Názor k článku Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603? od Jura - Podobně bylo v minulosti i nařízení jen o...

Jura (neregistrovaný)
Podobně bylo v minulosti i nařízení jen o jedné (ucelené) odrazce na každé straně auta. Když si majitel staré oktávie/spartaka umístil ještě druhou takovou odrazku nad tu první (místa tam bylo dost; sice to nebylo autentické, ale vypadalo to jaksi "americky"), tak si koledoval... Aut bez modrého rozlišovacího proužku členského státu EU jezdí stále pořád dost, ale zákaz dodatečně si lepit takovou samolepku platí! Jednalo by se totiž o svévolnou úpravu RZ, což je - logicky - nepřípustné. Takže "hrozba pokutou" by bylo to nejmenší riziko. I ten třísvětlový Tucker (s "Kyklopovým okem") z r.1948 mohl vzniknout jen díky úpravě legislativy, přičemž v 17 dalších US státech zákaz o více než dvou světlech existoval i nadále: pro ně dodávala automobilka speciální kryt na tento střední reflektor.