Vlákno názorů k článku Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější od killbilly - To se těžko srovnává, protože - kdysi dávali lidi...

killbilly (neregistrovaný)
To se těžko srovnává, protože - kdysi dávali lidi z výplaty na bydlení tak 1/10, dneska mnohdy i třeba 70 % - Favorit nebyl třída dnešní fabie, ale tehdejší optikou spíš auto nižší střední třídy, tedy spíš octavia, porovnejte velikost tehdejšího escorta s velikostí dnešních focusů - poměr cen aut byl uměle extrémně pokroucený, protože až někdy do roku 1998 zakázáno dovážet ojetiny starší 6 let ze západu + trh byl chráněn dovozními cly, a tak si škodovka mohla za tehdejší felicii říkat peníze, které neodpovídaly tehdy 20 let zastaralému autu. Proto tady taky fungoval ještě kolem přelomu tisíciletí skanzen historických vozidel, ještě tou dobou bylo nejčastější auto škoda 120 a žigulik, zatímco poláci tou dobou už dávno masově přesedlali na ojeté golfy, astry a escorty.
Darth_Plagueis (neregistrovaný)
Kdysi dávali lidé za bydlení i 35 procent, dnes za podstatně luxusnější něco přes 10 procent. Favorit byl samozřejmě přímý předchůdce Fabie, vy špinavý lháři, auto nižší střední třídy byl Kadett nebo Escort, který byl úplně někde jinde, než Favorit. S těmi zakázanými ojetinami staršími 6 let lžete, jediné kritérium byl řízený katalyzátor.