Společnost Hyundai zveřejnila dvě nová videa ze zimního testování svých vysokovýkonných modelů, včetně zamaskovaného prototypu zcela nového modelu i20 N. Videa, natočená ve švédském Arjeplogu, ukazují, jak Thierry Neuville, jezdec značky Hyundai v mistrovství světa v rallye (WRC), projíždí na plný plyn zasněženou krajinou za volanty vozů i20 WRC, RM19 a i20 N. Navíc byly zveřejněny první fotografie zcela nového modelu i20 N.
První video ukazuje soutěžní vůz i20 WRC, jak sjíždí z nákladního vozidla a vydává se za svitu světlometů umístěných na kapotě na silnice zahalené do laponského šera. Za soumraku nabírá rychlost a zasněženými lesy a serpentinami přijíždí k opravdovému automobilovému hřišti: zamrzlému jezeru. Jediný zvuk, který se šíří arktickou tundrou, pochází od vytáčeného motoru.
V dalším střihu se objevuje RM19, jak jede smykem a za sebou zanechává oblaka rozvířeného sněhu. Divák může při pohledu do interiéru sledovat, jak Neuville pracuje s pedály a profesionálně řídí prototyp, známý ve společnosti Hyundai jako „pojízdná laboratoř“. Vůz kreslí do sněhu ladné křivky.
Scéna před kamerou se znovu mění a tentokrát divák spatří prototyp zcela nového modelu i20 N se zamaskovanou přídí a zádí. Za jízdy na sněhu jsou sledujícím nabídnuty jen krátké pohledy na detaily nového modelu.
Další záběry prototypu zcela nového modelu i20 N přináší druhé video. Neuville v něm popisuje, jaké to je řídit jednotlivé vozy, a ze svého pohledu vystihuje jejich jedinečné charakteristiky. Neuville při testování přesedlával mezi vozy i20 N, i20 WRC a RM19.
Neuville o prototypu zcela nového modelu i20 N řekl: „Je to velmi zajímavý vůz. Velmi precizní. Velmi snadno se ovládá. Motor jde hezky do otáček a také jeho zvuk je velmi zajímavý. Těším se, až tento vůz budu řídit ve WRC!“
Na adresu soutěžního vozu i20 WRC Neuville říká: „Vozy WRC jsou opravdovým extrémem. Každý jejich detail je dokonale vyladěn pro maximální výkony a také přizpůsoben jízdnímu stylu.“
O RM19 prohlašuje, že se „velmi snadno řídí“. Co se týče testovacích jízd, říká: „Měl jsem na tváři velký úsměv, protože jsem jezdil docela hodně smykem.“
Vše můžete sledovat na našich videích zde:
A také zde:
Zimní testování zajišťuje spolehlivost za extrémních podmínek
Testování se uskutečnilo na začátku letošního roku na zamrzlém jezeře v Arjeplogu. Tento zimní zkušební polygon ve Švédsku je mezi výrobci automobilů velmi oblíbený. Díky celoroční zimě je to ideální místo pro testování vozidel za extrémních povětrnostních podmínek. Někdy mohou teploty klesnout až k minus 30 stupňům Celsia.
Hyundai testuje své vozy v drsných klimatických zónách, aby byla zajištěna jejich bezproblémová provozuschopnost i za extrémních povětrnostních podmínek. Vozidla musejí fungovat ve všech klimatických podmínkách v Evropě, od sálajících letních veder až po zledovatělé zimní silnice.
Hyundai v těchto testech ověřoval spolehlivost vozidel za extrémního chladu a testoval jejich výkony v podmínkách srovnatelných s motoristickým sportem. Vysoké rychlosti a ostré zatáčky vystavují vozidla značnému mechanickému zatížení. Tím jsou prokazovány a potvrzovány jejich schopnosti v drsných podmínkách.
Zcela nový i20 N
Po úspěšných modelech i30 N a i30 Fastback N vyvíjí Hyundai vysokovýkonnou verzi svého nejnovějšího evropského modelu – zcela nový sportovní hatchback i20 N. Stejně jako ostatní modely N bude i i20 N připraven pro jízdu na závodních okruzích a homologován k provozu na veřejných komunikacích. Podrobnější informace o modelu i20 N budou zveřejněny zanedlouho.
Hyundai v motoristickém sportu
Společnost Hyundai založila svou divizi Hyundai Motorsport v roce 2012. Jejím hlavním soutěžním jezdcem se stal Belgičan Thierry Neuville. Tým vstoupil do WRC se soutěžním vozem i20 WRC v sezoně 2014. Již v tomto roce slavili Neuville a Hyundai své první vítězství ve WRC, v Rallye Německo. Neuville dosáhl v barvách značky Hyundai celkem devíti vítězství, 26 umístění na stupních vítězů a 129 nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách. A v roce 2019 znovu dovedl tým k vítězství, protože Hyundai Motorsport získal svůj první titul mistra světa v rallye v hodnocení konstruktérů.
Hyundai Motorsport kromě vývoje a výroby závodních a soutěžních vozů také testuje nové technologie v řadě vysokovýkonných koncepčních vozů s označením „Racing Midship“, nebo krátce RM. RM jsou zkušební vozy nebo pojízdné laboratoře, které slouží k vývoji a testování nových nápadů. Nejnovější koncepční vůz RM19 je poháněn vzadu uloženým dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 390 k a vybaven velkým zadním spoilerem.
Hyundai se kromě automobilových soutěží účastní také závodů cestovních vozů. Hyundai se poprvé postavil na start v roce 2017 se závodním vozem i30 N TCR. Hyundai od té doby vyvinul ještě další dva závodní cestovní vozy: Veloster N TCR a elektricky poháněný Veloster N ETCR.
Závodní a soutěžní vozy, vyvíjené pro motoristický sport, slouží jako inspirace pro produktovou řadu vysokovýkonných sériově vyráběných vozů Hyundai N připravených pro jízdu na závodních okruzích.