Doby, kdy Honda v superbicích vyhrávala jeden závod za druhým, jsou už dávno pryč. Ve srovnávacích testech jsme sice Fireblade vždy chválili za jeho použitelnost a efektivitu, chyběl mu ale výkon. A právě toho dokázala konkurence v závodech pořádně využít. Teď se ale zdá, že je hubeným rokům konec. Téměř 218 koní, nejmodernější aerodynamika, podvozek i motor vyvinuté díky know-how z MotoGP. Je jasné, že tady končí nejen všechny spekulace, ale i jedna éra Firebladu, který vždycky na superbikovou špičku něco ztrácel.
Co se vám vybaví, když se začne mluvit o BMW F 800 R? Že nic moc konkrétního? To nejste sami. Podobně na tom zřejmě byli bavorští vývojáři. Jejich agilní osmistovka sice přes deset let dělala všechno víceméně správně, vždycky jí ovšem chybělo trochu víc emocí, sex-appealu a v poslední době také výkonu. Modernizace byla na spadnutí, a Němci to vzali zu Grund. Výrazně zmodernizovanou F 900 R navíc doplnili vůbec prvním bavorským crossoverem střední třídy.
Už se zdálo, že díky café racerům, scramblerům a bobberům je nabídka retrobiků kompletní. Jenže vloni Indian představil flat trackem odkojené FTR 1200 S a všechno je zase jinak. Co na tom, že se scramblery nikdo v terénu nejezdí, café racery potkáte častěji na okresce než v centru velkoměsta – u moderních klasiků jde především o styl. Anebo tomu tak v případě nového Indianu není? Je načase zjistit, co nabízí Američan oproti elegantní Ducati Scrambler 1100 Sport a tradičnímu BMW R nineT Scrambler.
Jak málo stačí k tomu, aby se z jinak docela normálního superbiku se značkou a blinkry stala střela, která hravě strčí do kapsy někdejší prototypy MotoGP, nám prozradil bývalý účastník nejprestižnější závodní série, Lukáš Pešek. A jaké jsou jeho poznatky ve zkratce? „Změny na nové Panigale přinesly lepší kontrolu i zpětnou vazbu od předního kola. Díky vylepšené elektronice lze snadněji pracovat s výkonem na zadním kole a aerodynamické prvky hodně celý stroj zklidnily i při absurdních rychlostech.“
KTM 1290 R Super Duke alias The Beast ve své třetí generaci zase o kousek dospěla, posílila, zhubla, ale možná i trochu zjihla. Dokázalo zcela nové šasi a další úpravy z roztěkaného psychopata vysochat efektivního úderníka? Zjišťovali jsme na horské dráze v Portimãu.
Teprve se silným a stabilním partnerem za zády se springfieldští produktoví manažeři mohli pořádně rozmáchnout a vrátit mezi cestovatelskou smetánku. Když se pořádně podíváte na to, co všechno současný Roadmaster nabízí, pochopíte, že lidem v Indianu na pohodlí posádky velmi záleží.
V polovině ledna přišla další nečekaná rána pro všechny české fanoušky motocyklového sportu. Po listopadovém odchodu Karla Abrahama opouští mistrovství světa silničních motocyklů po dlouhých deseti letech druhý český zástupce Jakub Kornfeil. S odstupem několika týdnů Kuba čtenářům Motocyklu otevřeně povykládal o celém sledu událostí, které vedly až k rozhodnutí vypovědět již podepsanou smlouvu a ukončit závodnickou kariéru.
Společnost Death Machines of London, založená britským designérem Jamesem Hiltonem a motocyklovým inženýrem Rayem Pettym, se dokázala za pouhé čtyři roky vyšvihnout mezi nejinovativnější studia světa. Jejich imaginativní aplikace umění a strojírenství stojí za zrozením zcela výjimečných strojů převážně s kořeny ze starého kontinentu. Tentokráte ale zamířili do země vycházejícího slunce a nechali se inspirovat tamní historií.
Březnové číslo Motocyklu můžete tradičně zakoupit nejen ve všech dobrých trafikách a na benzínkách, ale také na brněnské výstavě Motosalon, kde se s vámi rádi potkáme. Zastavte se na kus řeči u našeho stánku!
MOTOCYKL 3/2020 vychází ve čtvrtek 5. března.