[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
V roce 1968 dokončoval AZNP nástupce Škody 1000 MB
-
V Praze v té době ještě jezdily trolejbusy
-
Parní trakce na železnici byla postupně nahrazována
Rok 1968 nemáme v našich dějinách spojený zrovna s veselými a optimistickými okamžiky. Letos si vedle sta let od vzniku samostatné republiky připomínáme také padesát let od invaze vojsk Varšavské smlouvy, která proběhla v noci z 20. na 21. srpna 1968. Už jsme si zrekapitulovali, jak a čím se k nám okupanti dostali:
Doporučujeme: Ruská invaze v roce 1968 – Tanky T-54 a T-55 jako hlavní síla okupačních vojsk
Ale abych nemysleli jen na tanky, v běžném životě se samozřejmě i Češi museli nějak dopravovat do práce, případně za zábavou. V přiložené galerii si tak můžeme připomenout typická vozidla té doby. Nezaměřili jsme se jen na auta, ale také na prostředky hromadné dopravy. Přeci jen tehdy nebylo auto v domácnosti takovou samozřejmostí jako dnes. A aby byla v rodině dvě auta? Zapomeňte.
Doporučujeme: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Průměrná mzda byla v roce 1968 zhruba 1800 Kčs, takže na tehdy novou Škodu 1000 MB, která stála necelých 49 000 Kčs, šetřil průměrný socialistický soudruh 27 měsíců. Tedy pokud by si dával stranou celý plat. To je zhruba ekvivalent dnešních 675 000 Kč, takže i rozumně vybavená nová Škoda Fabia stojí vlastně polovinu toho, co stála nová škodovka před půlstoletím.