icu (neregistrovaný)
Potíž je, že nejdražší Škoda v r. 1989 byl stále "jen" Favorit (jen ve smyslu kompaktní auto, tedy něco se Superbem naprosto nesrovnatelného). Smysl by asi mělo srovnávat "průměrnou Škodu do soukromých rukou", ale obávám se, že k tomu ńejsou historická vstupní data.
icu (neregistrovaný)
Dvě faktické poznámky k článku: 1. Kurs "bonu" se někdy v r. 1987 měnil, neboť se změnila jeho definice (a následně i ceny v Tuzexu). Šlo čistě o nominální úpravu, neboť jak ceny, tak staré poukázky se přepočítávaly koeficientem 1,75. (Tedy to, co dosud stálo 2 "staré bony", bylo rázem za 3,50. Stejně se ale přepočítávaly ty staré bony). 2. Je zcela nepodstatné, kolik se prodalo Olcitů v poměru ke Škodám. Ono se jich prostě víc plánovaně nedovezlo. Jinak o Trabanty i Wartburgy byl i nadále veliký zájem, přesto se přestaly někdy začátkem 80. let dovážet, neboť AZNP mělo problém "udat" svoji produkci (Resp., dovážely se jen Trabanty se spojkou Hycomat pro členy Svazu invalidů.)
killbilly (neregistrovaný)
To se těžko srovnává, protože - kdysi dávali lidi z výplaty na bydlení tak 1/10, dneska mnohdy i třeba 70 % - Favorit nebyl třída dnešní fabie, ale tehdejší optikou spíš auto nižší střední třídy, tedy spíš octavia, porovnejte velikost tehdejšího escorta s velikostí dnešních focusů - poměr cen aut byl uměle extrémně pokroucený, protože až někdy do roku 1998 zakázáno dovážet ojetiny starší 6 let ze západu + trh byl chráněn dovozními cly, a tak si škodovka mohla za tehdejší felicii říkat peníze, které neodpovídaly tehdy 20 let zastaralému autu. Proto tady taky fungoval ještě kolem přelomu tisíciletí skanzen historických vozidel, ještě tou dobou bylo nejčastější auto škoda 120 a žigulik, zatímco poláci tou dobou už dávno masově přesedlali na ojeté golfy, astry a escorty.
Darth_Plagueis (neregistrovaný)
Kdysi dávali lidé za bydlení i 35 procent, dnes za podstatně luxusnější něco přes 10 procent. Favorit byl samozřejmě přímý předchůdce Fabie, vy špinavý lháři, auto nižší střední třídy byl Kadett nebo Escort, který byl úplně někde jinde, než Favorit. S těmi zakázanými ojetinami staršími 6 let lžete, jediné kritérium byl řízený katalyzátor.
Honza (neregistrovaný)
Proč o tom píše někdo, kdo o tom nic neví. Kde je třeba cena Dacie nebo Lady 2105? V tom přehledu strašná spousta aut chybí (Lady 2104, 2105, 2107 a Samara, Dacia 1310 a 1310 break, Škoda 125 L, 136 GL/Rapid) Škoda 120 se v roce 1989 už nevyráběla, s koncepcí všechno vzadu už tehdy jely jenom 125 L a 136 GL (a Rapid). O nové Trabanty a Wartburgy tady už v té době skutečně nikdo stát nemohl, protože se přestaly, z ekologických důvodů, dovážet v roce 1986. Nejde mi o obhajobu té doby, ale o článek s pravdivými informacemi.
michal (neregistrovaný)
"......Jak ale Češi bohatli, stávala se pro ně nová auta stále dostupnější....." Cesi nebohatnou :-) To jen zbytne zbozi se stava levnejsi a nezbytne zbozi i sluzby je drazsi. Coz je podstata soucasneho pseudkapitalismu.
Darth_Plagueis (neregistrovaný)
Nástupní mzda lékaře, inženýra nebo učitele byla v roce 1987 - 1850 Kč Hrubého vy špinavý dělnický lháři, kromě toho, není principiálně možné, aby nadprůměr měla většina, když množina mezd byla a je zdola omezena minimální mzdou. Pravda, dříve na průměrnou mzdu dosáhlo podstatně více nekvalifikovaných dělnických špindírů na úkor těch kvalifikovaných. Normálně pracující se na průměr, nebo nadprůměr lehce dostane, podprůměrem jsou pouze nekvalifikovaná manuální netáhla a lemplové. Kvalifikovaní manuálové obvykle mají živnosták, a příjmy jsou úplně někde jinde.
eman (neregistrovaný)
Srovnává jen ten, kdo si neustále něco nalhává. A Češi si lžou pořád. Srovnává ten, kdo se snaží podsouvat lidem spokojenost a v podstatě se děla to samé co za socialismu. Buďte rádi, že jste otroky EU, protože se máte lépe, než v době kamenné. Srovnáváte pravěk ze současností. I kdyby tady byl ten největší socialismus i dnes, tak se budeme mít lépe než před 40 lety. Vývoj. Porovnávejte to, za kolik platu si koupí auto Němec a jaké. Reálně na nové auto, které si Němec koupí je třeba u řemeslníka jako sem já deset výplat. To je 1 000 000 kaček. Normální auto střední třídy. Deset výplat je skoro rok. Takže v ČR na to budu makat 50 výplat. To je 4 roky a něco. Měli by jsme srovnávat, kam jsme se posunuli ne oproti době před 40 lety, ale proti ostatním za hranicemi. A ti už jsou zase ne 30 let před námi, ale tak 40 a více. Neposunuli jsme se nikam. Jsme na tom hůř, než předtím. Žádný západ jsme nedohnali ba naopak se nám ještě více vzdálil. Kdo to nevidí, nedokáže si to spočítat je hlupák a takových je tady většina. Přestaňme si lhát. Jsme otroci EU a jsme úplně na dně. Zapomněli jste co vám slibovali, že doženeme západ a že se budeme mít stejně jako oni. Co se týká aut, jezdíme tady ve vracích dovezených ze západu.
zemekf (neregistrovaný)
tak jo, blátošlap na stavbě nosil domů 2500 netto, 350,- sem dal za 2+1, zbylo mi 2150,- Favorit stál cca 90.000 = 41 měsíců .... Ta samá práce, v tom samém městě, ten samý byt v padesát let starém pavlačáku dnes .... 16.000 netto, 2+1 za 12.000, zůstanou ti 4000,- Fabie 250.000,- = 62 měsíců
Dominik Toušek (neregistrovaný)
Dobrý den, jen krátký dotaz. Při žádosti o příspěvek na bydlení, musíme se dostavit oba s partnerem osobně, nebo stačí jen já s jeho občanským průkazem. Jedná se o tohle bydlení: https://www.ziprealty.cz/rok/ihned/ Takže by mě zajímalo, jestli se to na to vztahuje. Děkuji moc za odpověď. Hezký den, Dominik Toušek.
wthtyrhhy (neregistrovaný)
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější - Autobible.cz wthtyrhhy http://www.g1s28i3171756rkqqr1q10gsjs252hens.org/ [url=http://www.g1s28i3171756rkqqr1q10gsjs252hens.org/]uwthtyrhhy[/url] awthtyrhhy
Dewey (neregistrovaný)
What a material of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity about unexpected feelings.|