Jiří Navrátil (neregistrovaný)
Hňupe línej prašivej. Jestli jsi se měl za bolševika lépe než dnes, tak jsi musel být práskač, udavač, a patolízal největšího kalibru. Jestli se dnes nemáš o 100% lépe než v té zvrácené době, tak to musíš být hodně velký neumětel a líná veš. Nesnáším takové primitivy, jako jsi ty. Nejspíše jsi člověk úplně o ničem a naprosto zbytečnej, když se neumíš postarat ani sám o sebe, že musíš v dnešní době vyzdvihovat prohnilej komunismus. Odlož lahvoně, jdi do koupelny k zrcadlu, podívej se sám sobě do očí, a řekni si, co děláš pro to, aby jsi se měl líp. A jestli budeš takovej frajer, že sám sobě přiznáš, že pro to neděláš vůbec nic, tak si začni tu tvojí bídu vyčítat jenom sám sobě.
Libor (neregistrovaný)
Je dobře,že se autor článku nesnížil k uvedení mýtu,léta zažitého,že:,,nám to nepovolil vyrábět SSSR. Skutečnost je taková,že nebyly peníze na uvedení modelu do sériové výroby.Ještě nebyly splaceny půjčky v cizí měně na technologické vybavení výroby modelu Š1000MB a měl se realizovat tento,jak je správně nazváno ambiciózní projekt,protože nepočítal s ani jednou dosud vyráběnou součástkou.Nebylo v té době reálné zajistit subdodávky veškerých dílů.Tady je jasně vidět,že vyprojektovat,vymyslet,udělat prototyp je věc jedna a uvést to do praxe je věc daleko náročnější.Vždyť i s náběhem Favoritů byly problémy,kvůli váznoucím dodávkám dílů a to bylo prosím o celých 18 let později!
Honza (neregistrovaný)
On se k tomu snad vyjadřoval Štrougal v pamětech nebo někde v článku, že ten projekt auta buď téhle škodovky nebo toho společnýho co se měl dělat s NDR zastavili když si spočítali, za kolik by ho museli prodávat. Tady se píše 35.000 Kčs uvažovaná prodejní cena v roce 1972. Nevíme, kde byl zdroj, ale ten Štrougal psal, že jim to vyšlo asi na 75.000 Kčs nebo ještě víc a to už bylo při průměrný vejplatě (1973 2.100 Kčs) hodně. Lidi si šuškali, že to zastavili z Ruska, ale prý to jen reálně zhodnotili u nás a řekli si, co chtějí dát lidem. Jestli auto, který stihnou vyrobit dřív za třetinu ceny nebo super auto, na který nikdo nebude mít. To už by bylo hodně, páč 75tisíc je pro rok 1973 32 průměrných platů, tj. dneska při průměru 23tisíc cca 740 tisíc. Superb combi v základu stojí dneska o 100 míň, mladejm rodinám by splnil požadavky a líbí se a stejně pro něj všichni hned neběží. Ono když vezmeme díly, ze kterých je smontovaná fabie tak nevím, plácnu, třeba to stojí fabriku jen 130.000 a prodávají ji za 229.000. Pokud by ale započetli náklady na vývoj a linku což jsou miliardy, tak se třeba v nákladech dostanou na 200.000. Druhej průšvih tehdejší doby byl taky absolutní nepružnost veškerejch firem, vždyť i projektanti favorita měli ten často uváděný problém, že byla z prvu neřešitelná komplikace kdo vyrobí volant z IPUR pěny, že jim pořád nabízeli do favoritu volant alá 60tý léta, hlavně aby nemuseli kupovat licenci na technologii v Itálii. Pak by se mohlo stát, že by to auto sice bylo od roku 1971 v prototypu, ale výroba by začla 1985.
Eda (neregistrovaný)
Typ 1250 za 30.000Kčs a typ 1500 za 35.000Kč? V době kdy Š1000MB/Š100 stála cca 44.000/46.000Kčs! Neblázněte to by lidové auto bylo dražší než "honosnější"! A dokonce by bylo pomalu levnější než Trabant! To by mne zajímalo, kde soudruzi redaktoři udělali chybu... ...i když na druhou stranu, tenhle blábol neslyším poprvé.
Chlad (neregistrovaný)
Větu, že plánované hospodářství rozsévalo bídu s nouzí, útrapy, bolest a smrt může napsat jedině člověk, který se nepodílel na tvorbě obrovských investic v hodnotě osmi bilionů Kč, které polistopadové vlády poslaly k ledu a navíc vytvořily bilionové dluhy, armádu nezaměstnaných, bezdomovců a morální marasmus. Naše kvalitní armáda se propadla na směšnou armádu, zdravotnictví na kořistnickou organizaci, zemědělská velkovýroba na nesoběstačné zemědělství a naše bezkoncepční školství stále ztrácí v mezinárodním srovnání. Prioritou plánovaného hospodářství byly velké investiční celky v jaderné energetice, strojírenství, vodohospodářství atd. a při tom lidé netrpěli bídou a nouzí jako mnozí trpí dnes. Ptám se, co vybudovaly světoborného polistopadové vlády ? Jak si může vůbec někdo dovolit plivat do tváře generacím, které celý život poctivě pracovaly a vytvářely hodnoty pro generace budoucí ?
Jirka (neregistrovaný)
Ahoj jen na p.Navrátila komunista byl-a můj děda i babička tzn.neházet do jednoho pytle jinak dostali nenávratnou půjčku na postavení baráku termin kolaudace dodržet tak se peníze nevraceli.Teď tyhle lumpove udělali stavebko ne 3500 příspěvek a pak to snížili a nic se neděje kradou a podváděj ví než komunistí.Podle vás hloupější lidi nemaj nárok na nic,chyběla tam definice.Dnes kdo krade a oblbuje nebo má známí tak se má dobře ((
Renek (neregistrovaný)
Dřív jsme lezly někam ruksakům a dneska všem Američanům co všechno svádí na terorizmus aby mohly vydrancovat všude ropu, Němcům co mas vraždily za války a nejvíc EU která nám poroučí co můžeme dělat ve vlastní zemi. Všechno rozkradeny žádná továrna nefunguje, a totalita  ted zakázaly kouření v hospodách protože si ti přála EU. Další zákon na schválení ohledně poctu nábojů v legálně nošeních zbraních. A co nám zakážou příště vycházet po desáté hodině. Za komunistu nebylo všechno v pořádku ale ted je daleko vetší bordel než za toho komunizmu!
Olis (neregistrovaný)
A zase se překrucuje pravda. O tento model zájem byl, ale nebylo ho kde vyrábět a byly potřeba díly ze zahraničí. Hřebík do rakve mu dalo to, že by se musela stavět nová hala. Byly obavy, že by při tomto zpoždění zastaral a byl by neprodejný.
Liška Martin (neregistrovaný)
Článek o autě se zvrhne ve snůžku nadávek a urážek.Politika se vetře uplně všude a klasicky rozpůlí lidi na dve půlky...tlachání o tom že za komunistů byla kremrole lepší nebo že dneska máme otevřené hranice nezmění nic na tom že co bylo,bylo a nikdo to nevrátí.Člověk je tvor neponaučitelný...Byla to pěkná auta a škoda že nevyjela.To ale není důvod k nadávkám na Babiše nebo komanče...vše je o lidech a blb zůstane blbem.Takže je fuk kdo to zatrh,protože kdyby to byl levičák tak je úplně stejnej kujon jako pravičák...auta nejezdí tečka
Viki (neregistrovaný)
Oni vlastně apoštolové z Kremlu za asistence nohsledů v ČSSR zmršili vše, co bylo dobré a nadějné. Podporovali jen bídu, neštěstí, smutek a smrt. Jěště dotaz: Ve které rezervaci to soudruzi dnes žijí? Nebo že by stále ještě byli v parlamentu?
Mirek (neregistrovaný)
O tom, že prostituce se dá dělat v každém věku a že má mnoho forem, se přesvědčíme i v tomto hodnotném článku. Proč když má autor hodnotit objektivně technické záležitosti, opíraje se o známá data a fakta, musí lézt do zadku sluníčkářům. Kolik bylo po převratu zničeno a rozkradeno technologických celků, jak stát podporuje rozvoj nejnovějších technických novinek, které umožňují zvýšit efektivitu výroby a platy zaměstnanců? Autor je pouhý patolízal.
Chlad (neregistrovaný)
Dane, pro tvoji informaci VW koupila plně funkční výrobnu Škody, kde výroba konkurenceschopného modelu Favorit ve všech modifikacích přetrvávala až do r. 1995 a nestačila uspokojovat tuzemskou ani zahraniční poptávku. Takže ne nebýt Němců, ale nebýt nenažraných vlastizrádců, kteří rozprodali a rozkradli vše co se dalo, mohly všechny uvedené značky, ale i mnohé jiné v našich rukou vesele prosperovat. Např. letecký průmysl, jádro, zemědělské strojírenství, radiolokační technika, zbrojní průmysl atd., atd., atd.
Jericho (neregistrovaný)
Komouši to zazdili,ale jak je vidět bílá rasa se nepoučí a ty sráče ve vládě drží stále,už dávno tam nikdo komu je nad 50 tam nemá co dělat a co vi hovna vylízaný děláte,stále je volíte...vyházet je všechny a začít znova...zasranej národe,proberte se a volte tak aby jste se nemuseli stydět za ty politické prasata kteří tam jsou desítky let a nikomu to nevadí,jen o tom kecáte a při volbách je volíte znova a znova...
bobo (neregistrovaný)
jirka a renek mají pravdu.co tady bylo vybudovano je prodano a rozkradeno za pomoci kapitalisty dramatika havla a zlodeje klause co toto zacali.dnesni pani v trom jen pokracuji a tezko je od toho někdo odstavi.pani nam tloustnou ze stálého sezeni ale pro lidi nic nedelaji.skodovky bylo skoda ale tisicka byla opravdu hezci.
František (neregistrovaný)
Stačí se podívat na D. Žáka. Mladý arogantní nenávistný odéesák nebo Kalouskův pohrobek, který nic nezažil. Nerozumí autům a jen plivá na minulost. Ono to chce vše hodnotit v širších historických souvislostech kdy se vše dělalo pro lidi. Kubík vody stál 0,60 hal, stejně jako hovězí polévka, nejdražší jídlo za 8,- Kč, nájem byl 60 - 160,- Kč/1 měsíc, nenávratné půjčky od státu na výstavbu domů byly 60 000,- Kč (řadovku jste mohli postavit za 70 000,- Kč a rodinný dům okolo 100 000,- Kč, atd, atd.) A automobily? Zadání bylo jasné. Auto dostupné všem. Např. Škody 1000 MB potkávám dodnes. A herci jako Jiří Suchý měli drahé zahraniční automobily, strýček Jedlička vždy nejnovějšího Mercedesa, Werich jezdil v Tatře 603 (mezi námi dodnes báječné nadčasové auto). Uvědomte si prosím, jaký je to odstup let. Přeci 50. A to bychom byli již někde jinde. A plánovité hospodářství mají dnes i velké západní korporace a celé státy. Jak je, ale vidět, tak v prospěch normálních lidi to není. A automobily dnes? Stále se opakující modely na stejných základech. Nemohou předělat celou výrobní linku, že? Tak buďme prosím normální a ne nenávistní. Vše negativní co vyšleme se nám vrátí. A většinou tak jednají zakomplexovaní jedinci s neuspokojeným egem, kteří v životě nic nedokázali a zakrývají si tak svoji neschopnost. Tak přemýšlejme a buďme normální.
Vlastik (neregistrovaný)
Co tu lžete? Mám vám poslat jídelňák z r. 1975? Plat stavebního inženýra s 5let praxí 1900 hrubého. Nejlevnější smažák s vař bramborem 8.50 v zaplivané putyce. Pivo desítka 2.50 a 5 kč Plzeň točené. Cigarety 8 až 10 a "ameriky" za 20. Barevná TV 20.000 kčs. Zájezd Jugoška busem 3.500 kčs ale pod pultem. Hovězí svíčková 100 jčs kilo . Litr mizerného vína 20 kčs...Prášky Brufen 100 kčs krabička pod pultem. Benzín 5 kčs litr škodovka 81.000 kčs . Komunisté ve firmě jezdili na "montáže" kdy k platu měli ROČNĚ 50.000 tuzex bonů v hodnotè 250.000 kčs.... kdo si to mohl dovolit? Když jste chtěl jet do Jugošky soukromě dávala se písemná žádost do banky na devizový příslib. Když ho cca 5% vyvolených poskytli, nusel ae žádat: závodní výbor SSM, závodní výbor KSČ a ROH, poté schvaloval vedoucí a ředitel podniku. Pak se šlo na vojenskou správu (všichni muži) a na SNB čili politickou policii kde schválili nebo neschválili. Vše muselo být kladné, jinak vám VÝJEZDNÍ DOLOŽKU NEVYDALI!!! Komu se líbil otrocký živit, ten si nezaslouží nic.
Vlastik (neregistrovaný)
Co tu lžete? Mám vám poslat jídelňák z r. 1975? Plat stavebního inženýra s 5let praxí 1900 hrubého. Nejlevnější smažák s vař bramborem 8.50 v zaplivané putyce. Pivo desítka 2.50 a 5 kč Plzeň točené. Cigarety 8 až 10 a „ameriky“ za 20. Barevná TV 20.000 kčs. Zájezd Jugoška busem 3.500 kčs ale pod pultem. Hovězí svíčková 100 kčs kilo . Litr mizerného vína 20 kčs…Prášky Brufen 100 kčs krabička pod pultem. Benzín 5 kčs litr škodovka 81.000 kčs . Komunisté vyvolení ve firmě jezdili na „montáže“ kdy k platu měli ROČNĚ 50.000 tuzex bonů v hodnotè 250.000 kčs…. kdo si to mohl dovolit? Když jste chtěl jet do Jugošky soukromě dávala se písemná žádost do banky na devizový příslib. Když ho cca 5% vyvolených poskytli, musel se žádat: závodní výbor SSM, závodní výbor KSČ a ROH, poté schvaloval vedoucí a ředitel podniku. Pak se šlo na vojenskou správu (všichni muži) a na SNB čili politickou policii kde schválili nebo neschválili. Vše muselo být kladné, jinak vám VÝJEZDNÍ DOLOŽKU NEVYDALI!!! Komu se líbil takový otrocký život, ten si nezaslouží nic.
Petr (neregistrovaný)
Zde je vidět, jak ten "reálně-socialistický" systém byl zoufalý a nefunkční. Nebyl schopen ani dotáhnout k finální výrově prototyp, který už byl skoro hotov a do kterého se vrazilo jistě nemálo peněz... Místo toho se až do roku 1987 vyráběl model s motorem vzadu(!), beznadějně zastaralý, ze kterého si celý civilizovaný automobilový svět dělal tak akorát srandu a který se prodával v Anglii jen proto, že byl velmi levný. A to už raději ani nemluvím o technických "pokladech" jako byla Škoda 1203!
Ravel (neregistrovaný)
Škoda 720 je jedním z mnoha důkazů, že znárodněný Československý průmysl byl schopný ledacos vyvinout (minimálně do stádia prototypu), ale málo co z toho dokázal dotáhnout do sériové výroby. Projekt 720-cítky byl velmi ambiciózní a technicky pokrokový, ale bohužel zcela nerealistický a to hned z několika důvodů. Žádná světová automobilka té doby by nemohla ekonomicky efektivně vyrábět dvě modelové řady, které by se naprosto lišily svou základní koncepcí a nesdílely by žádně společné díly a technologii. Celková roční produkce obou řad cca. 250 000 vozů by nemohla uhradit náklady na vývoj a technologii ani v podmínkách plánovaného hospodářství. Hřebíky do rakve projektu 720 byly tedy zatlučeny dávno před tím než vznikl, a to rozhodnutím o výrobě automobilu s motorem vzadu. Tato koncepce, ve své době považovaná za moderní a ekonomicky efektivní, se bohužel ukázala být do budoucnosti slepou cestou, protože neumožňovala jednoduše odvozovat další karosářské varianty (kombi) a byla nevhodná pro automobily vyšších tříd. Smutné je, že v době, kdy se u nás rozhodovalo o koncepci s motorem vzadu již jezdily takové automobily jako Mini, Citroen DS, SAAB, u nás například Minor s předním pohonem a přesto byla tato slepá cesta zvolena. Špatná kvalita výroby automobilů z Mladé Boleslavi byla legendární, jak naznačuje již lidový výklad označení 1000 MB, tisíc malých bolestí, případně DoDo, dodělej doma. Představa, že s touto kvalitou výroby se bude na západě prodávat automobil střední třídy byla i v té době iluzorní. Stačí si vzpomenout, jak dopadl po přenesení výroby do Mladé Boleslavi do té doby exportně úspěšný Tatraplán. Vybavení Škody 720 ABS nebo vzduchovým pérováním bylo zřejmě přáním, které je otcem myšlenky. Papír zkrátka snesl všechno. Kdyby u nás existovala reálná možnost výroby této nadstandartní výbavy, byla by použita například pro prestižní papalášský automobil Tatra 613. Předpokládaná cena 30-35 000 Kčs je pak zcela z říše snů. Za tyto peníze se v té době prodával Trabant. Stalo se módou před lety svádět všechny domácí neúspěchy na zákazy ze strany SSSR. Troufám si tvrdit, že v případě výroby osobních aut se ale jedná o obecně oblíbený omyl. V celém lidovědemokratickém táboře byl kritický nedostatek osobních automobilů na volném trhu. Doslova hlad po automobilech ze strany obyvatelstva by výroba zhruba 100 000 vozů střední třídy nemohla naprosto nasytit, natož ohrozit prodej sovětských Lad.
Pavel (neregistrovaný)
Ten režim nadutých a neschopných papalášů už se nesmí nikdy vrátit a všechny kteří nás ženou zpátky pod Rusko je třeba z těch jejich teplých křesel ve volbách vykopat! Tady je jasně vidět, že za komančů ten kdo něco uměl neměl žádnou šanci.
Honza (neregistrovaný)
Autor se prostě musí opřít do komunistů, to by nebylo ono. Nebylo by to demokratické, svobodné, atd. a to se prostě nesmí. Totalitu jsme zavrhli a dnes AZNP Mladá Boleslav, pardon, VW Mlada Boleslaw vyrábí skutečně špičkové auta pro všechny nebo spíše jen pro některé. Ale – motor je Made in ?, převodovka je made in ?, servo na parkovačku je made in ?, …. Je to vůbec české auto nebo je to jenom v ČR montováno z všemožných dílů odkudsi? Před pádem totáče ty škodovky byly alespoň naše a byly to solidní auta – pro obyčejné lidi. A že byl nějaký zašlapaný projekt, to je přece normální věc i dnes. Kolik dobrých věcí nespatří světlo světa jen proto, že jsou příliš drahé, příliš pokrokové nebo příliš nekonvenční? Takže vážený autore, prr s tím očerňováním minulé doby a nemíchejte politiku s vývojem. A pokud chcete míchat, pak vězte, že to co ztropí současní manažeři v tom skomírajícím zbytku, co nám zůstal (i když nám vlastně ani to nepatří), tomu komunisti nesahají ani po kotníky. Pracuji ve vývoji už nějaký ten rok a nejhorší je, když projektu dojdou peníze a vy víte, že je to dobrá věc …
Jirka STI (neregistrovaný)
věřte, nebo nevěřte, já jsem Škodu 720 opravoval.... Vyrobilo se pár kusů (3 ks) . Opravoval jsem jí v roce cca 2003 v servisu v Domažlicích. Byla to krásně červená , motor obsah 1500ccm. Měl jí pan Muška ( majitel autodopravy) . Bylo to krásný auto. Jestli byla doba, kdy mělo dojít k výrobě taková,nebo maková, je teď zbytečné řešit....Jen je tu spousta urážek,arogance atd. Sáhněte si do svědomí,jak hluboko klesnete, když někomu nadáváte a ani ho neznáte,nevíte jestli v té době žil,co dělal, nebo jestli je to jen někdo,kdo má jen nastudováno z pouhého vyprávění atd...
Jiří Jírovec (neregistrovaný)
Zpolitizovat se dá všechno, když je autor hloupý a nebo dost poslušný. Článek připomíná dětský vtip o sprostém Pepíčkovi. Ve třídě mají tvořit slova s daným počátečním písmenem a učitelka ho pochopitelně nevyvolá, když je u "P". U "T" nečeká problém a Pepíček řekne "Trpaslík, ale má obrovskou prdel". Když se to vezme z druhé strany, tak blbí kapitalisté zničili Volvo, Saab, NSU, Borgward , Simca a v USA třeba Chrysler, který je momentálně vlastněn Fiatem. RVHP měla, jako jakýkoli jiný ekonomický systém, svoje politická i ekonomická omezení. Nízkoobsahové Škodovky se dobře prodávaly tam, kde byla daň podle obsahu vozidla. Technologie dovezená v šedesátých letech se musela zaplatit. V úvahu se musí brát i nesměnitelnost koruny, která vedla k tomu, že se co nejvíce součástek vyrábělo doma nebo dovezlo ze zemí RVHP. Tato situace se změnila celosvětově a teď se jednotlivá auta skládají ze součástek velkých výrobců. Viz například japonské airbagy, alternátory atd. Do hry vstupují i patentová práva. Mimochodem, Chevrolet koupil v roce 1990 Saab právě kvůli patentovým právům. Ta si podržel i po jeho prodeji v roce 2010 a tím vlastně znemožnil, aby byla značka vzkříšena. Volvo bylo součástí různých seskupení, mimo jiné i s Mitsubishi a Renaultem. V roce 1999 se stalo součástí koncernu Ford. Různé prototypy vznikaly všude, ale jejich osud byl dán ekonomickými faktory. Ty vedou k tomu, že se snižuje technický standard. Například Renault 8 míval v šedesátých letech kotoučové brzdy na všech kolech. Současný standard u levnějších modelů kombinace s bubnovými brzdami vzadu. Citroen ustoupil od pneumatického pérování. V rámci RVHP se výroba rozdělovala celkem rovnoměrně. Není pravda, že vše šlo ve prospěch SSSR. V té době nedávalo smysl, aby Československo vyrábělo auta s obsahem 1500 ccm, když se taková vyráběla v Polsku a SSSR. V RVHP docházelo k přesunům výrobních programů, ale to neznamenalo, že by "postižené" podniky byly zlikvidovány.
Veteranb (neregistrovaný)
Když se kdysi něco povedlo, tak to byl ten nebo onen autor. Když se něco nepovedlo, mohli za to komunisté. Není to tak dávno, co Škoda pohřbila už do výroby připravené kupé. A co, nic se nestalo. Zkrátka byl nějaký důvod. A ticho po pěšině. Mohli bychom říct: za to můžou kapitalisté. A řekl to někdo? Ne! Jednou jsem četl poznámku nějakého vývojového pracovníka, který řekl v podstatě toto: na jeden přijatý projekt vždy připadá devět i více nepřijatých. Je to naprosto normální a platí to i dnes a nejen u nás, všude.
Veteranb (neregistrovaný)
Je to článek o autech nebo o politice? Auto se nakonec nevyrábělo, zatrhli to komunisti. Před pár lety škodovka postavila prototyp coupé Tudor, ale do výroby se nedostal. Zatrhl to kdo, kapitalisti? Komunisti už asi těžko. Zeptejte se kteréhokoliv pracovníka vývoje v jakémkoliv oboru. Ten vám potvrdí, že z 9 z 10 projektů se do výroby nedostane, ať je to žehlička, letadlo nebo auto. Tak to zkrátka je, bylo a bude. Ale z každého toho nerealizovaného projektu něco zůstane, co se promítne do další vývojové studie. Je to běžná věc a jen hlupák do toho plete politiku.
bsat (neregistrovaný)
a co všechno nám zakazují eurohujerové vám vy *ulíni nevadí? Ta banda je stejná jak komáři. Čest!