Porsche Taycan oficiálně: První elektromobil značky nabídne 761 koní, 0-100 km/h za 2,8 s, dojezd 450 km a cenu do pěti milionů

přidejte názor
  • Porsche oficiálně představilo svůj historicky první elektromobil

  • Taycan přijde nejprve ve variantách Turbo S a Turbo. Těšte se na výkon 761, respektive 680 koní. Další slabší verze dorazí do konce roku

  • Sprint z nuly na 100 km/h zvládne Taycan Turbo S za 2,8 s

  • Taycan je schopný dobíjet výkonem až 270 kW. Na dojezd 100 km pak stačí pět minut 

  • Celkový dojezd verze Turbo S je 412 km, Turbo zvládne až 450 km

  • Cena bez dalších příplatků činí 4 miliony za Turbo a 4,8 milionu korun za Turbo S

Porsche oficiálně odhalilo svůj historicky první elektromobil. O něm se sice v nedávné minulosti psalo dost často, teď už ale konečně máme oficiálně potvrzené základní technické údaje, stejně jako jsou k dispozici první oficiální fotky. Nutno podotknout, že model Taycan vypadá velmi slibně.

Taycan je čtyřdveřový sportovní sedan postavený na platformě, kterou později využije také Audi. Na délku novinka měří 4963 mm, šířka je 1966 mm a výška 1381 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2900 mm. Žádný drobeček to tudíž není a lehký automobil už vůbec ne, protože využívá velké akumulátory s celkovou kapacitou 93,4 kWh. Ty jsou hlavní příčinou, proč se hmotnost pohybuje kolem 2,3 tuny.

Tohle je první elektrické Porsche v historii. Design důsledně následuje koncept Mission E. Jízdní vlastnosti by měly z Taycanu dělat skutečné Porsche
Taycan umí využít při dobíjení výkon až 270 kW. K dobití energie potřebné pro ujetí 100 km pak postačí pouze 5 minut. Dojezd je 412 až 450 km

Zajímavostí nového Porsche je fakt, že namísto obvyklých 400 V pracuje s napětím 800 V, což znamená možnost velmi rychlého dobíjení. Vůz zvládne až 270 kW, kdy podle oficiálních informací postačí pro dobití energie potřebné pro ujetí 100 km pouze pět minut. Z pěti na 80 % to pak trvá jen necelých 23 minut.

Sprint na 100 km/h za 2,8 s

Pro začátek nabídne Porsche dvě varianty, a sice Turbo S (560 kW/761 k, 1050 Nm) a Turbo (500 kW/680 k, 850 Nm). Automobilka tohle označení zachovala z tradice, protože jak je všem jistě známo, elektromobil žádné turbo nemá. V prvním případě je dojezd podle WLTP až 412 km, v tom druhém až 450 km. Ještě letos dorazí i slabší verze, i ty ale budou vždy vybaveny pohonem všech kol. To v tomto případě znamená přítomnost dvou synchronních elektromotorů. V závěru roku Porsche navíc přidá provedení Taycan Cross Turismo. Něco podobného jsme mohli vidět už minulý rok v podobě konceptu Mission E Cross Turismo:

Ženeva 2018: Porsche Mission E Cross Turismo je další krok k sériové realitě
Přečtěte si také:

Ženeva 2018: Porsche Mission E Cross Turismo je další krok k sériové realitě

Pokud jde o dynamiku, ta bude podle očekávání expresní. Výkonnější Turbo S dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s, respektive z nuly na 200 km/h potřebuje vrcholná verze jen 9,8 s. Taycan Turbo je o něco pomalejší, nicméně sprint na 100 km/h za 3,2 s také není úplně špatný (0-200 km/h zabere 10,6 s). Bez ohledu na vámi zvolenou variantu vás přes 260 km/h nepustí omezovač.

Dva zavazadelníky, mnoho displejů 

Vzhled Porsche Taycan důsledně kopíruje koncept Mission E, takže nakonec zas až tak překvapivý není. Automobilka v tiskové zprávě upozorňuje na některé drobnosti, jako třeba na logo Porsche začleněné do světelné lišty na zádi. Důležitější je ale skutečnost, že koeficient odporu vzduchu je pouze 0,22.

Interiér jsme si podrobněji probrali dříve. Uvnitř najdete spoustu displejů, a to včetně volitelného displeje umístěného před spolujezdce. Taycan rovněž nabídne dva zavazadelníky. Ten vpředu disponuje velikostí 81 litrů a vhodný je třeba pro ukládání dobíjecích kabelů. Prostor vzadu má 366 litrů.

Po stránce jízdních vlastností máme očekávat chování na úrovni značky Porsche. I Taycan proto nabídne adaptivní vzduchové odpružení, adaptivní tlumiče, aktivní stabilizátory a dokonce i aktivní zadní diferenciál. Chybět nebudou ani karbon-keramické brzdy, které speciálně u tohoto auta představují mimořádně nesmyslně vyhozené peníze, protože jak Porsche uvádí, díky maximálnímu výkonu rekuperace 250 kW auto v devadesáti procentech případů brzdí pouze elektromotory.

Porsche Taycan v prvním testu: 0-200 km/h zvládne i třicetkrát za sebou a opravdu jezdí jako Porsche
Přečtěte si také:

Porsche Taycan v prvním testu: 0-200 km/h zvládne i třicetkrát za sebou a opravdu jezdí jako Porsche

Stejně jako to známe u jiných modelů Porsche, ani Taycan nepřijde o jízdní režimy Normal, Sport a Sport Plus. Tradiční alternativou je režim Individual a novinkou pro elektromobil je pak režim pro dlouhý dojezd označený jako Range.

Cena Porsche Taycan Turbo je v přepočtu zhruba čtyř miliony korun, za Turbo S si připlatíte dalších 800 tisíc. Noví zájemci si na svůj exemplář počkají poměrně dlouho, protože už dříve bylo oznámeno, že Porsche má vysoké ceně navzdory víc jak 30 tisíc objednávek už teď.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?