Jiří Boháč (neregistrovaný)
Takže si vážně myslíte, že je lepší aby tam, jako doteď, ten pruh nebyl, cyklistu do pravého pruhu pouštěl až někdo, kdo se slituje, občas taky nikdo... nechat ho pěkně natlačeného v tom levém, kde brzdí auta za sebou, dokud mu nerupnou nervy a nešvihne to doprava na náhodném místě? Lepši než aby každý cyklista přejel doprava předvídatelně na jednom daném místě zřetelně označeném červenou barvou a upozorněními před ním? No hlavně že se musí k sofistikovanému návrhu vyjádřit každý amatér, který není schopen se ani zamyslet nad tím rozdílem. Protože kdyby se aspoň trochu zamyslel, musel by myslím okamžitě v novém řešení vidět pro bezpečnost přínos.
Petr Helebrant (neregistrovaný)
Bydlím v ulici hned vedle této křižovatky a jezdím na kole do práce na Petřiny. Opravdu nikdy by mě nenapadlo jet přes tuto křižovatku, kde je téměř jistota, že vás někdo přehlédne. Tím, že tam nadělali tenhle nesmysl, tak v podstatě nabádají neznalé cyklisty, aby se vydali na svou poslední cestu. Takže za mě to rozhodně jakýkoliv přínost pro bezpečnost provozu není. Město by se mělo spíše soustředit na zlepšování stávajících a zcela dostatečných cyklostezek mimo hlavní tahy, kterými je Praha protkaná a hledat řešení pro jejich mimoúrovňové křížení než se snažit cyklisty nacpat na přetížené komunikace, kam nepatří a navíc jim tam hrozí zbytečné nebezpečí. O zbytečném zásahu do plynulosti provozu ani nemluvím. Představa, že snížením počtu souběžných pruhů dojde ke zklidnění provozu je prostě nemysl. Mám takový dojem, že pan Bělor s panem Cachem a sdružením automat asi na kole po Praze moc nejezdí, jinak by jim snad došlo, jaké kraviny nám tu projektují.
Michal Schmid (neregistrovaný)
Nejdříve potřebuju racionálně vysvětlit, co by zrovna tady cyklista pohledával, kam by směřoval. Tady!?Bavíme se o křížení s (provizorním) sjezdem z dálnice! A o velice exponovaném místě. Z levého do pravého se často natlačují autobusáci (páteřní linky 174, 184), protože na dohled za křižovatkou mají zastávku. Vždyť toto jsou dokonalé kleště...a odezdikezdismus, nulová koncepce, žádná vize, která by počítala s funkční koexistencí dopravy individuální motorizované, hromadné a jiných forem individuálního přemisťování. Praha je "komplikovaná", komplikace bohužel živí každodenní nápor dojíždějících, chybí klíčové dopravní stavby (všeho druhu), o to více se musí vše řešit jako celek (vč. StČ kraje), jinak směřujeme k dopravnímu kolapsu. A místa, jako je toto, k nim mají nakročeno nejvíce. Toto je jednoduše vnucování ideologie (pominu-li, že bylo tímto vytvořeno extrémně nebezpečné místo). Mladý pan Scheinherr je šílenec, měl jsem tu čest na jednom jednání (kvůli jiné věci). Nerozumím také tomu, jak je možné, že bylo ignorováno (racionální) stanovisko MČ P-13. (Jinak nic proti cyklistům - pokud dodržují pravidla, rozhodně jsem pro maximální preferenci MHD - na smysluplných místech, dokonce jsem pro restrikce v oblasti Malé Strany a Starého Města - a to i velice tvrdé.)
Martin (neregistrovaný)
Za mě je to opatření naprosto v pohodě, pro cyklistu mnohem bezpečnější než předtím (zvlášť v křižovatkách, při řazení atd.), řidiči ví, kde s cyklisty počítat a nemusí je předjíždět. Plynulost provozu není snížena, k ubrání pruhů pro auta nedošlo. Jde o cyklopruhy především ochranné, takže do nich může řidič vjet, pokud musí či má nadrozměrné vozidlo. Uživatele si to určitě najde, už teď tam cyklisté jezdí. Cyklotrasa A rozhodně paralelně s Bucharovou nevede, tam v podstatě není žádná alternativa. Navíc tato cyklotrasa obsahuje místa kde musí cyklista kolo vést, panelové nebo blátěné cesty – to určitě na každodenní dojíždění není. Ano, lepší by byla oddělená paralelní cyklostezka. Ta by ale stála desítky milionů a realizace by trvala určitě velmi dlouho. Tak třeba někdy v budoucnu, až bude jízda na kole v Praze běžnější a bude se do cyklodopravy investovat více než doposud.
Pavel (neregistrovaný)
Je to past, kterou tam nikdo nečeká a která v této podobě nikde jinde neexistuje. Cyklisté jsou nějakou dobu vedeni vprostřed mezi pruhy a až pak se řadí doprava. Tedy v době, kdy se po projetí oblouku už začínají auta rozjíždět na vyšší rychlost. Ideál, když už, by bylo něco jako na Vrbenského: https://mapy.cz/s/celedulepa Cyklista by jel stále po pravém okraji komunikace a jízdní pruh přejel ve vyznačeném místě, kde můře bezpečně zastavit a počkat na vhodnou chvíli. A ne že pojede MEZI dvěma pruhy aut a najednou to pošle tomu pravému pod kola. Střelci na silničkách by si jeli v pruhu pro auta, ostatní by zastavili a počkali si.
Pedro (neregistrovaný)
Pokud chtějí snížit počet cyklistů v Praze je to dobrý plán, protože toho sebevraha bych tam chtel vidět jet jak kříží auta přijíždějící z Německa z dálnice a tohle nečekají a ty co to tam znají, tak ikdyz je to zatáčka tak tam jedou poměrně rychle a podobných s*racek je po Praze poslední dobou více ale tahle asi vede !
David (neregistrovaný)
Jezdil jsem tam na kole častěji před zřízením toho pruhu - a jel jsem tam na kole už i teď. Teď je to lepší. Že motorista musí nyní zpomalit když tam cyklista jede a nechat ho přeřadit? No, velice mě mrzí, že kvůli pár kolům denně bude muset několik aut na 5 - 10 vteřin zpomalit, ale motorista tam vidí dost daleko na to, aby si to včas rozmyslel a zpomalil nebo zrychlil tak, že nemusí ani zastavit. Pak se bezpečně vejdeme oba. Je to sice dopravní hřiště, ale jednoznačně říká co má kdo dělat a při troše respektu a snahy to může fungovat o dost lépe, než dosud. Předtím cyklista prostě čekal na čáře, pomalu jel a ukazoval, dokud ho stejně někdo nepustil. Přesmyk v zatáčce je naprosto nepoužitelný. Je ostrá, jezdí se tam relativně rychle a není tam vidět. Když se pak vyřídí auto, stejně to brousí u svodidel, aby si zkrátilo oblouk. Takže osobně jsem tam nikdy moc brzo nepřejížděl - bylo to o život - a držel jsem se mezi pruhy, dokud mě někdo prostě nepustil. Jen - při jízdě do kopce se ohlíží a současně ukazuje docela blbě, když vás z obou stran předjíždí auta současně. A kam se tam jezdí? Nejčastěji zde cyklisté jezdí do Upolínové ulice, kudy vede bezpečná cesta pro bezmotorovou dopravu ul. Nad Hliníkem až na Plzeňskou, kde je BUS - CYKLO pruh vedoucí až na Anděl. Objížďka přes Pekařskou je sice možná, ale na kole prakticky nepoužitelná. Takže pro ty co na kole skutečně jezdí to smysl mít bude.
Jiří (neregistrovaný)
Jo, dokud se nenaučí řidiči aut počítat ve městské dopravě s cyklistou, tak západ nedoženeme. Ohleduplnost k sobě navzájem je také důležitým krokem vpřed. Možná tam na kole nikdy nepojedu, ale za tyhle změny jsem rád.
Žere mi klakson (neregistrovaný)
Nejezdím tudy často, a přesto, když jsem se včera vracel z Německa, vůbec mě to nezaskočilo. Přizpůsobil jsem se tomu bez jakýchkoliv problémů. Tento článek beru jako další trapný pokus vymezovat se za každou cenu jako děsně hustí petrolheadi.