Současný Volkswagen Golf je vlastně jen větší modernizací toho předchozího. Nový model se chystá už na příští rok. Automobilka dokonce určila termín pro start výroby. Montáž nástupce se má rozběhnout v červnu 2019. Vyplynulo to ze summitu dodavatelů pro Volkswagen.
Platforma MQB Evo se dočká dalších úprav, které se postupně dostanou do technicky příbuzných modelů koncernu VW včetně „naší“ Octavie. Menší revoluce se odehraje pod kapotou, především kvůli novému měření spotřeby dle normy WLTP. Z nabídky podle všeho také zmizí třídveřové provedení a kombík.
Doporučujeme: 10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Už třeba plánovaná investice 1,8 miliardy eur (46 miliard korun) naznačuje, že opravdu nepůjde jen o facelift. Přesto se základní recept měnit nebude, jak ostatně naznačuje skica zveřejněná na summitu.
Volkswagen Golf by se ale po dlouhých letech mohl poprvé objevit bez dieselu. Alternativu mají představovat mild-hybridní verze, které jsou už nyní podle VW levnější na výrobu. Právě mild-hybridům mají nové normy měření spotřeby pomoci. Klasický systém s pomocným startér/generátorem mezi spalovacím motorem a převodovkou by se měl dodávat k benzinovým motorům za příplatek.
Zajímavé je, že nový Golf by měl dostat mild-hybridní verzi i k provedení s manuální převodovkou. Volkswagen totiž patří mezi značky, které mají převzít systém s elektronickým ovládáním spojky. Ten umožní právě i manuálním verzím vypínat motor za jízdy a nechat zařazenou rychlost.