návštěvník (neregistrovaný)
Autor nám v článku podsouvá, že R19 byl revolučním pokud jde o auto jako takové, ovšem ta revoluce se týká maximálně technologií a postupů u daného typu. R19 není totiž nic jiného, než evoluce předchozích typů R9 a R11, stejně jako o pár let později je Mégane evolucí předchozí R19. Ta skutečná revoluce v konstrukci proběhla už s nástupem R9 a snaha o ni (tak trochu více nepovedená) byla ještě dříve s R14. Pokud jde o "nemoderní" motory, proč je měnit, když fungují? A když plní i ty emisní limity? F-motor nebyl ani nijak starý, prvně se objevil až v R11 a kdyby byl nějak špatný, nebyl by k vidění třeba v Espace 4, Laguně3 atd. No a pokud jde o mnohokrát ve článku zmíněné označení sportovní verze "S16", doporučuji to autorovi opravit, trhá to oči - "S16" je označení Peugeotu např. u 306, ale Renault označoval R19 "16S" a "16V", to podle země určení nového vozu.
Pedro (neregistrovaný)
Měl jsem Renault 19 Chamade RN v motoru 1,9 D bez turba .(bylo to moje druhé auto po Renault 5 Campus 1,4) Devatenáctka byla r. v. 1992. Ve zlaté metalíze a světle hnědém interiéru. To auto jsem koupil když mělo najeto 80tis.v roce 1998, jako ojeté. Měl jsem ho 4 roky. Fantasticky pohodlné. Nikdy mě nikde nenechalo. Odjel jsem s ním i Itálii(500 tam cca 600 km po Italii na Vesuv atd a 500 zpátky do ČR bez jediného zádrhelu. Spotřeba 4l. To auto jsem miloval. V době kdy Škodovka vyráběla sráč Felicii jsem měl R19 krásný pohodlný auto. Bylo mě 20 let. V zimě v mrazech zažhavilo a už si vrčel. Dnes bych si ho z nostalgie koupil znovu. Renaultu jsem zůstal věrný. Dnes mám Scenic 3 1,5dci Dynamique a paráda.