Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Retro: Automobilku Wartburg dělilo od lepšího osudu pár kilometrů. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Vladimír Krupka
(neregistrovaný)
24. 4. 2018 11:04
Rozhodně musím protestovat proti uváděným údajům spotřeby. 15 litrů je skutečně holý nesmysl, pokud dotyčný majitel neměl díru v palivové hadičce. Dobře seřízený motor si vezme mezi 6,5 až 8 litry, podle stylu jízdy a využívání volnoběžky. Hůř seřízený, nebo vyběhaný motor si pak bral mezi 9 a 10 litry. Za nějakých 11 litrů se pak dalo jezdit s plně naloženým Touristem, když se tahal stavební materiál na stavbu chaty....
A čtyřtaktní motor vyvinuli v Eisenachu už pro potřeby typu 311/312. jen jim nebylo zhůry dáno, aby ho mohli uvést do sériové produkce.
Nákup licence na motory od Volkswagenu byl do Eisenachu taky vnucen zhora. Byli by již dávno schopni vyrábět čtyřtaktní motory sami, jen kdyby dostali ty prostředky, které byly vloženy do nákupu licence a výstavby závodu na tyto motory. Jenže nákup licenčního motoru byl holt součástí rozsáhlejšího kšeftu uzavřeného představiteli NDR se západními sousedy a tomu bylo třeba obětovat i lepší parametry a modernější koncepci domácího motoru.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM