Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát

přidejte názor
Autor: Tiskový servis Bugatti
  • Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) zveřejnila oficiální výsledky měření spotřeby Bugatti Chiron 

  • Údaje od agentury EPA jsou považovány za realističtější než stále ještě platné staré evropské normy 

  • Hodnoty Priusu nečekejte, výsledky ale nakonec nejsou tak hrozné 

Bugatti Chiron jistě není auto, u nějž by zákazník řešil primárně spotřebu paliva nebo třeba velikost zavazadelníku. Přesto je to údaj, který jistě stojí za pozornost. Kolik asi tak může v reálném provozu spotřebovávat vůz s výkonem 1500 koní? S odpovědí aktuálně přišla americká agentura pro ochranu životního prostředí známá pod zkratkou EPA.

Doporučujeme: Bugatti Chiron v prvních testech. Je to auto, nebo letadlo?

Bugatti Chiron

Pravda, oficiální tabulkovou spotřebu pro Bugatti Chiron už známe. Ve městě si dle evropských norem řekne o 35,2 l/100 km, mimo město o rozumných 15,2 l/100 km a v kombinaci o 22,5 l/100 km. Jenže postup používaný agenturou EPA, podle kterého je určována oficiální spotřeba v Americe, je považován za realističtější. Není proto překvapení, že se americké údaje liší.

V městském provozu vykázalo Bugatti Chiron spotřebu 9 mil na galon, což v přepočtu vychází na 26,13 l/100 km. Jde tedy o značný rozdíl oproti evropské hodnotě. Na dálnici zvládne Chiron ujet 14 mil na galon benzinu. To znamená 16,8 l/100 km. V kombinaci pak spotřebuje 21,38 l/100 km (11 mil na galon). Vzhledem ke schopnostem vozu nejde o žádná hrozivá čísla. Třeba Aston Martin Vantage S nabízí jen nepatrně lepší kombinovanou spotřebu 12 mil na galon (19,6 l/100 km) a stejný výsledek vykázaly podle EPA také modely Ferrari F12 tdf nebo Lamborghini Aventador LP740-4.

Doporučujeme: Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h

Podle výpočtů EPA utratí člověk provozující Bugatti Chiron každý měsíc 3 800 dolarů (85 000 Kč) pouze za palivo. Předpokládá se ovšem roční nájezd 24 000 km, přičemž poměr jízdy ve městě a po dálnici je 45 k 55 procentům.

Pokud by vás zajímal rozdíl mezi ještě stále platným postupem měření spotřeby v Evropě (NEDC) a tím, jak měří spotřebu EPA, prohlédněte si přiložené grafy. Například dle NEDC ujede vůz během testu spotřeby ve městě 4 km, zatímco EPA potřebuje 11,4 mil (18 km).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?