Adam P. (neregistrovaný)
Také mě to hned napadlo. Ale to se zatím nehodí. Teď se musí profinancovat výzkum akcelerace, brzdění si nechávají na příště. Přeci to nespojí dohromady a nebudou to zkoumat za jedny peníze, ne? Jinak na to samozřejmě není třeba žádný výzkum, je to jasné každému, kdo má v hlavě mozek. Pokud by šlo o ekologii, snažili by se o co nejplynulejší jízdu.
Stan (neregistrovaný)
Vždycky mě fascinují ekologické akce typu"do práce na kolech",to jede několik dementů na kolech v buzerantském oblečku doplněným chladičem mozku naplno 15 km v hodině a za nima jedede krokem kolona aut a kamionů v černém oblaku splodin ,protože ty auta žerou 4krát víc než v normálním provozu.To je pak ekologie !!!
Aleš (neregistrovaný)
A to ještě retardér na úvodním snímku je ten nejhorší - nelze jej bez ran do podvozku přejet žádnou rychlostí, při jeho překonávání mám vždy chuť se revanšovat a někoho zodpovědného také dvakrát nakopnout do spodních zad.
Charlie (neregistrovaný)
Šílený je, že je spousta retardérů, který s běžným autem je nutný přejíždět prakticky krokem. A jsou i na hlavních ulicích, kde teoreticky platí třeba 50-ka, někdy je to snížený na 40 či 30, ovšem pokud nemá člověk teréňák, tak musí zpomalit na cca 5-10 km/h - i při tý 30ce by tam člověk urazil podvozek anebo prorazil vanu. Takže místo pohodový jízdy musim mít oči na šťopkách, pokud to tam neznám, místo sledování provozu a okolí hledám past na medvědy a jedu brzda-plyn-brzda-plyn. A v rámci "zklidnění dopravy" dopřeju místním násobek emisí než při plynulým průjezdu...
Frank (neregistrovaný)
A kdo myslíte , že to navrhuje ? Ještě větší retard, než je ten na silnici. U nás dementi z dopravního odboru ujíždí na kruháčích . Pět olympijských kruhů na jedné ulici, velikost tak pro cyklistu, autobusy a větší dodávky to musí mydlit přes vyvýšený střed a neustále ucpané, při vzdálenosti 30 m od sebe najíždíte z kruháče na kruháč. Stačí houkající sanitka , což je na denním pořádku a je to neřešitelná situace. Vyjádření úřednice dopravního odboru : Kdo nedokáže projet kruhový objezd, nemá na silnici co dělat. Škoda, že tuto paní nemám doma, ne nebyla hezká ale mohl bych jí bít, jen by ráno otevřela oči.
qas (neregistrovaný)
Naprosty souhlas. Jen bych jeste pridal (v posledni dobe modni) emise z brzdeni, ktere jsou v pripade retarderu opravdu nemale. Brzdite plynule jakmile retrder spatrite? Nebo jedete az k nemu, celkem silne brzdite, a za retrderem opet silne zrychlujete? Myslim, ze je to jasne vsem, co ridi denne, ale je to "ekologicka" a "znackova" loby. Ostatne cyklistum a motorkarum je retarder i nebezpecny. Retarder pred prechodem zase snizuje ucinnost pripadneho prudkeho brzdeni...
Forest (neregistrovaný)
A přitom by stačil snímač rychlosti a podle toho se variabilně zvedající retardér. Pokud by jel člověk předepsanou rychlostí tak by jel po rovině. V moment, kdy by jel rychleji, tak by se retardér zvýšil, pakliže by se uchýlil k velice vysoké rychlosti, zvedl by se na úroveň, která by zanechala na voze značné poškození. Snímač by byl schopen i rozeznat vozy MHD, PČR, IZS apod. a u těchto by se ke zvýšení neuchyloval. Jenže to by někdo musel přemýšlet a chtít hledat řešení problému, nikoliv pouze způsobu jak umlčet stěžovatele nebo jen vyvíjet činnost.
MartinB1 (neregistrovaný)
Forest. Vy jste mě rozesmál. Vždyť nejsou schopni ani zaasfaltovat kanál do roviny. A vy chcete zdvihací retardér. Kdo by se o něj staral? Skončilo by to tím, že by někde visel půl roku zaseknutý v nějaké poloze, nejlépe v nejvyšší a před ním přenosná značka s rychlostním omezením na 5km/h.