Přelom roku je pro logistické společnosti zátěžovým testem

přidejte názor
Autor: Redakce

Nárůst online nákupů v České republice se odráží v sezónních výkyvech v objemu přepravy zajišťovaném logistickými společnostmi. Zejména před Vánocemi se zvyšuje jak počet B2C zakázek, tak i tlak na včasné a spolehlivé doručení. Vrchol přepravní sezóny je také zátěžovým testem odolnosti vůči stresu pro všechny, kdo v logistice pracují.

„Obrat online obchodů v období od začátku října do konce ledna následujícího roku se vyrovná obratu za zbývajících osm měsíců. Tomu je potřeba přizpůsobit naše kapacity. Například počet zásilek, které jsme v Gebrüder Weiss odbavili letos v listopadu je o více než 20 % vyšší než v srpnu, přičemž hmotnost přepraveného zboží narostla o 6,3 %. V posledních letech se u nás stále více projevuje rozmach online nákupů, s nímž přirozeně roste objem B2C přepravy na koncové zákazníky. Skladba zásilek je také rozmanitá, ať už se to týká rozměrů a váhy zásilek nebo způsobu zacházení s nimi,“ říká ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss Česká republika Jan Kodada.

Nárůst od konce letního období je tak masivní, že se pro logistický průmysl stává přelom roku z obchodního hlediska nejdůležitějším obdobím. „Podstatná část spotřebního zboží nebo oblečení se v současnosti vyrábí v Asii, zejména v Číně. Již koncem léta tedy registrujeme nárůst v kontejnerové přepravě. Právě v kontejnerech se totiž do České republiky, potažmo Evropy, dostává většina zboží, které o několik měsíců později skončí pod vánočním stromkem,“ vysvětluje Jan Kodada.

„Zakázek je v posledních týdnech před Vánocemi enormní množství. Každodenní vykládky, překládky a rozvozy běží plným tempem, logistické terminály pracují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Společnosti jako Gebrüder Weiss jsou ale na toto období roku připraveny a všichni děláme maximum pro to, aby se všechny zásilky, zboží a dárky dostaly na místo svého určení v pořádku a včas,“ uzavírá Kodada.

Dokladem toho, jak poptávka po doručování koncovým zákazníkům internetových obchodů dlouhodobě roste, je skutečnost, že divize Home Delivery společnosti Gebruder Weiss v Rakousku a střední a východní Evropě překonala v prosinci hranici jednoho milionu doručených zásilek. Firma očekává regionální nárůst na úrovni 24 % ve srovnání s rokem 2018, což představuje předpokládaný celoroční výsledek 1,1 milionu odbavených zásilek. K rekordnímu počtu odbavených B2C zásilek významně přispěla také Česká republika. „V roce 2019 jsme doposud doručili v rámci B2C přeprav přes 140 000 zásilek přímo ke koncovým zákazníkům. Představuje to řádově desítky speciálně školených posádek vozů, z nichž každý ujel v průměru více než 300 km za den,” říká Jan Kodada.

Službu Home Delivery nabízí Gebrüder Weiss v České republice od roku 2009, původně pod názvem „GW pro.line home“. Podstatou služby je doručení zboží koncovým zákazníkům internetových obchodů. Spektrum poskytovaných služeb zahrnuje zásilky, SMS a telefonické avízo, doručení v definovaném časovém okně, výnos zásilky do patra, instalaci, odvoz starého spotřebiče, vyřízení vratek nebo doručení na dobírku. Vedle doručení, předání a rozbalení zásilky si mohou adresáti zásilek objednat doručení v předem domluveném termínu, vybalení spotřebiče a jeho instalaci.

Obrat za tento segment v České republice v prvním pololetí 2019 meziročně vzrostl o 26,5 %. „V Home Delivery vidíme další potenciál a chceme poskytovat maximální kvalitu služby, stejně jako u všech ostatních typů přepravy,“ vysvětluje Jan Kodada.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?