Specializovaná britská právní kancelář provedla průzkum u 17 000 majitelů aut koncernu VW, které zasáhla aféra Dieselgate. Z nich 11 600 uvedlo, že jejich vozy v rámci servisních zásahů dostaly také nový software – a 40 % z nich tvrdí, že se úprava jejich vozu dotkla negativně a že se vlastnosti vozu zhoršily.
Nejčastějším problémem (18 %) je zvýšení spotřeby paliva. V 16 procentech klesl výkon, 11 % problémů připadá na zhoršení chodu motoru a zvýšené vibrace. Zhruba ve dvou procentech případů se upravený vůz přepnul do nouzového režimu či přestal jet úplně.
Doporučujeme: Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Přibližně 1200 lidí s dotčenými auty zažilo situaci, kdy při cestě po dálnici auto zaškubalo, přepnulo se do nouzového režimu a zpomalilo na asi 16 km/h. Právní kancelář chce využít tyto údaje při přípravě hromadné žaloby asi 40 000 majitelů vozů koncernu VW proti Volkswagenu, uvádí britský Autocar.
Jen připomínáme, že Volkswagen svolával vozy s motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI do servisů pro úpravu řídící jednotky, motor 1.6 TDI se dočkal i mechanických úprav. Řídící jednotka především zvýšila objem recyrkulovaných spalin (čím by se měl snížit objem oxidů dusíku ve výfukových plynech).
Zatímco ve Velké Británii a například i v Německu jsou svolávací akce povinné, u nás je úprava „švindlujících“ motorů dobrovolná.