Průzkum: Většina evropských zákazníků nechce ani v budoucnu kupovat elektromobily

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Podle průzkumu automobilky Mazda téměř 60 % evropských zákazníků chce i v budoucnu auta s klasickými motory 

  • Zhruba třicet procent dotázaných doufá, že si bude moci pořídit dieselový vůz i v době, kdy už se elektromobily stanou běžnými

  • Ze stejného průzkumu vyplynul relativně malý zájem o vozy vybavené technologií autonomního řízení 

Některé organizace jsou toho názoru, že éra spalovacích motorů končí a že je potřeba tato auta hromadně nahradit elektromobily. V Evropě najdeme státy, které elektrické lobby podlehly naplno, takže klasická auta řádně zdanily nebo plánují úplný zákaz. Mazda ovšem aktuálně zveřejnila výsledky zajímavého průzkumu. Z něj celkem jasně vyšlo, že většina evropských zákazníků elektromobily nechce a naopak dává přednost spalovacím motorům.

Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí

Přesně řečeno v průměru 58 % zákazníků napříč evropským trhem vidí budoucnost spalovacích motorů pozitivně. Nejvíce lidí nakloněných tradičním pohonným jednotkám průzkum zjistil v Polsku (65 %), v Německu, Španělsku a Švédsku to bylo 60 %. Z těchto výsledků se dá usuzovat, že běžní zákazníci názory ekologických organizací tak úplně nesdílejí. Navíc průzkum uvádí, že téměř třetina lidí doufá v existenci dieselových aut i v době, kdy se elektromobily stanou běžnou součástí trhu (v Polsku to bylo dokonce 58 %).

Za pozornost stojí i fakt, že pokud by se podařilo snížit provozní náklady u klasických spalovacích motorů na podobnou úroveň jako u elektromobilů, 33 % evropských zákazníků by sáhlo právě po spalovací jednotce (v Itálii 54 %).

Ze stejného průzkumu zahrnujícího 11 008 respondentů z klíčových evropských trhů dále vyplynula poměrně nízká podpora technologie autonomního řízení. Její nástup v průměru vítá pouze 33 % řidičů, zatímco 66 % chce stále sedět za volantem a 69 % dotázaných doufá v to, že nastupující generace si pořád budou moci vybrat mezi autonomním a manuálním řízením.

Doporučujeme: Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Asi není úplně náhoda, že s tímto průzkumem přichází zrovna Mazda, která s elektromobily rozhodně nespěchá a raději upřednostňuje vývoj benzinového motoru pracujícího s kompresním spalováním (lidově řečeno jde o vznětový motor spalující benzin). Na druhou stranu se už v minulosti několikrát ukázalo, že zákazníci uvažují o koupi elektromobilů spíše kvůli státní podpoře, nikoliv kvůli touze zachraňovat životní prostředí (které navíc elektrická auta sama o sobě rozhodně nezachrání). Třeba v Hongkongu zrušili daňovou úlevu na elektromobily a následně se neprodal žádný elektrický vůz.

Ten dym ignoruj (neregistrovaný)
Tak kvuli takovym dinosaurum budeme spalovat porad fosilie? A jak si predstavujou ze spalovaci motor bude mit stejnou spotrebu co elektro? Tak teda pekne dekuju, je videt ze preplnovany 3 hrnek od skodovky predbehl svou dobu a za par let tu bude pul litrovy dvouhrnek s ,,polovicni,, spotrebou a dvojnasobnym vykonem...bohuzel i desetinovou zivotnosti...
  • Našli jste v článku chybu?