Porsche 993, poslední vzduchem chlazená generace legendárního modelu 911, se přestalo vyrábět už před dvaceti lety. Nyní ale vznikl zcela nový kus. Jmenuje se „Project Gold“ a jeho zřejmým účelem je upozornit na možnosti oddělení Porsche Classic, které vyrábí originální náhradní díly na historické modely značky. Oficiálně jde o „pozoruhodný příspěvek oddělení Porsche Classic k oslavám 70 let sportovních vozů Porsche“.
Za základ posloužil skelet karoserie typu 993 Turbo. Dostal však moderní protikorozní ochranu a poté ho technici Porsche Classic osadili novými sestavami z originálních náhradních dílů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec 3,6 l o výkonu 331 kW (450 koní) se původně montoval do špičkové varianty 911 Turbo S. Z nových náhradních dílů je sestaven i zbytek hnacího řetězce včetně převodovky a pohonu všech kol.
Doporučujeme: I s Porsche 911 Turbo (930) lze najet milion kilometrů. Motor se ale měnil několikrát
Zajímavostí je ručně vyražený VIN kód. Navazuje na výrobní číslo poslední sériově vyrobené 993 Turbo před dvaceti lety. Barevné kombinace, provedení interiéru a specifický zlatožlutý lak odpovídají limitované sérii 911 Turbo S Exclusive generace 991 (to je ta současná).
Oddělení Porsche Classic nabízí víc než padesát tisíc položek, z toho přibližně 6500 jen na 911 993. Ta je sběratelsky nejvyhledávanější. Jako poslední si totiž zachovala klasické tvary, kompaktní rozměry a vzduchem chlazený motor, její technika ale už byla relativně moderní. Nová byla mimo jiné zadní náprava s víceprvkovým zavěšením, která podstatně zlepšila předvídatelnost reakcí vozu na limitu přilnavosti. Varianta 993 Turbo byla první 911 Turbo s pohonem všech kol. Ten se montoval už do dřívější generace 964, avšak pouze do atmosférických modelů.
Doporučujeme: Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Znovuzrozené Turbo S s rokem výroby 2018 nepůjde do běžného prodeje. Porsche ho nabídne v aukci a výtěžek věnuje na dobročinné účely. Nový majitel se ale sveze jen na soukromých tratích, homologaci pro silniční provoz vůz nemá.
Podobným způsobem jako Porsche pečují o svůj odkaz i další evropské automobilky s bohatou historií. Vlastní obdobu programu Classic mají BMW i Mercedes-Benz. Jaguar dokonce nabízí velmi omezené série „nových starých“ aut i v běžném prodeji. Pokud lze tedy za běžný označit prodej aut, která se vyrobí v jednotkách kusů a stojí desítky milionů.