Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Retro: Škoda 720 mohla být „BMW východu“. I tu pohřbili komunisté. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Honza (neregistrovaný)
On se k tomu snad vyjadřoval Štrougal v pamětech nebo někde v článku, že ten projekt auta buď téhle škodovky nebo toho společnýho co se měl dělat s NDR zastavili když si spočítali, za kolik by ho museli prodávat. Tady se píše 35.000 Kčs uvažovaná prodejní cena v roce 1972. Nevíme, kde byl zdroj, ale ten Štrougal psal, že jim to vyšlo asi na 75.000 Kčs nebo ještě víc a to už bylo při průměrný vejplatě (1973 2.100 Kčs) hodně. Lidi si šuškali, že to zastavili z Ruska, ale prý to jen reálně zhodnotili u nás a řekli si, co chtějí dát lidem. Jestli auto, který stihnou vyrobit dřív za třetinu ceny nebo super auto, na který nikdo nebude mít. To už by bylo hodně, páč 75tisíc je pro rok 1973 32 průměrných platů, tj. dneska při průměru 23tisíc cca 740 tisíc. Superb combi v základu stojí dneska o 100 míň, mladejm rodinám by splnil požadavky a líbí se a stejně pro něj všichni hned neběží. Ono když vezmeme díly, ze kterých je smontovaná fabie tak nevím, plácnu, třeba to stojí fabriku jen 130.000 a prodávají ji za 229.000. Pokud by ale započetli náklady na vývoj a linku což jsou miliardy, tak se třeba v nákladech dostanou na 200.000. Druhej průšvih tehdejší doby byl taky absolutní nepružnost veškerejch firem, vždyť i projektanti favorita měli ten často uváděný problém, že byla z prvu neřešitelná komplikace kdo vyrobí volant z IPUR pěny, že jim pořád nabízeli do favoritu volant alá 60tý léta, hlavně aby nemuseli kupovat licenci na technologii v Itálii. Pak by se mohlo stát, že by to auto sice bylo od roku 1971 v prototypu, ale výroba by začla 1985.