Společnost carVertical provedla analýzu údajů o poškození ojetých automobilů nabízených po celém světě. Jako základ posloužily údaje o poškození celkem dvou milionů ojetin a výsledky rozhodně nejsou nezajímavé. Kromě jiného z nich vyplynulo, že ojeté automobily značky Tesla představují velmi rizikový nákup.
Podle oficiální tiskové zprávy společnosti carVertical činil podíl poškozených automobilů u značky Tesla 74,3 %. Důvodem může být mimo jiné fakt, že tyto elektromobily často nabízejí velmi vysoký výkon a zároveň jejich výbava zahrnuje i soubor asistenčních systémů, který Tesla označuje zavádějícím výrazem „Autopilot“. Mnoho řidičů se spoléhá na tyto systémy až příliš a výsledkem jsou relativně časté nehody.
„U automobilů Tesla je to trochu paradox, protože mají jeden z nejpokročilejších systémů autonomního řízení a zároveň nejvíce nehod. Tak velký počet nehod může naznačovat, že řidiči buď nejsou zvyklí na akceleraci vozů Tesla, nebo jen nevěnují řízení dostatečnou pozornost. Není žádným tajemstvím, že nejvíce poškozených vozů Tesla pochází z USA,“ vysvětluje Matas Buzelis, vedoucí oddělení komunikace společnosti carVertical.
Na druhém místě následuje značka Hyundai. V jejím případě analýza ukázala 69,1 % poškozených automobilů. Třetí v tomto žebříčku skončilo Subaru (68,7 %). Nejméně ojetin, u kterých bylo zjištěno poškození, má podle této analýzy na kontě Fiat (39,5 %), Alfa Romeo (40 %) a Renault (40,8 %).
Oprava za 2,3 milionu
Zajímavým údajem je také průměrná cena oprav. Celosvětový průměr ceny za opravu poškozeného automobilu je 3 574 eur, tedy v přepočtu přibližně 87 tisíc korun. V případě značky Tesla stojí oprava v průměru 14 320 eur (zhruba 350 tisíc). Takto vysoká částka naznačuje, že jde o závažnější poškození. Pořád to ale není nic ve srovnání se značkami Ferrari a Lamborghini.
Právě ty vykázaly podle analýzy společnosti carVertical suverénně nejdražší průměrné ceny oprav. U Lamborghini vyjde jedna oprava v přepočtu na necelých 1,6 milionu korun, u Ferrari je to dokonce téměř 2,3 milionu.