Range Rover Evoque nové generace je luxusní SUV nejen do města

20.03.2019
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Luxusní městské SUV přináší do tohoto segmentu zcela nové standardy v oblasti designu, schopností a odolnosti

  • Přepychové odolné materiály jsou kombinovány s úsporným mild-hybridním ústrojím MHEV pracujícím s napětím 48 V, s tříválcovým plug-in hybridem, s tříválcovými a čtyřválcovými zážehovými motory nebo s dieselovými jednotkami

  • Nová architektura přináší tichou a pohodlnou jízdu a zároveň překonává celosvětově nejpřísnější bezpečnostní požadavky.

  • Vůz nabízí více místa pro kolena zadních cestujících, prostornější zavazadelník - dostatečně velký pro sadu golfových holí a objemnější drobné odkládací prostory

  • Technologie Ground View vytváří průhlednou kapotu, zatímco obrazovka s vysokým rozlišením ve vnitřním zpětném zrcátku přináší průlom ve výhledu vzad z místa řidiče

  • Inovativní technologie Terrain Response 2 splní vaše požadavky, ať už v městském provozu, nebo na vrcholcích hor. Bez ohledu na podmínky se vždy dostanete tam, kam chcete

  • Předběžná základní cena modelu Range Rover Evoque nové generace startuje od 998 371 Kč*

Originální luxusní kompaktní SUV se stává ještě lepším. Nová generace modelu Evoque, která je doma jak ve městě, tak na horách, přichází do modelové řady Range Rover s nabídkou hybridních pohonných jednotek. Range Rover Evoque coby zakladatel segmentu luxusních kompaktních SUV získal více než 217 mezinárodních ocenění a po celém světě bylo prodáno přes 772 096 exemplářů. Nová generace tohoto modelu představuje sofistikovanou evoluci původního originálu. Vůz vychází vstříc požadavkům současných zákazníků kombinací historie řady Range Rover anejmodernějších technologií. Novinka byla navržena a zkonstruována v Británii, kde se bude také vyrábět.

„Před osmi lety jsme stvořili zcela nový automobilový segment a svět nás následoval. Nyní znovu definujeme, co znamená pojem luxusní kompaktní SUV. Základem je design, stejně jako schopnosti a moderní technologie. Nový Range Rover Evoque naplňuje vaše požadavky jako nikdy dříve. S tímto automobilem dosáhnete svého cíle bez ohledu na okolní podmínky,“ uvedl Finbar McFall, Global Marketing Director Jaguar Land Rover.

Nový Range Rover Evoque vychází z původního jasně rozpoznatelného konceptu designu se siluetou blízkou karoserii kupé, typickou dynamicky se svažující střechou a stoupající linií spodní hrany bočních oken. Tento styl je typický pro všechny modely řady Range Rover. Proporce vozu jsou zvýrazněny blatníky, které spolu s disky o velikosti až 21 palců vytvářejí silný a dynamický postoj.

Nová extrémně úzká světla Matrix LED působí jako šperky a přináší sofistikovanější grafiku předních světlometů i zadních svítilen. Zapuštěné kliky dveří přidávají jemnou estetiku, zatímco dynamické blinkry vytváří jasný světelný podpis. K působivému vzhledu přispívají také detaily dodávané na přání v rámci paketu R-Dynamic a leštěné měděné doplňky.

Uvnitř jsou kombinovány čisté plochy s jednoduchými liniemi a pečlivě vybranými prémiovými materiály, což dohromady vytváří luxusní, minimalistickou a digitální kabinu. Technické tkaniny vytvořené z recyklovaných plastů, jako například směs vlny Kvadrat nebo čalounění Dinamica, Eucalyptus a Ultrafabrics, jsou nabízené jako prémiové alternativy ke koženému čalounění. Interiér je navržen tak, aby byl pro posádku příjemný a pohodlný. Nechybí ani systém Touch Pro Duo s dvojicí dotykových obrazovek a nově s rychlejším softwarem, sedadla nastavitelná v šestnácti směrech nebo ionizace vzduchu. Vše navíc doplňuje zvětšený prostor pro posádku.

„Když byl Range Rover Evoque v roce 2010 představen, změnil svět kompaktních SUV a nová generace bude v tomto pokračovat. Tento charakteristický automobil kombinuje rafinovanost a zábavu, čímž vytváří tolik důležité emoce. Právě ty vykouzlí úsměv na tváři a právě díky nim se lidé za automobilem otočí,“ dodal Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer.

Půdorys vozu zůstal téměř nezměněn, nově je ale Range Rover Evoque postaven na nové platformě Premium Transverse Architecture využívající různé druhy materiálů. V interiéru je proto více prostoru než dříve. Rozvor náprav prodloužený o 20 mm zajišťuje více místa pro kolena ve druhé řadě a současně došlo ke zvětšení odkládacích přihrádek. Do zvětšené schránky před spolujezdcem nebo do přihrádky mezi předními sedadly teď můžete jednoduše odložit také třeba tablet, drobná zavazadla nebo láhve. Zavazadelník je o 10 % větší (591 l) a je také širší. Vůz snadno pojme složený kočárek nebo sadu golfových holí. Po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 vznikne prostor o velikosti až 1 383 litrů.

Nová platforma byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild hybrid, který pracuje s napětím 48 V bude k dispozici hned od uvedení vozu na trh. O 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model. Mild-hybridní pohonná jednotka představuje pro automobilku Land Rover premiéru. Systém prostřednictvím elektromotoru, který funguje jako startér/generátor spojeným s motorem pomocí řemenu ukládá do baterie umístěné pod podlahou energii, která by se běžně ztratila při brzdění. V průběhu zpomalování může být navíc spalovací motor vypnut už při rychlosti 17 km/h a nižší. Během akcelerace je naopak elektrická energie využívána jako asistence spalovací jednotce, čímž dochází ke snížení spotřeby paliva. Výsledkem je tichá, hladká a úsporná jízda dokonce i v oblastech s hustou dopravou.

Mild-hybridní systém je dostupný v celé nabídce čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium. Díky této technologii je dosaženo produkce emisí CO2 149 g/km, respektive spotřeby paliva od 5,6 l/100 km (podle normy NEDC). Pokud zákazník zvolí dieselovou jednotku o výkonu 150 koní s pohonem přední nápravy, Evoque bude produkovat dokonce jen 143 g/km. Ještě úspornější plug-in hybridní (PHEV) model a tříválcový zážehový motor Ingenium dorazí do nabídky příští rok.

Nový model Evoque je Range Rover každým coulem. Kompaktní SUV kombinuje terénní schopnosti s jistotou za každého počasí. Vůz využívá systém pohonu všech kol, k dispozici je také druhá generace systému Active Driveline s možností zcela odpojit pohon spojovací hřídele (Driveline Disconnect), čímž opět dochází ke snížení spotřeby paliva. Systém Adaptive Dynamics zajistí optimální rovnováhu mezi pohodlím a agilitou. Terrain Response 2 - technologie, kterou jako první nabídl velký Range Rover - během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Evoque navíc může přebrodit vodu hlubokou až 600 mm (brodivost první generace byla 500 mm).

Zvýšená pozice za volantem typická pro řadu Range Rover vstoupila do digitálního věku. T echnologie ‘ClearSight rear-view mirror’ mění vnitřní zpětné zrcátko na obrazovku s vysokým rozlišením. Pokud ve výhledu vzad překáží cestující nebo větší náklad, řidič jednoduše zmáčkne tlačítko na spodní straně zrcátka. To se následně změní v displej zobrazující obraz kamery umístěné na automobilu. Displej poskytuje širší úhel záběru (50 stupňů) a výbornou viditelnost za špatných světelných podmínek.

Range Rover Evoque nové generace je také prvním automobilem na světě vybaveným technologií Ground View, která vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na průhlednou přední část nabízí horní dotykový displej. Řidič tak má dokonalý přehled o tom, co je aktuálně pod předními koly. To se hodí zejména při parkování ve stísněných prostorech, manévrování kolem vysokých městských obrubníků a samozřejmě v drsném terénu. Jde o sériovou verzi systému Transparent Bonnet prezentovaném automobilkou Land Rover v roce 2014.

„Pod povrchem došlo k technické revoluci. Základní architektura vozu je s ohledem na plug- in hybridní a hybridní technologie zcela nová. Na karoserii nakonec zůstaly nezměněny pouze závěsy dveří. Podvozek byl významně přepracován tak, aby byla co nejvíce využita zvýšená tuhost karoserie. Stejně jako každý jiný Range Rover, také Evoque proto nabízí jízdní komfort a zároveň vytříbené jízdní vlastnosti. Evoque je teď chytřejší než kdykoliv dříve. Software využívaný naším multimediálním systémem byl přepracován, aby bylo výsledné ovládání intuitivnější.“ dodal Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering Jaguar Land Rover.

Evoque je první Land Rover se systémem Smart Settings využívajícím algoritmy umělé inteligence k učení zvyků řidiče. Tato technologie po určité době pracuje jako palubní komorník. Kromě polohy sedadla, hudby nebo nastavení klimatizace Evoque sleduje s ohledem na maximální komfort také nastavení sloupku řízení.

* Cena se týká modelu s výkonem 150 koní a pohonem předních kol

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?