Číňané si potrpí na prodloužené verze menších modelů a BMW jim teď nově nabízí prodlouženou řadu 5. Říkáte si, proč si tedy rovnou nekoupí velkou řadu 7? Problémem totiž mohou být peníze, respektive daně. A v Číně je po vozech s prodlouženým rozvorem poptávka také z mnohem prostšího důvodu. V Číně jste totiž „někdo“, když vás přiveze osobní šofér a je celkem jedno, jestli vylezete ze zadních dveří BMW řady 7 nebo z prodlouženého BMW X1.
BMW řady 5 bylo prodlouženo o 133 mm. Všechen tento prostor navíc dostanou právě cestující vzadu. Spolu s tím došlo i k rozšíření výbavy a možnosti přiobjednat si moderní zábavní systém pro zadní sedadla.
Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10
Vedle verze Luxury Line je možné si připlatit i za verzi M Sport se sníženým podvozkem. To je u auta, které je určené na čínské silnice a ve kterém se bude majitel vozit především vzadu, docela zvláštní volba, ale slovy klasika: „Každému, co jeho jest.“ Hotely pro flotily taxíků určitě zvolí komfortnější specifikaci.
Prodloužená řada 5 dostala speciálně pro čínský trh i několik chromovaných detailů na karoserii. Více leštěného chromu totiž v Číně znamená větší prestiž. Poněkud odlišné jsou i možnosti konfigurace barev a dekorů do interiéru. Technika je ale jinak prakticky stejná. Kvůli čínským daním dostane prodloužená pětka i maloobjemové motory. Očekává se, že největší zájem bude o dvoulitrové čtyřválce.