá a Tatra by se tak, se svou tehdejší vývojovou základnou a umem tehdejších zaměstnanců na tomto trhu tehdy snadno prosadila a ty peníze investované do nové linky by získala rychle zpět. Snadno by potom mohla i udržet výrobu reprezentačních osobních tatrovek, nemusela by na nich ani příliš moc vydělávat.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat