Greg (neregistrovaný)
Zajímalo by mě, jak autor přišel na to, že automobily Škoda jsou známé jen u nás a v zemích bývalého východního bloku, když se i za socialismu vyvážely nejen zam, ale i do celé západní Evropy a krom toho i do Austrálie, Pákistánu a v 50. letech i do USA.
Hana Ká (neregistrovaný)
Též bych se na to autora ráda zeptala. A pan "cyklista" bude asi rozumbrada nejchytřejší - je zarážející, kolik škodovek jezdí např. po Německu, že v Paříži a Římě s nimi jezdí taxikáři apod. Ale ono je jednodušší typicky česky po hospodsku brblat, nadávat a do VŠEHO "zasvěceně" kecat... Zajímalo by mne konkrétně, kde bere tu jistotu, že "prostě tu značku nikdo nezná", když jsem se osobně podílela na mnoha akcích pro prodejce vozů Škoda a byli opravdu z CELÉHO světa...
Honza (neregistrovaný)
Dobrý den. Povedený článek a hezké fotky, jen snad upřesnění: Zetor 15 měly pouze pětistupňovou převodovku Zetor 35 Super první měly pětistupňovou převodovku bez redukce, suchá skříň motoru, pak byl tzv. mezityp s pětistupňovou převodovkou s redukcí, Zetor 50 Super čtyřstupňová převodovka s redukcí.
Petrgm (neregistrovaný)
motory má zetor skutečně svoje, určitě ne DeutzFahr(ani to není technicky možné,Zetor jsou chlazené vodou Deutz v zemědělské technice výhradně vzduchem)... ale je ta jeho historie dost zjednodušená hlavně po revoluci... a nevrací se za myšlenkou Crystal... Slováci vlastní jak Zetor skrze akcie tak ZTS Martin..ale každý si vyrábí svoje. Chtělo by ještě podotknout že po revoluci se hodně komponentů do traktoru bralo v italském závodě třeba nápravy Carraro stejně tak převodovky... výrobu starých náhradních dílu na dnes již veterány podniky nepřesunul ale prodal do Indie.. a takových pár drobností. tak že nyní tvrdit o Zetoru že je český je jako si to myslet o Škodovce. A dřív byl na západě ve světě Zetor pojmem, protože byl výrazně technicky líp vybavený jak výrobky ostatních traktorových továren ten rozdíl se začal smazávat až kolem roku osmdesát, i když měl Zetor náhradu k modernizaci,tak nejdřív socialistický přístup a později převrat zničil myšlenku na prvenství hned v základu, a velmi lacino přenechal trh konkurenci. V segmentu traktorů do sta koní ale má velké zastoupení i dnes. Jenže o kapitalistické lány se dnes starají zelení jelení od JohnDeere, protože je to ekonomičtější, a hlavně co české.. bylo v jistém období špatné, hlavně v českých hlavách.
všd (neregistrovaný)
John Deere je zaměřený na velkotraktory, ty menší sice tuším též vyrábí, ale podíl na trhu v nich má relativně malý, v ČR téměř nulový. Leč problém je ještě jinde, ony ty Johníci ničí půdu, sice se ušetří osobohodiny na traktoru, ale půdě tento způsob orby moc neprospívá, co vím. Záleží také na typu obdělávané půdy a dalších věcech. Jsem sice absolvent ČZU, ale v nezemědělském oboru.
Tomáš Mores (neregistrovaný)
Do nových strojů Zetor skutečně dává německé motory, neboť přísné emisní normy vyžadují velmi drahý vývoj a na ten Zetor bohužel nemá. Například Majory byly nejprve s origo Zetor motory, teď už jsou k dispozici jen s německými motory. A nové modelové řady s českým motorem vůbec nepočítají. Viz technické parametry na www.zetor.cz
Antonín Trousil (neregistrovaný)
Není to pravda, Zetor stále má a dál vyvíjí vlastní motory, čtyřválce jsou normálně k dostání. A není důvod je pozastavovat, když jsou jednoduché, robustní a spolehlivé a s mechanickým čerpadlem splňují současné emise, což nikdo jiný nedokáže (vlastně ano, Tatra), to ocení dost zemědělců a lesníků.
Otto Jakubec (neregistrovaný)
Souhlas. Takový nesmysl jako je tvrzení,že Zetory měly Deutz motory jsem ještě nikdy neslyšel a to jsem jezdil skoro ve všech Zetorech až do roku 1989. Tedy do toho roku určitě německé motory neměly. Dle mne ale nejhorší ze Zetorů byly 3011 Zetor Major. Proti padesátkám a pětatřicítkám, nemožná kabina, nepohodlný sic a vylézání z kabiny taky nanic a navíc před zadním kolem. Kdo si stěžoval na 35ky a 50ky, že mi táhlo na záda měl pravdu ale s majorem se nedalo jezdit se zadní stěnou kabiny. Kdo s ní jezdil tak měl problémy.
Siegfried Tiscali (neregistrovaný)
Jen pro upřesnění, Zetor již delší dobu nevyrábí náhradní díly na staré typy, nemá na to kapacity. Tuhle záležitost převzali naši severní sousedé s kvalitou sobě vlastní. Proto spousta zemědělců zejména Krystaly poslala tamtéž.
Jirka Černý (neregistrovaný)
Dobrého Zetoru se nikdo nezbavuje, když už ano tak za dlouhý peníze, když je levný tak je to plečka bez papírů těsně před smrtí, ale to je málokdy protože při trochu údržbě a zacházení je nesmrtelný. I staré 25tky atd makaj u malých rolníků, až budou ty nejmodernější dávno ve šrotu dost těch starých bude ještě někde tahat, ale to nejni o Zetoru ale o elektronice.
Palino (neregistrovaný)
My máme doma Zetor Crystal 8011 r.v 1972 nedám dopustiť je to môj miláčik :) obrábam s tým zatiaľ len cca 3 ha ale dúfam že sa to zmení.U nás v dedine je 15 traktorov od Zetoru :) A tatko mi vravel že ku ním na družstvo chodili Zetore z továrne oni ho tam zaťažovali v každej práci na poli po pár mesiacoch ho rozobrali do skrutky a kontrolovali opotrebovanie súčiastok doteraz tam stále pár kusov Crystalov majú. Kopa poruch sa dá opraviť jak sa hovorí na kolene :D Dúfam že sa mi podarí zachovať môjho tátoša pokiaľ to pôjde aby som ho raz mohol vystaviť a ukázať koľko ta mašina vydržala! :)
Vladimirss (neregistrovaný)
Od roku 69máme škodu 1000 MB nejlepší auto které jsem měl drobné poruchy odstranitelné na místě prostě jednoduché a spolehlivé mám též dva zetory 5511 a 6718 výroba za socialismu jednoduché a spolehlivé dnes samá modernizace a samý problém
rudachrobak (neregistrovaný)
EMBEČKO-moje první auto.opravdu vzor jednoduchosti a spolehlivosti.Výměna vložek válců a pístů,bez demontáže motoru z karoserie,výměna spojkové lamely,otázka tří hodin,stejně jako výměna rozvodového řetězu.Projel jsem s ní celou republiku,Slovensko,Maďarsko,vždy v pohodě,bez obav,že se něco podělá.Elektrika,jednoduchoučká.Žádné řídící jednotky a ostatní věci.Spotřeba byla taky slušná,Jedině snad emise,byly větší.Dnešní auta jsou tak přeelektrizovaná,že mě z toho jímá hrůza.Na MB 1100,vzpomínám v dobrém a nedám na ni dopustit.I když se jí říkalo 1000 malých bolestí.
michal.r (neregistrovaný)
Zetor byl dříve firma která si vyráběla skoro vše sama. V dnešní době je to už jen montážní linka v Brně kde se dají do kupy díly nakoupené od různých výrobců, moc svých výrobků už do nich nemontují. Nápravy a i některé převodovky s dif. jsou Carraro, motory Deutz ( jen kvůli emisím, viděl jsem jejich vyvinutý 6 válcový motor který bohužel přišel po zpřísnění norem), kabiny i kola jsou z Polska jestli se nepletu, atd.. Bohužel v dnešní době a konkurenci mi připadá značka Zetor trochu pozadu.
Zdeněk (neregistrovaný)
V Albánii má Zetor tak silnou tradici, že se často kolovým traktorům říká zetor (s malým "z"). Příklad inzerátu: Shes zetor fendt 50kv,vit 78, 3 cilindra... tedy: Prodám traktor Fendt 50 kW, rok výroby 1978, 3 válce...
Vašek (neregistrovaný)
Nic ve zlém, ale kolik těch Zetorů (nových) jezdí? Nevidím nic jiného než západní stroje. Ta doba kdy byl Zetor na výsluní je dávno pryč. Neříkám, že je Zetor špatný, chraň bůh, ale logicky, kdyby to bylo něco extra, tak to na polích vidíme. Krom toho díly vyrábí kde kdo a kvalita se na tom podepisuje. Zetory mám osobně rád, ale člověk musí zůstat realistou, je to všechno o penězích..........
vabona (neregistrovaný)
Vlastním traktor Major 3011, ale jeho údržba není vůbec jednoduchá. Při každé opravě, třeba při výměně gufera se musí rozebrat "půl traktoru". Abnormální hluk a nepohodlí řidiče. Není to žádný zázrak. Prodejnost se doháněla cenou.
Ross (neregistrovaný)
Jsem z USA a jezdi nam tu traktory jmenem MAHINDRA - jsem presvedcen ze jsou to vlastne Zetory z indicke tovarny ZETORU, ktere tam postavil Zetor v 60.letech - detaily by mne zajimaly.