Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Slušovickou Škodu 160 RS MTX posvětil samotný František Čuba. Motor měla z Lady. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
ota.karel (neregistrovaný)
Motor škodovek byl z konstrukčního hlediska jen sbírka nesmyslů od bloku a hlavy = kroutící se blok z hliníkové slitiny držela nahoře pevná hlava. 5ti kanálová hlava neumožňovala kvalitní plnění všech válců směsí a navíc se pak spaliny musely otočit o 180° a vyběhnout z motoru ven = mizerné plnění a celkový průtok motorem. Tvar spalovacího prostoru byl k pláči, to všechno nás učili na automobilní průmyslovce. Tvar karoserie a nuceným nasáváním chladícího vzduchu z boku karoserie byl další šíleností konstruktérů a bral motoru 5koní na pohon ventilátoru + dynamo. V té době už jezdily auta s podobnou koncepcí, ale ofoukané v aerodynamickém tunelu = Renault 8 a Fiat 850. Ty braly chladící vzduch z oblasti přetlaku nad víkem motoru a foukali ho dolů pod auto.// i hlupák si pamatuje ze základní školy z fyziky, jak vypadá pár těles ofoukávaných vzduchem a kde se tvoří za tělesy víry = oblasti přetlaku. Dodnes by mě zajímalo, který "intelektuálů vymyslel uložení motoru škodovek na čtyřech silentblocích namáhaných na střih! To musel být opravdový génius! Továrna v podstatě jen zpupně těžila ze svého monopolního postavení a vyráběla dál a dál své "kousky" podobně jako výrobci Š1203 zpupně odmítali ustřihnout převis nad předním sklem, kdy bez něj auta měli spotřebu o 2litry menší! Jó to byly časy, kdy se kdejaký hlupák s červenou legitimací uživil jen s tou legitimací!