První tuning pro Škodu Scala: Je libo až 50 koní navíc?

4 nové názory
Autor: Redakce
  • Různé tuningové společnosti se pustily do úprav nové Scaly

  • Chiptuning je k dispozici pro benzín i diesel

  • Úprava přidává desítky koní navíc

Koncernové motory jsou častým a oblíbeným snah o zvýšení výkonu, přičemž k úspěchu často stačí jednoduchá úprava řídícího softwaru. Německá firma DTE Systems představila svou nabídku pro nový hatchback Škoda Scala, a to rovnou pro všechny motory – tři benzínové a jeden diesel. K navýšení výkonu používá svou variantu takzvaného powerboxu, tedy přídavnou řídící jednotku, kterou je možné ovládat přes aplikaci v chytrém telefonu.

Škoda Scala poprvé v praxi: Jak je prostorná a jak zrychluje vrcholná motorizace? (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Škoda Scala poprvé v praxi: Jak je prostorná a jak zrychluje vrcholná motorizace? (první jízdní dojmy)

Pro základní motoru 1.0 TSI, který má v sériové podobě výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 175 Nm, je k dispozici úprava na 87 kW (118 k) a 210 Nm. Silnější litrové TSI s 85 kW (116 k) a 200 Nm je možné upravit na 101 kW (137 k) a 235 Nm. Čtyřválcový vrchol benzínových motorizací, jednotku 1.5 TSI, která má ve standardní podobě 110 kW (150 k) a 250 Nm je možné chiptuningem dostat na 131 kW (178 k) a 308 Nm. Milovníky dieselů pak určitě potěší, že se na ně nezapomnělo, z motoru 1.6 TDI, jež má v tovární podobě 85 kW (116 k) a 250 Nm, lze dostat 99 kW (135 k) a 290 Nm.

Za pozornost stojí i katalog české firmy Quantum, která u základního 1.0 TSI nabízí nárůst na 107 kW (146 k) a 230 Nm. Na stejný výkon slibuje i posílení silnějšího litrového TSI, točivý moment má dosahovat k 238 Nm. U 1.6 TDI pak má být možné dosáhnout 107 kW (146 k) a 300 Nm. Dá se očekávat, že stejné úpravy budou k dispozici i pro kompaktní crossover Kamiq, který se Scalou sdílí platformu i motory.

Jarda (neregistrovaný)
Takovému hnusu nic nepomůže. Bohužel Škoda má takových modelů bez šmrncu většinu
milanius (neregistrovaný)
opravdu zajímavé !!!! zvýšení výkonu z takové sra*ky bez vyvažovací hřídele znamená, že to půjde do pr** hooodně rychle... tipnu si 50 000??? Ještě rychleji půjde do kytek ten zázrak DQ200, kterej tak jako tak nevydrží víc než 80 000 po městě. Prostě současná kombinace motorů a převodovek kocernu to by jeden "zvracel" (vyslovuj velmi vulgárně). Až ten "zázrak" vydrží CNG při 85kW nebo víc tak možná má cenu uvažovat o tom čipu jinak si člověk jen kur** auto.
  • Našli jste v článku chybu?