Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Při nehodách hrozí ženám těžší zranění než mužům. Crash testy na ně nemyslí. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Jan (neregistrovaný)
Téda, že se vašnosti nestydí takhle genderově nevyváženě porovnávat... :o) A jinak vážně. Brát NCAP vážně snad ani nejde, už proto, že čtvrtina hodnocení je věnována asistentům a obdobným legráckám, na kterých může nahnat body úplná skořápka. Ono je celé to hraní si s deformačními zónami apod. hezké, ale v mnoha případech je stejně lepší, když je auto uděláno z bytelného plechu, třeba jako staré dobré Moskviče, kde řidič přerazil betonový sloup a s autem odjel zdráv a ani chladič nerozbil... Chápu, že na prosté síle plechu se nepřiživí dost výzkumníků, zkušeben atd., ale vlastní pevnost a mimo jiné i setrvačnost má mnohdy při skutečné nehodě větší význam než propočty, podle kterých se v učebnicovém nárazu do správného místa, jak se používá u testů, zastaví ohyb tam či onde. A je celkem nasnadě ptát se (poplatně tomu, jak se dnes šetří na všem), co udělá karoserie z měkkého pidiplíšku po pár letech, až bude prohnilá, zatímco údajně nebezpečné auto z přelomu tisíciletí má ještě pozink přijatelný a prohnilé durch není (nemluvě o už veteránech ještě z plechu bytelného, ne samozřejmě naskrz prorezlý vrak z kopřiv vytažený).