Pokud vám jméno Zarooq nic neříká, není to zas až takové překvapení. Jde totiž o malého výrobce z Dubaje, který už v roce 2015 představil svůj vůbec první model SandRacer 500 GT. Futuristicky vypadající terénní zadokolka sice tehdy vypadala jako sen, který těžko dojde svého naplnění, jenže opak je pravdou. Zarooq aktuálně oznámil zahájení sériové výroby. První hotová auta dorazí ke svým majitelům v prvním čtvrtletí příštího roku.
Doporučujeme: V Dubaji tentokrát nakoupili „obyčejná“ auta. Do služeb policie míří základní Audi R8 a Q7
SandRacer 500 GT je auto postavené přesně podle gusta dubajských šejků. V základu to je superpsport s motorem umístěným uprostřed a pohonem zadních kol, který ovšem umí kromě silnice létat také pouštním terénem. Top Gear tento vůz zhodnotil jako mix BMW X6, Range Roveru Evoque a speciálu pro Dakar.
Základem je prostorový rám ověšený karbonovými díly karoserie, které se vyrábí v Belgii. Interiér přirozeně musí být patřičně luxusní, takže ho vyrábí společnost na slovo vzatá, a sice Mansory. Vůz je ve výsledku velmi lehký, Zarooq uvádí hmotnost pouze 1300 kg, ale je zároveň také pouze dvoumístný. O pohon se stará osmiválec o objemu 6,2 litru, naladěný na 306 kW (525 k) a 660 Nm. Převodovka je pětistupňová sekvenční. Přesné jízdní výkony Zarooq neuvádí, pouze slibuje doslova brutální dynamiku. Vzhledem k hmotnosti vozu se tomu dá věřit.
Doporučujeme: Bugatti zrychlí výrobu Chironu. Zákazníci na něj čekají déle než tři roky
Podvozek je další oblastí, která stojí za pozornost. Zavěšení má údajně původ u dakarských speciálů a řidič může měnit jeho nastavení. Nižší pro silnice, vyšší pro terén. Zdvih kol je 45 cm.
Není pochyb o tom, že svezení s tímhle speciálem bude zajímavé. Je zde ale drobný háček. Za první sériově vyráběný model společnosti Zarooq Motors budete muset zaplatit obrovské peníze. V přepočtu to je minimálně 10 400 000 Kč. Protože aut vznikne pouze 35 a budou vyráběna v podstatě na zakázku, zákazník si samozřejmě může vymyslet prakticky jakoukoliv specialitu navíc. Cena pak bude logicky ještě vyšší.