Blatand (neregistrovaný)
už pan Barták psal 8.3. o cng viz https://autobible.euro.cz/ojetiny-cng-kdy-se-vyplati/#comment-249031 Městské auto na alternativu se nevyplatí (Panda), a dodávka předělaná na "osobák" (Doblo Panorama) je pořád dodávka, navíc s poměrně malým výkonem vzhledem k velikosti auta. Že já se nechám vyhecovat abych to komentoval. Ideální by byl Passat s 2.0 TSI a 180k.
Petr (neregistrovaný)
Na LPG se vyplatí jakékoliv auto.Pořád je rozdíl jezdit u malého auta za 2 kč/km nebo na plyn pod 1 kč/km a u velkého auta za 3 kč/km nebo s lpg za 1,5 kč/km.Výměna nádrže po 10 letech slevnila z 9 tis kč na 3 tis kč,tak si není co víc přát.To nemluvím o autech na plyn pro firemní užívání kde auta na lpg a cng jsou osvobozeny od silniční daně.Pošta a rozvozy obědů jezdí většinou na cng.
milanius (neregistrovaný)
Pokud si pan "piss-alek" udělal průzkum, tak by zjistil, že fiat to už skoro odpískal, opel pod kuratelou francouzů (co si do oplů serou ten svůj 60kw 3-válcový HTP) už nemá 1,4T na LPG a 1,6T na CNG. A dacia? Ta LPG potichu také stáhla z ceníku, aby si to prodala jinde. Mitsubishi je pouze přestavbou inportéra o žádný tovární systém se nejedná. Takže bych tento žvást nazval propagací koncernového CNG, což není žádný zázrak s ohledem na jejich reznoucí a explodující nádrže a rozpouštějící se motory.
Mišurko (neregistrovaný)
Skutočným dôvodom je veľkosť trhu. Pozrite si nemecké cenníky: tam LPG v ponuke stále je. A je o neho záujem. V ČR a na Slovensku, resp. v Maďarsku boli odbery malé, preto sa Dacia sústredí na iné - väčšie trhy: napríklad Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Poľsko. Malé odbery priniesli aj vyššie servisné náklady na vozidlo pre samotný servis - keď predáte povedzme 5 takýchto áut za rok, neoplatí sa vám držať náradie a spotrebný materiál, prípadne know-how pre tento systém. Ale myslím si, že sa LPG ešte vráti - už aj s motorom s trochu väčším výkonom SCe 115k pre Duster, Dokker a aj Lodgy.
Jarek (neregistrovaný)
CNG z výroby se vyplatí opravdu jen tomu, kdo najede 50 tisíc ročně. Auta s touto úpravou jsou z výroby extrémně předražená. A narazit na použitelné nové auto s LPG je dneska malý zázrak. Státy záměrně nepodporují tyto paliva. Politici na jedné straně vykřikují proti dieselům a na druhé straně je dotují aby se prodávaly. LPG nedotuje nikdo a ani výrobci nejsou motivováni aby je vyráběli díky tomu, že auto jezdící na LPG nebo CNG musí splnit emisní normy když jede na benzín a né když jede na tyto ekologičtější paliva.
Milan (neregistrovaný)
Já jsem ještě stihl Fiat Tipo Combi s tovární LPG a maximální spokojenost! :-) Čerpaček je všude plno, dnes i běžně na benzínovýh pumpách takže s tankováním není sebemnší problém. Příplatek na novém voze byl 30tisíc takže za mě uplně v pohodě.
Tonda (neregistrovaný)
Propan je kratsi/lehci uhlovodik, bod varu bude mit pri nizsi teplote. Proto bych ocekaval ze v zimnim obdobi ho bude vetsi mnozstvni nez butanu. Autor pise: "letní LPG má více propanu, zimní pak více butanu". Ja se domnivam, ze se plete.
Jarek (neregistrovaný)
V dnešní době koupit auto s LPG z výroby je vážně zázrak. Nedávno jsem chtěl koupit Astru, bohužel jsem to nestihl, pak jsem chtěl koupit Dustera, u toho jsem si přečetl že je to polský systém a každý s tím má problémy, takže taky nic. Fiat nechci koupit abych nepodporoval Islamisty, když se to montuje v Turecku. Tak teď vážně nevím co si koupit. Asi koupím nějaký diesel. To jsme to dopracovali, vlády podporují nové diesely a LPG se úmyslně hážou klacky pod nohy, aby ropné spolenčnosti nepřišly o zisky.