Názor k článku Retro na neděli: Škoda Favorit je malý zázrak východního bloku od Pech. - Tak favorit měl konkurovat základním verzím "západních" aut...

Pech. (neregistrovaný)
Tak favorit měl konkurovat základním verzím "západních" aut áčkového segmentu... Když to srovnám tak třeba ten vychvalovaný golf 1,3 měl v základu 55koní, 4st. převodovku a tři dveře, ostatní výbava nula... Favorit byl o 10k silnější, měl 5st. převodovku a pět dveří... výbava obdobná... V kabině je trochu prostornější favorit, golf má zase větší zavazadelník.... Takže to byla lepší nabídka pro běžného uživatele obyčejného auta, který by se dneska rozhodoval mezi polem/ibizou/puntem/fabií/cliem/208 v holobytu a mezi sanderem/loganem... kdy za podobné peníze dostanou o něco lepší prostor, výbavu a osvědčenou spolehlivou techniku, recyklovanou z výběhových řad... Nevýhodou je absence nějakých vyšších verzí, které ale zákazník o obyčejné auto nežádá... Ano golf GTI byl ve zcela jiné dimenzi... ale s tou základní 1,3 neměl moc společného a stál taky jiné peníze..... Agregát favoritu je dobrý, jeho výkon byl ve své době poměrně slušný a proti zmíněným konkurentům i vyšší a životnost při slušné péči je nějakých 400kkm, což je OK, ohledně jízdních vlastností? je třeba si uvědomit, že je to obyčejné levné a jednoduché auto, podle toho se chová, nicméně jízda po dálnici 130km/h není problém ani pro něj, pokud je auto celkově v OK stavu co do podvozku a majitel se nesnažil šetřit na pneumatikách... Ono třeba to Sandero bude to samé v bledě modrém, výrazný posun bych neočekával... Že světlá výška favoritu odpovídá dnešním SUV a některé předčí, bych nepovažoval za nevýhodu, ale spíš jako nutnost, kam měl být určen a ty větší náklony karoserie nejsou ani tam problémem té světlé výšky, jako toho že favorita ojebali o příčný stabilizátor, kterého se dočkala až felicie (podvozkově takřka shodná) ovšem ne každá, jen některé....