Německá automobilka Audi se rozhodla stáhnout z prodeje elektrický supersport Audi R8 e-tron. Částečně experimentální projekt nedokázal oslovit dostatek zákazníků a jeho oficiální prodej skončil. Upřímně, zaznamenali jste, že by Audi elektrický supersport vůbec prodávalo? Značka ho prakticky nepropagovala.
Elektrické Audi R8 e-tron se představilo na autosalonu v Ženevě v roce 2015 spolu s novou generací klasického benzinového R8. Zatímco to jde na odbyt dobře, podle Audi se prodalo „méně než 100“ elektrických verzí. Méně než sto ale může být také třeba pět. Oficiální čísla značka zveřejnit nechce.
Audi R8 e-tron stálo milion eur (27 milionů korun), za což si můžete koupit zhruba pět plnohodnotných R8 V10+ a ještě vám zbyde na gumy a benzín. Nebo na daně z provozu vozidla...
Elektromotory Audi R8 e-tron mají výkon 340 kW (462 k) a točivý moment 920 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí elektrické kupé za 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 210 km/h (omezovač šel ale posunout krátkodobě na 250 km/h). Dojezd na jedno nabití 92kWh akumulátorů je 450 km, ale to samozřejmě nesmíte využívat dynamický potenciál vozu.
Podle magazínu Car & Driver chce automobilka Audi přehodnotit strategii svého projektu vývoje elektrických supersportů. Projekt R8 e-tron měl především pomáhat sbírat data pro další vývoj elektrických systémů pohonu nejen pro vrcholné supersporty, ale i vozy běžné denní potřeby.