Vlákno názorů k článku Zetor budoval socialismus u nás, ale také kapitalismus v USA od Petrgm - motory má zetor skutečně svoje, určitě ne DeutzFahr(ani...

Petrgm (neregistrovaný)
motory má zetor skutečně svoje, určitě ne DeutzFahr(ani to není technicky možné,Zetor jsou chlazené vodou Deutz v zemědělské technice výhradně vzduchem)... ale je ta jeho historie dost zjednodušená hlavně po revoluci... a nevrací se za myšlenkou Crystal... Slováci vlastní jak Zetor skrze akcie tak ZTS Martin..ale každý si vyrábí svoje. Chtělo by ještě podotknout že po revoluci se hodně komponentů do traktoru bralo v italském závodě třeba nápravy Carraro stejně tak převodovky... výrobu starých náhradních dílu na dnes již veterány podniky nepřesunul ale prodal do Indie.. a takových pár drobností. tak že nyní tvrdit o Zetoru že je český je jako si to myslet o Škodovce. A dřív byl na západě ve světě Zetor pojmem, protože byl výrazně technicky líp vybavený jak výrobky ostatních traktorových továren ten rozdíl se začal smazávat až kolem roku osmdesát, i když měl Zetor náhradu k modernizaci,tak nejdřív socialistický přístup a později převrat zničil myšlenku na prvenství hned v základu, a velmi lacino přenechal trh konkurenci. V segmentu traktorů do sta koní ale má velké zastoupení i dnes. Jenže o kapitalistické lány se dnes starají zelení jelení od JohnDeere, protože je to ekonomičtější, a hlavně co české.. bylo v jistém období špatné, hlavně v českých hlavách.
všd (neregistrovaný)
John Deere je zaměřený na velkotraktory, ty menší sice tuším též vyrábí, ale podíl na trhu v nich má relativně malý, v ČR téměř nulový. Leč problém je ještě jinde, ony ty Johníci ničí půdu, sice se ušetří osobohodiny na traktoru, ale půdě tento způsob orby moc neprospívá, co vím. Záleží také na typu obdělávané půdy a dalších věcech. Jsem sice absolvent ČZU, ale v nezemědělském oboru.
Tomáš Mores (neregistrovaný)
Do nových strojů Zetor skutečně dává německé motory, neboť přísné emisní normy vyžadují velmi drahý vývoj a na ten Zetor bohužel nemá. Například Majory byly nejprve s origo Zetor motory, teď už jsou k dispozici jen s německými motory. A nové modelové řady s českým motorem vůbec nepočítají. Viz technické parametry na www.zetor.cz
Antonín Trousil (neregistrovaný)
Není to pravda, Zetor stále má a dál vyvíjí vlastní motory, čtyřválce jsou normálně k dostání. A není důvod je pozastavovat, když jsou jednoduché, robustní a spolehlivé a s mechanickým čerpadlem splňují současné emise, což nikdo jiný nedokáže (vlastně ano, Tatra), to ocení dost zemědělců a lesníků.
Otto Jakubec (neregistrovaný)
Souhlas. Takový nesmysl jako je tvrzení,že Zetory měly Deutz motory jsem ještě nikdy neslyšel a to jsem jezdil skoro ve všech Zetorech až do roku 1989. Tedy do toho roku určitě německé motory neměly. Dle mne ale nejhorší ze Zetorů byly 3011 Zetor Major. Proti padesátkám a pětatřicítkám, nemožná kabina, nepohodlný sic a vylézání z kabiny taky nanic a navíc před zadním kolem. Kdo si stěžoval na 35ky a 50ky, že mi táhlo na záda měl pravdu ale s majorem se nedalo jezdit se zadní stěnou kabiny. Kdo s ní jezdil tak měl problémy.