Karel (neregistrovaný)
S Wartburgy jsem jezdil 30 let a nikdy jsem neměl spotřebu 10 litrů,nebo dokonce víc. Nutné bylo umět seřídit hladinu karburátoru a především nastavit správně předstih na 3,58 u všech tří válců. Bylo nutné použít tisícinový úchylkoměr (t.zv."hodinky") Kdo to dělat podle rysek, tak pak to mohlo tolik brát. Novější verze s českými karburátory mě jezdily za 7 až 8,5 litrů, rekord v nízké spotřebě jsem měl 5,2 litru při cestě do Bratislavy.
Vladimír Krupka (neregistrovaný)
Rozhodně musím protestovat proti uváděným údajům spotřeby. 15 litrů je skutečně holý nesmysl, pokud dotyčný majitel neměl díru v palivové hadičce. Dobře seřízený motor si vezme mezi 6,5 až 8 litry, podle stylu jízdy a využívání volnoběžky. Hůř seřízený, nebo vyběhaný motor si pak bral mezi 9 a 10 litry. Za nějakých 11 litrů se pak dalo jezdit s plně naloženým Touristem, když se tahal stavební materiál na stavbu chaty.... A čtyřtaktní motor vyvinuli v Eisenachu už pro potřeby typu 311/312. jen jim nebylo zhůry dáno, aby ho mohli uvést do sériové produkce. Nákup licence na motory od Volkswagenu byl do Eisenachu taky vnucen zhora. Byli by již dávno schopni vyrábět čtyřtaktní motory sami, jen kdyby dostali ty prostředky, které byly vloženy do nákupu licence a výstavby závodu na tyto motory. Jenže nákup licenčního motoru byl holt součástí rozsáhlejšího kšeftu uzavřeného představiteli NDR se západními sousedy a tomu bylo třeba obětovat i lepší parametry a modernější koncepci domácího motoru.
ojch (neregistrovaný)
Wartburg měl na řemenici rysky a seřizoval jsem předstih podomácky vyrobeným stroboskopem, který byl mnohem přesnější než uváděný "budík"(dělal jsme s ním i JAWY 350). Pomom jsem si vyrobil přípravek ze šroubu 6.(má stoupání 1mm) a to je také přesné.