Přestavby na LPG se stále častěji týkají i nových motorů s přímým vstřikováním. Jaké vozy se nejvíce přestavují?

05.05.2021
1 nový názor
Zdroj: ČALPG

Loni byly v Česku přestavěny na LPG asi 4 000 vozidel. Přestavba benzínových motorů na autoplyn ale není jen záležitostí starších motorizací s nepřímým vstřikováním paliva. Podle odborníků totiž v poslední době nastal ve vývoji přestavbových systémů velký pokrok. Na LPG tak mohou jezdit i zcela nové modely s přímým vstřikováním benzínu, příkladem je čtvrtá generace Škody Octavia s agregátem 1,5 TSI. Ve velké míře se podle osloveného specialisty přestavuje na plyn Škoda Kodiaq 2,0 TSI. Statistiky Ministerstva dopravy ČR uvádějí, že v roce 2020 bylo provedeno celkem 4 423 dodatečných montáží i demontáží LPG a CNG systémů. Podle odhadu České asociace LPG (ČALPG) z tohoto údaje vyplývá, že se počet vozidel přestavěných na spalování LPG pohyboval okolo 4 000. „Dodatečné přestavby činí dominantní podíl ‚nových‘ vozidel na LPG. I tak ale bylo loni registrováno poměrně velké množství vozů s tovární LPG zástavbou. Na trh totiž uvedly nové modely na LPG automobilky Dacia a Renault,“ říká Ivan Indráček, předseda ČALPG. V obou případech se jedná o vozy s tříválcovým motorem 1,0 TCe. Dle informací strakonické společnosti AUTOGAS – CENTRUM, spol. s r. o., však bude zanedlouho k dispozici také kit pro přestavbu motorů Dacia 1,3 TCe. Obecně stále platí, že nejjednodušší i nejlevnější je přestavět na LPG klasický motor s nepřímým vstřikováním benzínu do sacího potrubí, jakým disponují většinou starší modely automobilek. Podle Jaroslava Jiránka ze společnosti Gasinsight, která se mimo

Vstoupit do diskuse (1 názor)
  • Našli jste v článku chybu?