Že si ojetá „tédéíčka“ drží cenu na našem trhu, to není žádná novinka. Aktuální analýza samotného Volkswagenu nicméně zjistila, že vozy s motory postiženými aférou Dieselgate si cenu drží nečekaně dobře i v celoevropském měřítku. Vlastně klesá pomaleji než u srovnatelných konkurenčních vozů, jichž se aféra vůbec nedotkla.
Volkswagen prostřednictvím své divize VW Financial Services počítal předběžně s tím, že hodnota ojetých vozů s motory zasaženými aférou dieselgate prudce poklesne. Společnost tak preventivně v roce 2015 odepsala hodnotu ojetin ve výši 570 milionů eur (15,4 miliardy korun). Dokonce kalkulovala i s poklesem hodnoty benzinových modelů značky VW z důvodu „kolaterálních ztrát“.
Ukazuje se ale, že trhu s ojetinami je nějaká aféra s emisemi lhostejná. Úplně. Ojetiny s motory TDI se prodávají jako na běžícím pásu a cenu si drží. Potvrzuje se tak to, co jme psali již v samostaném článku na toto téma:
Doporučujeme: Ojeté diesely z Dieselgate? Noční můra pro VW, ale požehnání pro motoristy
Trh ojetých vozů se vyvíjí podle úplně jiných kritérií a protože Evropská unie prozatím nemá právní páky na to, jak provoz aut postižených aférou Dieselgate omezit (případně více zdanit či úplně zakázat), kupující svým zájmem o tato auta dávají najevo vlastní postoj k celé záležitosti. Lidé chtějí evidentně spolehlivou a dobrou ojetinu. Ne za každou cenu auto, které má nejnižší emise.
Automotive News uvádějí, že sám Volkswagen je vývojem značně překvapen. Svou roli určitě hraje i fakt, že majitelé nejsou provozem auta, kterého se emisní skandál týká, nijak dotčeni. Nemusí platit za vyšší emise, netýkají se jich nějaké mimořádné povinnosti a jejich auto stále plní všechny platné normy.