ota.karel
(neregistrovaný)
13. 10. 2019 0:05
Motor škodovek byl z konstrukčního hlediska jen sbírka nesmyslů od bloku a hlavy = kroutící se blok z hliníkové slitiny držela nahoře pevná hlava. 5ti kanálová hlava neumožňovala kvalitní plnění všech válců směsí a navíc se pak spaliny musely otočit o 180° a vyběhnout z motoru ven = mizerné plnění a celkový průtok motorem. Tvar spalovacího prostoru byl k pláči, to všechno nás učili na automobilní průmyslovce. Tvar karoserie a nuceným nasáváním chladícího vzduchu z boku karoserie byl další šíleností konstruktérů a bral motoru 5koní na pohon ventilátoru + dynamo. V té době už jezdily auta s podobnou koncepcí, ale ofoukané v aerodynamickém tunelu = Renault 8 a Fiat 850. Ty braly chladící vzduch z oblasti přetlaku nad víkem motoru a foukali ho dolů pod auto.// i hlupák si pamatuje ze základní školy z fyziky, jak vypadá pár těles ofoukávaných vzduchem a kde se tvoří za tělesy víry = oblasti přetlaku. Dodnes by mě zajímalo, který "intelektuálů vymyslel uložení motoru škodovek na čtyřech silentblocích namáhaných na střih! To musel být opravdový génius! Továrna v podstatě jen zpupně těžila ze svého monopolního postavení a vyráběla dál a dál své "kousky" podobně jako výrobci Š1203 zpupně odmítali ustřihnout převis nad předním sklem, kdy bez něj auta měli spotřebu o 2litry menší! Jó to byly časy, kdy se kdejaký hlupák s červenou legitimací uživil jen s tou legitimací!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Máslo
(neregistrovaný)
13. 10. 2019 18:14
A chytrý génius z učiliště bez červené legitky vymyslel co? Výrobky kapitalistické ciziny byly vždy samozřejmě bez konstrukčních vad a nedostatků, že havloide?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michael
(neregistrovaný)
30. 10. 2019 19:22
Fundovaně napsáno Oto.Karle :-) Číst komentáře odborníků není ztráta času, na rozdíl od nicneříkajících rádoby "mouder" od sralbotků typu "Máslo".
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Kaprhel
(neregistrovaný)
18. 11. 2019 16:41
Byla to raketa a oťas ví houno.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Přemek
(neregistrovaný)
4. 10. 2021 10:04
Robustní základ motorů z Togliatti neladili pouze u Brundzy, ale u nás úřadoval vačkový kouzelník Krejbich, s jehož motory porážel Bold každého. Ta šestnáctistovka měla velký potenciál, což si místní "kádry" na rozhodovacích pozicích nemohly uvědomit, protože šlo o tupé marxisty podle příručky. Pochopit logiku konstrukce a možností vylepšení původně fiatských motorů mohli pouze lidé technicky způsobilí. Dnes vše zabíjí elektronika. Naštěstí pro poctivou mechaniku existují nástroje dramatického snížení tření třecích dvojic. Proto můj šestivál v Mondeu Mk3 bere pouze 8,6 l na sto. Točí se tak nějak docela sám...
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat