Názor k článku Retro: Škoda 720 mohla být „BMW východu“. I tu pohřbili komunisté od Jiří Jírovec - Zpolitizovat se dá všechno, když je autor hloupý...

Jiří Jírovec (neregistrovaný)
Zpolitizovat se dá všechno, když je autor hloupý a nebo dost poslušný. Článek připomíná dětský vtip o sprostém Pepíčkovi. Ve třídě mají tvořit slova s daným počátečním písmenem a učitelka ho pochopitelně nevyvolá, když je u "P". U "T" nečeká problém a Pepíček řekne "Trpaslík, ale má obrovskou prdel". Když se to vezme z druhé strany, tak blbí kapitalisté zničili Volvo, Saab, NSU, Borgward , Simca a v USA třeba Chrysler, který je momentálně vlastněn Fiatem. RVHP měla, jako jakýkoli jiný ekonomický systém, svoje politická i ekonomická omezení. Nízkoobsahové Škodovky se dobře prodávaly tam, kde byla daň podle obsahu vozidla. Technologie dovezená v šedesátých letech se musela zaplatit. V úvahu se musí brát i nesměnitelnost koruny, která vedla k tomu, že se co nejvíce součástek vyrábělo doma nebo dovezlo ze zemí RVHP. Tato situace se změnila celosvětově a teď se jednotlivá auta skládají ze součástek velkých výrobců. Viz například japonské airbagy, alternátory atd. Do hry vstupují i patentová práva. Mimochodem, Chevrolet koupil v roce 1990 Saab právě kvůli patentovým právům. Ta si podržel i po jeho prodeji v roce 2010 a tím vlastně znemožnil, aby byla značka vzkříšena. Volvo bylo součástí různých seskupení, mimo jiné i s Mitsubishi a Renaultem. V roce 1999 se stalo součástí koncernu Ford. Různé prototypy vznikaly všude, ale jejich osud byl dán ekonomickými faktory. Ty vedou k tomu, že se snižuje technický standard. Například Renault 8 míval v šedesátých letech kotoučové brzdy na všech kolech. Současný standard u levnějších modelů kombinace s bubnovými brzdami vzadu. Citroen ustoupil od pneumatického pérování. V rámci RVHP se výroba rozdělovala celkem rovnoměrně. Není pravda, že vše šlo ve prospěch SSSR. V té době nedávalo smysl, aby Československo vyrábělo auta s obsahem 1500 ccm, když se taková vyráběla v Polsku a SSSR. V RVHP docházelo k přesunům výrobních programů, ale to neznamenalo, že by "postižené" podniky byly zlikvidovány.